Test Hyundai Tucson N Line PHEV – sportovní střih pro nápadité rodinné SUV

0

Hyundai Tucson aktuální generace je velmi originálním a výrazově výjimečným vozem. Jeho nápadité tvary lze však ještě okořenit sportovně laděným paketem N Line, který automobilka používá u jednotlivých modelů k jistému oživení a podpoření jejich sportovního ducha.

Vozy vybavené tímto paketem jsou pak jistými předskokany k ostrým „enkovým“ verzím, které jsou dnes již dostupné u modelů i20, i30 a Kona. My jsme aktuálně do redakčního testu dostali nápaditý model Tucson vybavený právě tímto sportovním paketem. Sportovní kabát testovaného Tucsonu byl v našem případě doplněn ještě o plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Foto: Jan Horský

Odvážný design podpořený sportovními liniemi

O odvážném a nadčasové designu nové generace Tucsonu jsme vás již informovali v předchozí recenzi tohoto modelu. Nápaditá přední maska, mohutné tvarování karoserie a dynamicky střižená zadní partie, to jsou jednoznačně hlavní taháky nové generace. Nyní se ale zaměřme na odlišnosti, se kterými přichází právě sportovně laděný paket N Line.

Avizovaná sportovnost se na Tucsonu podepsala především dynamičtěji tvarovanými nárazníky, dále tu máme jinak tvarovaný spoiler pátých dveří, výraznější chromované koncovky výfuku a prvky karoserie lakované do barvy vozu.

K těm nejpatrnějším pak patří lemy vozu, které tak potlačují jeho robustní SUV charakter, dodávají vozu značný šmrnc a nechávají tak vyniknout efektně tvarované 19“ disky.

Foto: Jan Horský

Bohatě dimenzovaný interiér a sportovní akcenty

Interiér nové generace překvapí svým kontrastním tvarováním vůči ostře řezanému exteriéru, jeho tvarování je totiž poměrně jednoduché a na poměry exteriéru až lehce „baculaté“.

Ihned po usednutí oceníte nízkou pozici palubní desky, ze které nic výrazně nevystupuje a vám je tak umožněn ideální výhled z vozu směrem vpřed. Klasická kaplička přístrojů je zde nahrazena digitálním displejem, který je elegantně „vložen“ do palubní desky. Zobrazované údaje disponují příjemnou grafikou a přehledným prostředím. Displej pak v rámci jízdních asistentů přichází s novinkou, která se týká monitorování slepého úhlu. Budík rychloměru nebo otáčkoměru se při aktivování směrovky změní a zobrazuje vám záběr z příslušné boční kamery.

Tvarově jednoduchá palubní deska je dále z obou stran proříznuta jednoduchou elegantní linkou, která vychází z bočních výplní dveří. Obě linky se pak potkávají v centru palubky a vymezují tak plochu, která je vyhrazena pro displej palubního infotainmentu a jednotlivé ovládací prvky.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda Škoda Superb Combi

Hlavni displej palubního infotainmentu (10,25“) je mírně nakloněný k řidiči a obdobně jako displej samotné „kapličky“ přístrojů nabídne velice příjemné grafické prostředí.

Za pochvalu stojí středový tunel vozu, který díky tlačítkovému ovládání automatické převodovky disponuje vyvýšenou pozicí a vám tak nabídne daleko větší prostor, než tomu bývá u klasické loketní opěrky.

Sportovní charakter výbavového stupně N Line se samozřejmě velmi pozitivně podepsal také v samotném interiéru, kde se projevuje kombinací černé s červeným prošíváním, nechybí ani sportovní hliníkové pedály nebo sportovně tvarovaná přední sedadla s logem „N“ (kombinující perforovaný černý semiš a kůži). Logem sportovní divize je vybaven také multifunkční volant a středový tunel. Zmínit se pak musím také o černé stropnici vozu.

Interiér nové generace Tucsonu je dále třeba chválit za jeho výborné zpracování a pojednání jednotlivých detailů. K jeho dalším pozitivům pak rozhodně patří vnitřní prostornost, a to jak na předních, tak hlavně na zadních pozicích. Samotný zavazadlový prostor nabídne v případě testovaného plug-in hybridu velmi slušných 558 litrů objemu.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Hyundai Tucson přichází s poměrně širokou paletou nabízených motorizací. Naftové varianty jsou zastoupeny přeplňovanou motorizací 1.6 CRDI a výkonově nabídnou 85 a 100 kW, přičemž silnější z nich disponuje mild hybridní technologií. Slabší nafta je „předokolkou“ s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější pak nabídne pohon jedné nebo obou náprav a vždy pak spolupracuje se sedmistupňovým DCT automatem.

Benzínové motorizace jsou v nabídce hned v pěti provedeních. Jedná se o základní 110 kW benzín, dále o 110 kW benzín s mild hybridní technologií, 132 kW benzín s mild hybridní technologií, 132 kW benzín s hybridní technologií a 132 kW benzín s plug-in hybridní technologií. U benzínových motorizací je pak k dispozici šestistupňový manuál, šestistupňový automat nebo sedmistupňový DCT automat.

Testovaný Tucson byl osazen plug-in hybridním pohonným ústrojím jehož základ tvořila benzínová přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 T-GDI spolupracující s šestistupňovým automatem, elektromotorem a baterií o kapacitě 13,8 kWh.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i30 Turbo

Přeplňovaná šestnáctistovka je v případě pluginu naladěna na 132 kW výkonu a 265 Nm točivého momentu. Samotný elektromotor pak nabídne 67 kW výkonu. Celkový kombinovaný výkon se pak dostává na velmi slušné hodnoty 195 kW výkonu a 350 Nm točivého momentu. Tucson plug-in hybrid pak slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 sekund a maximální rychlost 191 km/h.

Volba plug-in hybridního pohonného ústrojí přináší pod kapotu Tucsonu nejen nejvíce výkonu z nabízených variant, ale také možnost jízdy čistě na elektrickou energii, která sebou přináší tradiční výhody v podobě tichého a komfortního jízdního projevu. Plug-in by tedy měli volit ti, kteří jsou zvyklí a mají možnost vůz pravidelně nabíjet. Dobíjení vozu je pak možné nabíjecím výkonem dosahujícím hodnoty až 7,2 kW, vůz jste tak schopní dobít do dvou hodin. Tichá a komfortní jízda čistě elektrického režimu nabídne také slušný dojezd, který je oficiálně uváděn na hodnotě 62 km.

Pocitově se však benzínová šestnáctistovka připojuje celkem brzy, připojování však probíhá velmi plynule a v interiéru vozu je pak málo znatelné. V případě nízkého stavu nabití baterie si Tucson ponechává stále dostatečnou kapacitu a začíná se chovat jako klasický hybrid, který se snaží spořit palivo, kde jen může.

V rámci městského a okreskového tempa naplno využijete elektrifikovaného pohonu a spotřebu benzínového agregátu jste tak schopni celkem úspěšně tlačit směrem dolů. Těžko se zde bavit o nějaké konkrétní hodnotě (rozmezí je opravdu široké), protože tu máme velké množství proměnných, a to od aktuálního stavu nabití baterie, přes počasí nebo například jízdní profil.

Co ale plug-in hybridnímu Tucsonu moc nechutná, to je dálnice. Výkonu nabídne dostatek, ve vyšších rychlostech je pak příjemně stabilní, ale jeho spotřeba zde stoupá a začíná se pohybovat okolo 9 litrů na 100 km.

Slušnou dynamiku pak Tucson předvádí při přepnutí do sportovního režimu, který se snaží vytáhnout maximum jak z klasického spalovacího motoru, tak i elektromotoru. Samozřejmostí je změna reakcí vozu na plynový pedál, změna chodu převodovky a ztvrdí se také samotný adaptivní podvozek. Citelnou živost sportovního režimu oceníte nejvíce v rámci pružného zrychlení. Bohužel díky svým skoro dvou tunám a spíše komfortně laděnému podvozku nečekejte žádného „zatáčkového“ specialistu. V kombinaci s plug-in hybridním pohonným ústrojím mu tedy nejvíce sedí klidné a rozvážné tempo. 

Foto: Jan Horský

Závěrem

Mohlo by vás zajímat:  Test Land Roveru Defender P400 SE – úspěšný návrat na scénu

Základní Tucson ve výbavovém stupni Start se 110 kW benzínovou šestnáctistovkou a šestistupňovým manuálem startuje na velmi slušné částce 529 990 Kč včetně DPH. Základní naftu 1,6 CRDi pak pořídíte od 599 990 Kč a nejnižší výbavový stupeň Start pak dokonce nabídne i klasický Hybrid, a to od 699 990 Kč včetně daně. V dalším výbavovém stupni Comfort je krom klasických verzí již také dostupný novinkový plug-in hybrid, a to od 899 990 Kč včetně DPH.

Ceník testované sportovní verze je rozdělen do dvou stupňů, základem je klasický N Line, kde Tucsona pořídíte již od 669 990 Kč včetně DPH (se základním benzínem a šestistupňovým manuálem), v nabídce jsou dále mild-hybridní, hybridní a plug-in hybridní varianty. Vrcholem se pak stává výbavový stupeň N Line Style, který je stejný jako klasický N Line jen cenově „odskočený“ o paket Style, tedy o 60 000 Kč. Testovaný plug-in hybrid pak vyplňuje nejvyšší ceníkové pozice, v případě verze N Line ho pořídíte od 1 019 990 Kč včetně DPH (verze N Line Style od 1 079 990 Kč).

Hyundai Tucson aktuální generace je pro mě stále velice odvážným vozem, jeho vnější vzhled je nápaditý, originální a jednoznačně výrazný. Aktuálně testovaná verze N Line pak podtrhuje jeho sportovního ducha a dynamiku, která je v jeho základních tvarech pevně zakořeněna. Vozu pak nechybí dostatečně prostorný interiér s kvalitním zpracováním a komfortní jízdní vlastnosti.

Volba pohonného ústrojí je pak na prioritách jednotlivých uživatelů. Testovaný plug-in vyžaduje pravidelné dobíjení a své pole působnosti ideálně v rámci městské a příměstské aglomerace.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora