Test Mazdy 6 Wagon Skyactiv-G EDITION 100 – oslava limitovanou sérií

Japonská automobilka Mazda v loňském roce oslavila stoleté výročí od svého založení, a co by to bylo za oslavu, bez pořádného dárku. Mazda tak sobě a svým věrným zákazníkům nadělila speciální sérii vozů, které nesou označení EDITION 100. 

Příznivci této automobilky dobře vědí, že Mazda si vždy šla svojí cestou a zastávala tak originální přístup k tvorbě svých vozů. V takto nastoleném trendu pokračuje i nadále a stále si udržuje značný odpor ke snižování kubatury svých motorizací a s tím spojenou absenci přeplňování, stejně tak u ní pociťuji jistou zdrženlivost v „chrlení“ nových a nových modernizací svých modelů. 

Foto: Jan Horský

Stejnou charakteristikou se vyznačuje i aktuálně testována řada 6 v limitované sérii EDITION 100. Mazda 6, její aktuální generace, je tu s námi již od roku 2012 a přesto jí to stále neskutečně sekne, v provedení wagon pak obzvlášť.

Její základní atletická silueta s uhrančivým pohledem, kterým disponuje přední partie, se jednoduše nedá okoukat. Výroční edice pak exteriér vozu obohatila o nádhernou bílou metalickou barvu Snowflake Pearl, dále pak o plaketky vztahující se ke stoletému výročí, které jsou umístěny jak na předních blatnících, tak na samotných středech nádherných 19 – ti palcových kol.

Foto: Jan Horský

V interiéru „šestky“ i nadále vládne velmi přehledná a tvarově celkem jednoduchá palubní deska. Její horizontální proporce a uspořádání jsou jasně patrné a elegantní. V rámci výroční edice tu máme pár originálních prvků, tím nejpatrnějším je nádherná kombinace vínově červeného čalounění sedadel v kombinaci s bílým interiérem. Když alespoň na chvíli zapomenu na praktičnost bílého interiéru, jedná se o krásnou kombinaci, která s bílým exteriérem vozu vytváří velmi pohledný celek. Dále nesmíme zapomenout také na hlavové opěrky, do kterých je vtisknuto reliéfní logo oslavující toto výročí.

Jinak se interiér „šestky“ odehrává v již známém duchu. Jeho zpracování je kvalitní a ergonomicky výborně fungující.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line: Co je malé, to je hezké (a pořádně mrštné)

Lehce zastaralý infotainment vozu se i nadále ovládá přes rozhraní HMI, které je umístěno na středovém panelu. Grafika zobrazení není nijak pokroková, přesto velice dobře čitelná a přehledná.

Interiér vozu dále disponuje velkým vnitřním prostorem, a to jak na předních, tak i zadních pozicích. Zavazadlový prostor varianty wagon nabídne slušných 522 litrů objemu.

Foto: Jan Horský

Výroční edice byla osazena atmosférickou benzínovou motorizací Skyactiv – G o objemu 2,5 litru. Poté co se Mazda zřekla dieselu a s ním spojenou čtyřkolkou, je to bohužel jediná vrcholná volba pro tento model.

Samotná motorizace je výkonově naladěna na slušných 143 kW s točivým momentem dosahujícím hodnot 258 Nm.

Její projev je velmi kultivovaný, do interiéru ideálně odhlučněný. Motorizace se dále projevuje kontinuálním nárůstem výkonu. Pomyslné růžky, v podobě větší chuti do života, začíná vystrkovat až v hodnotách nad 3000 otáček. V těchto polohách je pak tato motorizace jako doma, jednoduše Mazda jak ji známe.

Motorizace se také snaží spořit palivo, pro tento případ je vybavena systémem pro vypínání poloviny válců. Osobně jsem se s šestkou pohyboval v rámci týdenního testu na průměrné hodnotě 7,9 l / 100 km

Testovaný benzín dále spolupracoval s šestistupňovým hydromeničovým automatem, který řadí velmi hladce a plynule. Automat funguje velmi dobře, jen jízdní projev vozu posouvá více do komfortní polohy a šestku tak tlačí do jiné polohy, než ji chcete mít. Ano, převodovku lze přepnout do sportovní polohy, ale ta jen drží jednotlivé rychlosti o chvilku déle, pocit sportovnosti tak dopřát moc neumí.

Podvozkově je vůz velmi vyvážený, umí být komfortní a zároveň, ve stylu vozů značky Mazda, také dostatečně sportovní. Stejně tak dobrý pocit máte z řízení vozu, které je celkem strmé a s dobrou zpětnou vazbou od kol.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Volkswagen Golf VR6
Foto: Jan Horský

Mazda 6 je pro mě vozem elegantních a dynamických tvarů, vozem nabízejícím dostatek komfortu na palubě a vozem s řidičsky sportovním charakterem.

Testována limitovaná série EDITION 100 v nastoleném trendu pochopitelně pokračuje. Její bílá metalická perleť vypadá na šestce famózně, stejně tak jako bílo-červená kombinace interiéru. Samotné motorizaci se pak také málo co vytýká, snad jen ten automat, který svým charakterem lehce podrývá neodmyslitelnou sportovnost jízdního projevu tohoto modelu.

A jaká je pořizovací cena? Základní šestka wagon startuje od 816 900 Kč včetně DPH. Jedná se o výbavu Attraction, vůz dále disponuje benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G 145 a šestistupňovým manuálem. Námi aktuálně testovanou limitka EDITION 100 tvoří samotný ceníkový vrchol a pořídíte ji od 1 056 800 Kč včetně daně.

 

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora