TEST Nissan Pulsar

TEST Nissan Pulsar

Jaká auta si představíte, když se řekne Nissan? Určitě japonská, kvalitní, designově trochu podivná. Vzpomenete na GT-R či prodávaný Qashqai nebo ujetý Juke? Po SUV eskapádách se Nissan vrací s normálním autem nižší střední třídy, které má konkurovat VW Golfu, Toyotě Auris a dalším. Jmenuje se Pulsar.

Zařazení

Stručně se mrkneme do historie – Pulsar je název, který patří k Nissanům už od konce 70. let. První generace se ukázala už v roce 1978, tehdy jako tří- a pětidveřový liftback. Následovaly další verze a modely, z nichž jen některé se dostaly do Evropy. Případ nového modelu je ale opačný…

Novinka je nabízena jako pětidveřový hatchback a to pouze v Evropě – podle dosavadních informací se nebude prodávat ani v Rusku. Vyrábí se v továrně ve Španělsku, která má kapacitu asi 65 000 aut ročně. To není nijak extrémně ambiciózní plán, ale alespoň nehrozí, že by se Nissan nějak výrazně spálil v případě neúspěchu modelu. Ale to by se dle prvních dojmů konat nemělo…

Seznámení

Už při prvním pohledu jsem příjemně překvapen kvalitou zpracování, ale i celkovou vizuální stránkou modelu. Když se k pulsaru přiblížíte, uvědomíte si, že je to vlastně docela velké auto – s rozvorem 2,7 metru, který sice designéři úspěšně maskují, a vyšší střechou (přes 150 cm) je to velký hatchback s velmi prostorným interiérem. Neplatí to jen o ergonomicky příjemném prostoru vepředu, hodně místa mají zejména pasažéři vzadu. Hlavně místo pro nohy a hlavu je v tomto segmentu zřejmě nepřekonatelné. A pak kufr: přitažlivých 385 litrů se dá ještě výrazně zvětšit sklopením sedadel. V segmentu nadprůměrná hodnota.

Pod plechy a plasty

Pulsar využívá podvozek spojující v sobě přední zavěšení typu McPherson s jednoduchou torzní nápravou se zkrutným stabilizátorem vzadu. Běžná výbava „obyčejných aut“, žádné složitosti. Na silnici celek funguje dobře, nerušivě. Jelikož jsem testoval nejsilnější benzinovou variantu s výkonem 190 koní, podběhy vyplňovala 17palcová kola s nižšími pneumatikami. Ovšem ani ty nedokázaly zkazit pocit pohodlí, který při jízdě po českých cestách panoval v tichém interiéru. Od kol ke mně nedoléhaly žádné rázy, v zatáčkách se karoserie jen minimálně nakláněla a celé auto se pohybovalo příjemně.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Lexus IS F

Jízda

I když název Pulsar by zřejmě dobře seděl k placatému sporťáku, ve skutečnosti je hatchback volbou spíše rozumovou. Na nic si nehraje, čemuž odpovídá i nabídka pohonných jednotek – pod kapotou lze najít tři čtyřválce, základní (ale skvělý) motor 1.2 DIG-T (115 k), prověřenou naftovou jednotku (od Renaultu) 1.5 dCi (110 k) a konečně čtyřválec 1.6 DIG-Tturbodmychadlem, který dodává předním kolům nadprůměrných 190 koní a 240 Nm točivého momentu. Všechny jednotky splňují současnou emisní normu Euro6. Motor je spojen s přesnou, leč lehce zadrhávající šestistupňovou převodovkou. Upřímně řečeno – motor je sice možná pro tento typ auta trochu zbytečný, ale jede dobře. Táhne již od nízkých otáček, má příjemný, sytý zvuk a dodává slušnou dynamiku pro bezpečné předjíždění (zrychlení na stovku zabere 7,7 s).

Dosáhnout slibované (ale asi nereálné) spotřeby 5,7 l/100 km se mi sice nepodařilo, ale ani průměr 7 až 7,5 l/100 km nepovažuji vůbec za špatný.

Ceny

Nissan v současné době novinku nabízí za cenu od 314 000 Kč (při využití financování), přičemž akční cena modelu Visia 1.2 DIG-T činí 354 000 Kč. Jelikož testovací vozy jsou většinou velmi dobře vybavené, testoval jsem nejlepší výbavu Tekna s nejsilnějším motorem a v tomto případě cena činila 567 000 Kč plus příplatky. Vrcholná motorizace ovšem určitě nebude nejprodávanější, dá se čekat, že většina zákazníků sáhne právě po motoru 1.2 litru či 1.5 litru (nafta). Nissan půl roku po uvedení auto trochu zdražil a zákazníkům nabízí solidní kus auta, které ničím neuráží, je pěkně poskládané a příjemně jezdí. To určitě není špatný návrat do pole nižší střední třídy, kde panuje drsný konkurenční boj zavedených značek.

Porovnejte parametry vozu Nissan Pulsar s konkurencí na Autohled.cz

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën DS3 1.6 THP 155

Text: František Vahala

Foto: Steering Media

Komentáře