Test Honda CR-V e:HEV Sport Line: Krok k sofistikovanosti i sportovnímu hávu

Honda rozšiřuje řadu vozů CR-V o atraktivní výbavu Sport Line. Ta má páté generaci modelu přinášet především sofistikovaný a zajímavý styl. Jak se to povedlo, jak auto vypadá a jak jsou na tom jízdní vlastnosti? Toto všechno odhalil náš test.

Povedený interiérový design s řadou inovací

Samotná Honda spojuje výbavový stupeň Sport Line s jistou dávkou originality a hlavně sofistikovanosti. Právě toto slovo, ve spojení s určitou dávkou sportovního nádechu Hondu CR-V jasně charakterizuje. Začneme trochu netradičně v interiéru, kde jeho obložení zaujme moderní stříbrnou povrchovou úpravou prvků jak na středové konzoli, tak na dveřích, nebo ve spodní části palubní desky. Tyto prvky nahrazují klasické dřevěné panely.

Dále nelze opomenout ani povrchovou úpravu piano black na přístrojové desce, nebo v oblasti řadicí páky (tedy jednotlivých tlačítek, která klasickou řadicí páku nahrazují, což působí nejenom elegantnějším, ale ve výsledku i jednoduššíma praktičtějším dojmem), klik u dveří, nebo volantu. V interiéru Honda CR-V Sport Line zaujme také koženými sedadly v černé barvě, která dobře koresponduje s taktéž černým obložením stropu, nebo sloupků. Právě tento dokonale tmavý odstín je další z charakteristik, kterými se vůz snaží navodit určitého sportovního ducha.

Foto: David Hampl

Honda jasně sází na digitalizaci, takže klasických tlačítek v interiéru nenajdete zase až tolik. Většina jich je na volantu, dále to jsou voliče jízdy a jízdních režimů a také tlačítka ovládání klimatizace. Dále už se musíte spolehnout na dotykový infotainment. Ten není jediným digitálním displejem v interiéru. Digitální je také přístrojový panel jak v podobě základního středového displeje, tak v podobě dvou bočních ukazatelů, kde lze sledovat stupeň nabití akumulátoru a množství paliva v nádrži.

Ve dvou barvách karoserie

Honda CR-V Sport Line je k dostání ve dvou barvách karoserie. Ve světlejší variantě označené jako Platinum White, nebo ve variantě tmavé, v provedení Crystal Black. Právě tato verze byla součástí našeho testu. A už na první pohled bylo jasné, že se jen těžko budou hledat jakékoliv mouchy. Opět je třeba zmínit onen důraz na černou, která nehraje roli jen v interiéru, ale i v exteriéru. Mezi stylové černé prvky patří třeba rámečky světlometů, orámování oken, zpětná zrcátka, nebo je to i černá povrchová úprava litých kol a matic.

A opět – černá musí kontrastovat, proto i v exteriéru nechybí dostatek výrazného chromu. Především v oblasti kolem mlhovek, v oblasti masky chladiče, nebo také v místech jako je nárazník či dveře. Ani zde nechybí doplňky, které tmavý design skvěle zvýrazní a nechají ho vyniknout. Celkově vypadá Honda CR-V velmi robustně a majestátně, což samo o sobě ukazuje i na jistotu určité praktičnosti a pohodlnost. Pokud mluvíme o potřebě dostatku místa pro jednotlivé cestující, nebo pro zavazadla v nákladovém prostoru.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Juke 1,6 DIG-T 4x4 Shiro - GT-R pro mladé
Foto: David Hampl

Závazek elektrifikace všech modelů

A co ukrývá Honda CR-V pod kapotou? Než budeme konkrétnější, je třeba připomenout, že značka má závazek do roku 2022 elektrifikovat všechny své modely. Model CR-V e:HEV využívá pokročilé hybridní technologie hnacího ústrojí, která se u tohoto modelu poprvé objevila v roce 2019. A konkrétně? Jde o technologii inteligentního pohonu s více režimy i-MMD, který zahrnuje zážehový motor s Atkinsonovým cyklem a dále dvojici elektromotorů.

A ještě konkrétněji? Honda CR-V e:HEV má pod kapotou zážehový dvoulitr i-VTEC s výkonem 145 koní, který je doplněný elektromotorem o výkonu 184 koní. V našem případě mluvíme také o pohonu všech čtyř kol, na které je výkon převáděn prostřednictvím inovativní převodovky, s možností zvolit si jeden ze tří inteligentních jízdních režimů s ohledem na požadavky řidiče. Kromě klasického „normálního“ režimu je tu ještě ten ekologický, popřípadě sportovní. Či dále možnost zvolit pouze elektrický pohon, pokud je akumulátor dostatečně nabitý – spalovacím motorem a rekuperací. Pár kilometrů čistě na elektřinu ujedete, ale spíše když chcete „zamachrovat“ před sousedy při dojezdu k domu. Jinak je elektromotor spíše pomocníkem při rozjezdu a výkonu, což se krom jízdních vlastností pozitivně projeví také na spotřebě.

Nutno říci, že ekologický (a ekonomický) jízdní režim je opravdu nudný. Auto ztrácí svou hbitost a při každém rozjezdu doslova cítíte, že se motorům moc nechce dostat do pohybu takový kolos. Zcela opačný dojem však přináší sportovní režim. Po jeho stisknutí to jsou „nebe a dudy“. Plynový pedál skvěle reaguje i na pouhé polechtání a hybridní ústrojí má perfektní odezvu. Stejně jako převodovka. Necelých 9 sekund zrychlení na stovku sice není ohromující hodnota, ale když sedíte za volantem a sešlápnete plyn, máte vzhledem k velikosti auta a reakci pocit, že jste zrychlili za podstatně méně, protože ve sportovním režimu auto prostě jede naprosto skvěle.

Foto: David Hampl

Komfortně a bezpečně za všech okolností

Podvozek inovovaného modelu Honda CR-V e:HEV Sport Line i přes určitý důraz na sportovnější charakter auta rozhodně není nijak tvrdý a nepříjemný. Naopak. Důmyslná konstrukce je zárukou příjemného zážitku z jízdy i prvotřídního komfortu. Podvozek je tužšího charakteru, s nižším těžištěm, s propracovanými systémy zavěšení přední a zadní nápravy. Díky vyšší světlé výšce a také pohonem všech kol se Honda CR-V stává nejenom dobrým a pohodlným společníkem i na delší cestování na silnicích, tak i slušnou volnou do terénu. Jak pokud jde o jeho průjezdnost, tak jeho vlastnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Astra Sports Tourer: Rodinné kombi s naftovým tříválcem a devítistupňovým automatem

Z hlediska samotného nastavení vozu řidič nemá až tak moc variant, co by si přizpůsobil, s ohledem na jízdní vlastnosti. A ono je to dobře. Vlastně plně postačí zvolit jeden ze tří jízdních režimů, popřípadě čistě elektrický pohon, a nechat auto dělat to, co umí. Inteligentní technologie v tu chvíli ukazují své kouzlo a auto jede přesně tak, jak má. Využívá elektřinu, když je to potřeba, dobíjí akumulátor, spíná a vypíná spalovací motor, dávkuje potřebný výkon na kola. A ono to všechno skvěle funguje. A jak, to lze sledovat třeba na přístrojovce, kdy se člověk doslova podiví, kam všude a jak auto energii posílá, a kdy.

Foto: David Hampl

Zajímavý je také soubor bezpečnostních systémů, jak aktivních, tak i pasivních. Pevná platforma zahrnující unikátní konstrukci karoserie Honda ACE™ která využívá síť propojený strukturálních prvků přináší rovnoměrné rozložení energie v případě nárazu. K tomu se přidává také systém technologií pojmenovaný jako Honda Sensing, který má za cíl podpořit takzvanou aktivní bezpečnost.

Nejenom rodinné SUV

Na Honda CR-V bude většina pohlížet jako na praktické, prostorné a také všestranné rodinné SUV. To je ale jenom jeden úhel pohledu. Náš test odhalil, že to není jen komfortní cestování s dobrými jízdními vlastnostmi, příjemnou spotřebou a mnohými bezpečnostními prvky, které mají pomoci dostat se do cíle cesty bezpečně.

Honda CR-V e:HEV Sport Line je zároveň i autem, které se nebojí unikátně designově odlišit. Sportovní duch je zde sice spíše designově, ale na druhou stranu pohon čtyř kol a perfektní podvozek i dobrá světlá výška jsou zárukou dobré průchodnosti terénem. V tu chvíli nemluvíme jenom o autě na rodinné výlety, ale o voze se kterým není problém vyrazit na opuštěnou chatu s jistotou, že se dostanete tam, ale i zpět.

A cena? Honda CR-V e:HEV začíná na částce 839 900 Kč v případě pohonu předních kol, nebo 969 900 Kč v případě čtyřkolky. Limitovanou edici Sport Line lze potom pořídit za 969 900 Kč v případě předokolky, a konečně za 1 019 900 Kč v případě čtyřkolky, která byla na týden součástí našeho testu.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora