Tesla má být ekologická. Přitom drancuje lesy a snižuje zásoby pitné vody

Automobilka Tesla nenabízí jenom technologicky i designově unikátní vozy. Jelikož jde o elektromobily, tak jde o auta, která jsou i ekologická. Jízdou v nich by mělo docházet k výraznému přispění k ochraně přírody, jelikož jejich aktuální emise v provozu jsou na rozdíl od spalovacích motorů nulové. O to více může šokovat fakt, jak se Tesla chová k přírodě v Německu, kde aktuálně začala stavět svou Gigafactory. Tedy továrnu na výrobu nových vozů.

Problémy s pitnou vodou

Když bylo oznámeno, že Gigafactory vyroste v Německu, a bylo oznámeno také konkrétní místo, vyvolalo to celou vlnu protestů. Ty se týkaly faktu, že stavba velké továrny výrazně sníží množství pitné vody v lokalitě. Může tak hrozit výrazný nedostatek především pro místní obyvatele. Vzhledem k tomu, že vlivem dlouhodobého sucha je vody málo, rozhodně nejde o krok, kterým by si Tesla, která se chlubí výrobou ekologických vozů jakkoliv vylepšila image.

Kácení lesů

V souvislosti s výstavou Gigafactory bude pochopitelně nutné připravit pozemky pro výstavbu. S tím je mimo jiné spojeno také kácení lesů. A ne nijak malé plochy, jelikož kvůli výstavbě by mělo zmizet kolem 90 hektarů lesa. Ani to není příliš ekologický přístup, i když pravdou je, že ze strany Tesly bylo nabídnuto řešení v podobě financování zalesnění jiné oblasti, právě o velikosti odpovídající tomu, kolik bude nucena v souvislosti se stavbou své továrny vykácet.

Ohrožení zvířat

Tím, že dojde k vykácení lesů, dojde samozřejmě také k tomu, že mnoho zvířat ztratí své domovy. A to od těch nejmenších živočichů, které žijí v trávě, přes klasickou lesní zvěř, až po zvířata v podobě ptáků, která žijí ve stromech. Nehledě na to, že takto masivní kácení může být pro zvířata i velmi stresující. Zvláště pokud k němu bude docházet třeba v době říje, nebo v domě mláďat. I toto je na automobilce, která se chlubí vozy s nulovými emisemi, aktivně kritizováno.

Zdroj obrázku: Fotobanka Pixabay.com

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora