Teploty stoupají – jak co nejrychleji ochladit své auto? Tyto rady pomohou i vám!

Je konec května a pohled na předpověď ukazuje, že z velkého chladu už není nutné mít obavy. Zatímco chodci a cyklisté ocení, že mohou vyrazit jenom tak na lehko, pro motoristy jsou vyšší teploty problém. Stačí vyšší teplota vzduchu, přímé slunce a uvnitř vozu je nesnesitelně. Co dělat, pokud k takovému rozpálenému autu přijdete? Přinášíme vám několik rad, jak co nejrychleji ochladit své auto. Jaká je nejlepší?

Otevření dveří

Dříve, když v vozech nebyla klimatizace, dělala většina lidí to stejné. Přišla k vozu, otevřela dveře a čekala, až se auto ochladí. Funguje vůbec toto řešení? Dá se říci, že ano. Roli ale hraje to, kolik dveří otevřete. Ideální je otevřít jedny přední a jedny zadní, a to nikoliv za sebou, ale v úhlopříčném směru. Díky tomu vznikne průvan, který pomůže dostat teplo z auta celkem rychle. Proto můžeme říci, že tato metoda je fungující. Když však otevřete jenom dveře řidiče, nebo jste na místě kde není ani vánek, moc nepomůže.

Otevření oken

V podstatě stejná možnost, jako jsme uvedli výše. I tady má vliv na to, jaká okna otevřete a zda se vám podaří vytvořit průvan. Pamatujte však na to, že vzduch může do vašeho vozu vstupovat a poté vystupovat jenom malým otvorem, a tak je daná metoda mnohem méně efektivní, než ta s otevřenými dveřmi.

Zapnutí klimatizace

Dnes už vozy klimatizaci běžně mají, takže je logické, že se každý řidič rozhodně pro její zapnutí. Roli samozřejmě hraje to, zda je celý systém v pořádku a zda mají větráky ve výdeších dostatečnou sílu. Pokud je vše v pořádku, určitě se vůz dá během chvíle snadno a rychle vychladit. Tato metoda rozhodně funguje.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Golf získal již dva tucty ocenění

Jízda s otevřenými okénky

Postup, který navazuje na klasické větrání. Nutno však říci, že se při něm uvede auto do pohybu, díky čemuž se upraví proudění vzduchu a vznikne potřebný průvan. S ohledem na efektivitu jde o velmi dobrou možnost, jak auto rychle vychladit. Nutno ale říci, že řidič bude během prvních kilometrů sedět ve velmi horkém voze, což není úplně příjemné.

Zapnutí klimatizace a vnitřní cirkulace

I tento postup je celkem populární. Dojde ke klasickému zapnutí klimatizace, a zároveň k zapnutí vnitřního cirkulační ho okruhu. Nutno však říci, že tato metoda není úplně ideální. Když je vzduch nasáván zvenku, má dejme tomu 30 stupňů. U vnitřní cirkulace je vzduch nasáván z vnitřku vozu, kdy může být i 50 stupňů. K čemu to vede? Že ochlazení takového vzduchu bude trvat podstatně déle.

Jakou metodu doporučujeme?

Jaká možnost ochlazení auta v létě je tedy tou nejlepší? My doporučíme kombinovat několik postupů. Začneme zapnutím klimatizace a zároveň otevřením dveří. Tím dojde k tomu, že teplotu během krátké chvále výrazně snížíme. Když je možné do vozu nasednout, použije se metoda otevřených okének. Klimatizace by měla stále běžet. Když je uvnitř vozu snesitelněji, je na místě zapnout vnitřní cirkulaci (klimatizace bude ochlazovat vnitřní, již chladnější vzduch) a dále zavřít okna. Počkat, než se teplota ustálí a následně vše nastavit na komfortní teplotu. Nebo máte lepší metodu? Podělte se o ni v komentářích.

Komentáře