TEST Nissan Micra FL 1,2 Tekna – Svěží lentilka

TEST Nissan Micra FL 1,2 Tekna - Svěží lentilka

Nissan Micra je na trhu již od roku 1982, kdy vyjel první model s označením K10. Za 32 let své existence jsme se dočkali celkem třech generací a několika faceliftů. Právě tu poslední máte před sebou. Na jeden týden k nám do garáže zavítal nejnovější Nissan Micra s motorem 1,2 litru, nejvyšší výbavou Tekna a v krásné modré metalíze. Malý automobil jsme během týdne vyzkoušeli v hustém městském provozu, na okreskách, dálnicích a to jak za deště, tak na sněhu. Jak v těchto nelehkých podmínkách uspěl?

Exteriér – Něžný dravec

S novým faceliftem Micry se design trochu zostřil. Typicky japonskou porci křivek a záhybů, kam se jen oko podívalo, doplnila trocha agrese. Především v oblasti předních světlometů. Není to nuda na rýsovacím plátně, v městském provozu bude mezi ostatními auty vyčnívat. Micra má oslovit především něžné pohlaví a její jemný a líbivý vzhled splnil tento cíl na výbornou. Právě kamarádky mi ji hned pojmenovaly, zkrátka kam jsem přijel, tam se líbila.

Interiér – Jako doma

U automobilů od Nissanu jsem si zvykl, že toho za svou cenu nabídnou o trochu více, než konkurence. Micra nebyla výjimkou, jelikož jsem zde našel příjemné zázemí se spoustou šikovných řešení. Už při samotném nastupování potěšilo bezklíčkové odemykání dveří a startování. To se výborně hodí právě do města, kdy máte velké množství tašek, které nechcete pokládat na špinavou zem, abyste našli klíče. Stačí je mít někde v kapse.

Mohlo by vás zajímat:  Test Dacia Duster 1,6i 4x4 - skvěle v terénu za nízkou cenu

Po usednutí za volant jsem si musel zvykat na trochu vyšší posed, ale i ten má své opodstatnění. Micra je malý automobil do města, především pro ženy a starší osoby, těžko si ho koupí chlap na víkendové řezání zatáček. A právě první dvě zmíněné skupiny mají rády výše umístěné sedadlo, jelikož poskytuje dobrý výhled do všech stran. Připomínku mám pouze k loketní opěrce, nejspíše z autobusu. Její poloha je příliš vysoká a malá šířka také moc nepřidá na komfortu. Jako naprosto nevkusné považuji víko horní schránky, které díky svému zpracování a doprovázenému zvuku při zavírání, se opravdu do jinak kvalitního automobilu nehodí. Nastupování na zadní sedadla bylo bezproblémové i pro dospělé osoby a zavazadlový prostor je na danou třídu dostačující.

Micra na nás udělala dojem i svou výbavou a skvělým multimediálním zařízením, s nímž jsme se seznámili také v Nissanu Juke n-tec. Jeho ovládání je přesné, rychlé, intuitivní a grafické zpracování je rovněž na slušné úrovni. Chválím možnost propojení zařízení s telefonem, v kombinaci s mobilním internetem máte okamžitý přístup k nejrůznějším informacím o počasí, dopravě, zajímavostech v okolí atd. Našel jsem zde i USB slot a AUX výstup. Ovládání tlačítek na ergonomicky dobře tvarovaném volantu bylo příjemné a bezproblémové. Jedinou větší výhradu mám k přepínání údajů palubního počítače, které se nachází na levé části, nad tlačítkem parkovacího senzoru a ESP. To znamená, že pokaždé když si chcete přepnout informace, musíte sundat ruku z volantu a chvilku hledat.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai Tucson

Motor a podvozek – Bez připomínek

V interiéru jsme chválili a chválit budeme i motor. Tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 80 koní a točivým momentem 110 Nm poskytuje v kombinaci s váhou 940 kg Nissanu velmi dobrou dynamiku jízdy. Ve městě se budete pohybovat svižně a všude přijedete včas. Příjemná je i skutečnost, že nemusíte moc řadit. Na dvojku můžete jet klidně od 30 do 90 km/h. Můžete, ale nedělejte to. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 13,7 vteřin, a poté dále zrychluje až na maximální rychlost 170 km/h. Podle tabulkové hodnoty stačí Nissanu Micra pouze 4,3 l/100km, nám se spotřeba pohybovala u hranice 6 l/100km, ale v zimních podmínkách je nárůst pochopitelný.

Přestože se jedná o tříválcový motor, ke kterým mám určitou averzi pro malý počet válců, musím uznat, že opravdu dobře táhnul a s výkonem nebyl nikdy problém. Micra nebyla dýchavičná ani při převážení třech dospělých osob. Na dálnici do prudkého stoupání sice rychlost neudržela, ale na tak malý motor si vedla velmi dobře. Při normální jízdě po dálnici neměla s udržením povolené maximální rychlosti problém. Velký rodinný nákup se dvěma dětmi vyzvednutými ze školy nebude utrpením, ale příjemnou cestou domů.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda - Peugeot 208 GTi

Závěr – Skvělý podvozek

Na závěr jsem si nechal pár řádků o podvozku, protože ten mne zaujal ze všeho nejvíce. Micra byla totiž tím nejpohodlnějším malým automobilem, který jsem v minulém roce řídil. Podvozek krásně tlumil všechny nerovnosti, ale zároveň se auto příliš nenaklánělo v zatáčkách. Jen hrbolaté pražské uličky z kostek jsem projížděl s mírným vibrováním, to bylo vše. Dál nemám co říct

 

Základní akční cena vozu (Micra 1,2 Visia): 199.990,- Kč

Základní akční cena testovaného vozu (Micra 1,2 Tekna): 278.990,- Kč

 

Klady

– motor

– výhled z vozu

– výbava

– vynikající podvozek

– multimediální zařízení

Zápory

– aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech         

– přepínání palubního počítače