Test DS 3 Crossback GRAND CHIC 1.2 PureTech 155 EAT8 – styl a originalita vrcholné verze

5

Znovuzrozená francouzská automobilka DS, která se nyní prezentuje jako samostatný subjekt, nás v poslední době zásobuje značně zajímavými vozy. Po modelech DS 7 a DS 3 nedávno představila novinku s označením DS 9. Nový model nabízející proporce velice elegantního sedanu, který svým stylem a vzezřením hrdě navazuje na své novodobé předchůdce. 

A jelikož francouzského šarmu není nikdy dost, vzali jsme si předminulý týden do testu opět model DS 3. Protentokrát jsme však vyzkoušeli „top“ verzi disponující nejvyšší výbavou GRAND CHIC a nejsilnějším 155 – ti koňovým přeplňovaným tříválcem, který spolupracoval s osmistupňovým automatem.

Zdroj obrázku: Vlastní fotografie, Jan Horský

Nepřehlédnutelný design exteriéru

DS3 Crossback vlétl do kategorie kompaktních SUV ve velkém stylu, tedy plně v duchu jeho většího sourozence. Základní tvary a proporce vozu jsou dány jeho příslušností ke zmíněné kategorii. Vůz tedy disponuje spíše kratšími a převýšenými proporcemi.

Nebylo by to „déeso“ kdyby nepřišlo s jistou dávkou hravosti a výstřednosti. Vůz tak v rámci vnějšího designu nabídne hned několik rozpoznávacích znamení, které ho snadno identifikují. Jednou z nich je například jakási ploutev, kterou disponují boční dveře, a které se odkazují na předchozí model DS 3. Dále zde máme linku denního svícení, kterou DS 3 podělila od větší DS 7, vůz tak disponuje velmi typickým světelným podpisem. No a v neposlední řadě tu máme kliky, které jsou po většinu času integrovány do karoserie vozu. Automaticky pak vyjíždějí při odemčení vozu, které obdobně jako samotné uzamčení probíhá zcela automaticky při vašem bližším kontaktu s vozem.

Jisté vizuální propojení aktuálně nabízených modelů je pak nejvíce patrné ze zadní partie. Ta u obou vozů disponuje velmi úzkými horizontálně orientovanými lampami, které jsou lemovány a zároveň propojeny velmi bohatým chromováním. O předním denním svícení a jeho světelném podpisu jsem se již zmiňoval. Zadní partii bych ještě vyzdvihl pro její velice elegantní kruhové koncovky výfuku, které jsou výsadou právě testované nejsilnější benzínové motorizace.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Zafira Life 2.0CDTi Elegance: Když jí kila navíc sluší
Zdroj obrázku: Vlastní fotografie, Jan Horský

Interiér, opět protkán kosočtvercem 

Ústředním motivem interiéru DS 3 je opět motiv kosočtverce, který se v rámci palubní desky znatelně propisuje do jednotlivých ovladačů, výdechů klimatizace nebo do obrazců, které vytváří prošívání palubní desky či bočních výplní dveří.

Palubní deska DS 3 je tedy velmi hravá a opět značně nápaditá. U testovaného vozu potěšil velký displej palubního infotainmentu, který z palubní desky sice celkem „trčí“, ale nabídne již známé a intuitivní prostředí.

Lehkým zklamáním se pak pro mě stal plně digitální displej kapličky přístrojů před řidičem. Ten již tradičně nabídl více režimů zobrazení, bohužel mi v kontextu s  pompézností celého interiéru přišel ve výsledku malý.

Originálním a málo vídaným prvkem jsou pak boční výdechy klimatizace, které jsou kompletně integrovány do bočních výplní dveří, nikoliv do samotné palubní desky. 

Dále tu máme mohutný středový tunel, který po vzoru svého většího sourozence nabídne, krom koncernového voliče automatické převodovky, také poněkud netradičně ovládání elektrického stahování všech oken. 

Vnitřní prostor je orientován spíše na posádku vpředu. Prostoru na zadních pozicích a v zavazadlovém prostoru pak DS 3 moc nenabízí. Zadní pozice jsou navíc opticky stísněny poměrně mohutnými opěradly předních sedadel. Samotný zavazadlový pak nabídne 350 l objemu.

Interiér DS 3 tedy hrdě následuje odvážné pojetí exteriéru a společně s velkou dávkou originality a kvalitního zpracování dotváří velmi kompaktní celek.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Superb FL 2,0 TDI DSG Elegance - Luxus po česku
Zdroj obrázku: Vlastní fotografie, Jan Horský

Motorizace

Aktuálně testovaný vůz byl osazen nejsilnější zážehovou motorizací. Jednalo se tedy o turbem přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1,2 litru. Tato vyšlechtěná motorizace disponovala slušným výkonem 155 koní a krouticím momentem 240 Nm.

DS 3 je dále nabízena s objemově identickou motorizací, pouze s nižšími výkony, tedy se 100 a 130 – ti koňmi. Nejslabší motorizace se výhradně pojí s šestistupňovým manuálem, další nabízené zážehové motorizace pak s výborným osmistupňovým automatem Aisin.

Vůz je v nabídce také s dieselem pod kapotou, konkrétně se jedná o motorizaci 1.5 BlueHdi s výkonem 100 nebo 130 koní. Slabší opět s šestistupňovým manuálem a silnější s osmistupňovým automatem.

Aktuální vlna elektrifikace postihla také novou DS 3, konkrétně se jedná o vůz s označením E-Tense, ale o tom Vás jistě budeme informovat někdy příště.

Testovaná nejsilnější motorizace nabídla více než adekvátní výkon. Její tříválcový zvukový projev je v kabině jasně patrný, ve výsledku ale nikterak nepříjemný. Spolupráce této motorizace a převodovky je pak uživatelsky velmi komfortní. Osm převodových stupňů zajistí plynulý zátah a velmi nízké otáčky v rámci dálničních rychlostí. Nejsilnější testovanou motorizaci musím, za její projev a poskytované jízdní vlastnosti, ve výsledku rozhodně pochválit.

Vůz dále disponoval také volitelnými jízdními režimy, a zde se musím přiznat, že většinu času jsem jezdil s aktivovaným sportovním režimem. V normálním režimu byla testovaná DS 3 podvozkově a řízením celkem nevýrazná, neutrální a bez emocí.

Sportovní režim vůz naopak celkem znatelně oživil, ztvrdil a převodovka pracovala v jiném, ostřejším režimu. Ve sportovním režimu se dočkáte také umělého zvuku motoru, který je vám skrze reproduktory uměle posílán do kabiny. Osobně nejsem příznivcem této strategie, ale DS 3 zvuk prezentuje velmi nenásilně a nakonec i příjemně.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid: Rodinné pohodlí na čtyřech kolech

Sportovní režim a ostřejší tempo pak přineslo i lehký nárůst spotřeby. S vozem jsem se tedy během týdenního testu pohyboval pod hranicí 8 litrů / 100 km.

Takže ano, DS 3 je originálním a pohledným vozem, který s touto motorizací umí nabídnout i značnou dávku radosti z jízdy.

Zdroj obrázku: Vlastní fotografie, Jan Horský

Závěrem

Za toto velmi šmrncovní kompaktní SUV si automobilka DS nechá celkem slušně zaplatit. Základní provedení, tedy DS 3 se základní výbavou BE CHIC, se „stokoňovou“ přeplňovanou benzínovou dvanáctistovkou a s manuální šestistupňovou převodovkou, pořídíte od 560 000  Kč včetně DPH.

Námi testovaná specifikace s vrcholnou výbavou GRAND CHIC a s nejsilnějším 155 – ti koňovým tříválcem pak startuje na částce 780 000 Kč včetně DPH. Konkrétní testovaný vůz se pak s bohatou příplatkovou výbavou vyšplhal na částku 952 000 Kč včetně DPH. Avizovaná příplatková výbava obsahovala například 18“ hliníková kola, paket Extennded Safety + DS Drive Assist, masážní funkce pro sedadlo řidiče, bezdrátové dobíjení mobilního telefonu nebo Hifi systém FOCAL se 14 – ti reproduktory.

Na druhou stranu, vozy značky DS navíc do své pořizovací ceny zahrnují záruku na 5 let / 60 000 km, stejně tak je v této ceně zahrnuta servisní smlouva FreeDrive, která obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou například brzdové destičky nebo stírátka.

DS „trojka“ je tedy kompaktní SUV, které je velmi stylové. Nápaditost a originalita tomuto vozu rozhodně nechybí, a pokud máte chuť se odlišit, pak je tento vůz velmi zajímavou volbou v daném segmentu.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora