Test Hyundaie i10 1,0i – s novou generací přišel o poznání dospělejší vůz

0

Nejmenší z portfolia vozů automobilky Hyundai dospěl do své třetí generace. A musím uznat, že s novou generací nám dorazil o dost pohlednější vůz, který nyní nabízí o poznání více robustnosti a dynamických tvarů. 

Redakčnímu testu jsme podrobili vůz, který byl osazen základní benzínovou tříválcovou motorizací, pětistupňovým manuálem a výbavou Style doplněnou o příplatkový paket Premium.  

Foto: Jan Horský

Exteriér  

Jak jsem již avizoval, nová generace i10 nám doznala menších proporčních korekcí, vůz je nyní nižší a zároveň širší, nově pak disponuje delším rozvorem o cca 4 cm. Hyundai i10 nám tedy opticky značně zmohutněl a díky nápaditě řešeným detailům vypadá nyní o dost lépe.  

Přední partie nabídne elegantně střižené světlomety, bohatě tvarovaný nárazník a velkou přední masku s integrovanými kruhovými lampami denního svícení. Za povšimnutí stojí také decentní prolisy, které zdobí přední kapotu. 

V rámci bočního profilu je nejvíce patrné dynamické tvarování celé karoserie a velice efektně pak působí dvoubarevné lakování vozu. Pochválit musím také design samotných 16“ disků testovaného vozu. 

Avizovaná robustnost se hojně uplatňuje při pohledu na zadní partii vozu. Blatníky nad zadními koly se jemně tlačí z karoserie ven a vůz tak disponuje poměrně jistým a stabilním postojem. Velmi pěkný je také detail tvarování zadních pátých dveří, který propojuje obě zadní lampy a vnáší do této partie elegantní horizontální prvek.  

Foto: Jan Horský

Interiér

Mohlo by vás zajímat:  Test Kia Sorento: Prostorný obývák na kolech, ke kterému připojíte i nabíjecí kabel

Samotný interiér nové „desítky“ nabídne v rámci automobilky celkem známé rozvržení, které již tradičně disponuje velmi dobrou vnitřní ergonomií. Pochválit musím také pěkný dekor, kterým je vybavena palubní deska v místě před spolujezdcem, nebo v rámci vnitřních výplní dveří.

Ke slabším stránkám interiéru pak bohužel patří přítomnost tvrdších plastů a ne zcela příjemný „odér“, kterým nové interiéry vozů Hyundai občas disponují.

Palubní deska nově sdružuje kapličku přístrojů před řidičem s displej palubního infotainmentu v jeden kompaktní celek. V kapličce přístrojů před řidičem jsou pak umístěny dva klasické analogové ukazatele, rychlosti a otáčkoměru, dále pak digitální displej palubního počítače. Zde se tedy nová generace i10 drží staré osvědčené klasiky.

Obdobně je to i u displeje palubního infotainmentu, který disponuje stále stejným prostředím, jen s o něco lepší grafikou. Samozřejmostí je pak možnost připojení přes Apple Car Play nebo Android Auto.

Vnitřek nové generace i10 je pak celkem prostorný, a to i na zadních pozicích. Zde se velmi pozitivně projevil mezigenerační nárůst rozvoru vozu.

Zavazadlový prostor disponuje 250 – ti litry základního objemu a má poměrně slušné půdorysné rozměry.

Mohlo by vás zajímat:  Kia e-Soul – elektromobil s dojezdem přes 450 km

Interiér nové i10 tedy potěší dobrou vnitřní prostorností a také bohatou výbavou. Námi testovaný kousek byl v rámci výbavy STYLE a paketu Premium vybaven například vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným a výškově nastavitelným multifunkčním volantem, digitální klimatizací nebo bezklíčovým přístupem a startováním.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Nová generace Hyundaie i10 přichází s trojicí benzínových motorizací. Základ tvoří litrový tříválec, který disponuje výkonem 67 koní, další volbou je pak čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 84 koní. Vrcholná verze i10 N Line pak navíc nabídne přeplňovanou litrovou motorizaci, která disponuje výkonem rovných 100 koní.

Náš redakční vůz byl sice bohatě vybaven (výbava STYLE + paket Premium), osazen byl však tou nejslabší avizovanou motorizaci, tedy 67 koňovým tříválcem.

Testovaná litrová motorizace se sice vyznačovala poměrně tichým a kultivovaným chodem, na druhou stranu vám ale moc úsměvu na tváři nevykouzlí. Motor se totiž výkonově probouzí až okolo 3000 otáček.  Do té doby jsou jeho reakce na plynový pedál velmi vlažné. Svižnější jízda, která vozu však není nikterak cizí, vyžaduje častější řazení a vyšší spektrum otáček. Spotřeba této motorizace je pak hodně odvislá od vašeho jízdního stylu, já jsem se s vozem pohyboval v rozmezí mezi 5 – 6 litry na 100 ujetých km.

Mohlo by vás zajímat:  Test Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid – rodinný specialista s úsporným pohonným ústrojím

Nová nižší a širší stavba karoserie společně s delším rozvorem se pozitivně podepsali na chování podvozku třetí generace i10. Podvozek je v zatáčkách celkem jistý a v rámci městského provozu umí být i dostatečně komfortní.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Novou generaci Hyundaie i10 koupíte již od slušných 229 900 Kč včetně DPH, a to v rámci akční ceny. Jedná se základní variantu disponující výbavou Start, litrovou motorizací a pětistupňovou manuální převodovkou.  

Hyundai i10 je dále dostupný ve výbavových stupních COMFORT, SMART, N Line, STYLE a N Line STYLE. Námi testovaný kousek, který disponoval výbavou STYLE, pořídíte s litrovou motorizací od 319 990 Kč včetně DPH. 

Za paket Premium si pak připlatíte rovných 50 000 Kč. Tento paket pak vůz obohatí o střechu v odlišném barevném provedení, 16“ kola, integrovanou navigaci s 8“ dotykovým displejem, bezklíčový přístup a startování vozu tlačítkem, nebo funkcí rozpoznávání dopravních značek.

Hyundai i10 třetí generace nám díky svým rozměrovým korekcím dospěl do velmi elegantního a dynamicky střiženého vozu. Testovány kousek pocitově neohromil svojí slabší pohonnou jednotkou, příjemně však překvapil vnitřní prostorností a bohatou výbavou.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora