Test Opel Insignia GSi: Když se z manažerského auta stává zábavný atlet

Když se řekne Insignia, každému se vybaví především pohodlné manažerské auto s velmi zajímavým vzhledem. Když se ale přidají tři písmenka GSi, vzniká velmi zajímavý unikát. Auto, které si zachovává svůj velmi povedený design, ke kterému přidává až neuvěřitelnou zábavnost. Ano, jak správně tušíte, označení GSi nahrazuje dříve používané OPC, které jasně signalizovalo, že máme tu čest s ostřejším modelem, než je běžný standard. A jak si Opel Insignia GSi vedla v testu?

Dynamika a styl

Ikonický design, který umí upoutat pozornost. Nějak takto se dá jednoduše pospat vzhled Insignie GSi. Na první pohled díky svému profilu pořád budí dojem elegantního manažerského auta, se kterým se nikdo nemusí stydět přijet na významné jednání. A potom si začnete všímat detailů, které auto od klasické sériové verze jasně vymezí. Začněme u kol, dvacetipalcových ráfků, pod kterými jsou jasně patrné červené brzdové třmeny Brembo. Už to dává tušit, že ona ostrost nebude jenom designová.

Dynamický styl pomáhá dotvářet také množství hromových prvků, především na předním nárazníku. Zde upoutají také LED světlomety s motivy křídel. Vzadu zase zaujme dvojice koncovek výfuků, nebo velmi efektně vypadající hrana na víku kufru. Jednoduše řečeno, Insignia GSi dokonale spojuje eleganci se sportovním nádechem a bude jenom málokdo, koho by pohled na ni ponechal chladným. Zvláště v povedeném červeném laku, který jsme měli v testu k dispozici.

Ergonomie a prostornost

Otevřeme dveře a podívejme se do interiéru. V první chvíli nelze říci nic jiného, než zklamání. Jak dokonale vypadá vnější design vozu, tak obyčejně vypadá jeho interiér. Tedy, pokud máme zůstat u vzhledu palubní desky, která v kombinaci s tím, co nabízí Insignia zvenku, působí kulantně řečeno fádně. Od původně manažerského vozu bych čekal přece jenom něco více a ne v podstatě to stejné, co víceméně nabídne městská Corsa. Oproti ní samozřejmě u Insignie počítejme s větší dávkou prostoru, a to i pro pasažéry vzadu. Bez problémů se do vozu naskládá pětičlenné osazenstvo, které komfortně zvládne i delší trasu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i20 Coupe

Naštěstí ale fádní design palubní desky zachraňuje to, co má opět spojitost s označením GSi. Kovové sportovní pedály už jsou dnes víceméně běžné, a tak se raději podívám na sedadla. A to je symfonie. Co na tom, že se do manažerského auta až tolik nehodí. Tohle je Opel Insignia GSi, sportovní model pro zábavnou jízdu. A do něho padnou dokonale. Bohaté možnosti jejich nastavení způsobí, že sedím doslova jako v bavlnce a i při ostřejším průjezdu zatáčkami mám tělo stále na svém místě. Koho neosloví exteriérové prvky, tak minimálně ze sedadel ta charakteristická sportovnost auta doslova dýchá.

Dvoulitrový benzinový čtyřválec

Jdeme na to hlavní, na srdce auta, které by mělo potvrdit, že GSi neznamená jenom trochu chromu a sportovní sedadla. Pod kapotou v případě ostré verze už nemáme na výběr tak, jako před faceliftem. Aktuálně je k dispozici jenom dvoulitrový benzinový čtyřválec, který nabídne 230 koní a točivý moment 350 Nm. Ten je k dispozici v kombinaci výhradně s devítistupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol. Tedy, pokud si tento systém aktivujete, jelikož jinak je výkon motoru hnán výhradně jen na přední kola. Co je lehkým zklamáním, to je zrychlení z nuly na stovku za 7,4 sekundy. Auto má skoro 1,7 tuny a rozhýbat ho není až tak snadné. Faktem ale je, že zrychlení zklame spíše jen na papíře, protože pocitově se nic podobného nekoná a po sešlápnutí plynu nelze autu upřít solidní odpich a svižnost. To se však může podepsat i na spotřebě, jelikož i ta papírová moc nepřesvědčí o úspornosti daného auta.

Nechme ale stranou papírové hodnoty a zjistěme, co dokáže Opel Insignia GSi nabídnout na okreskách. V tu chvíli totiž začíná skutečný koncert. Auto má samozřejmě k dispozici sportovní režimy, které jsou pro klikaté silnice jako stvořené. Po pár kilometrech víte, že vás podvozek dokonale podrží i při ostřejším průjezdu. Sžijete se i s brzdami, kde zkrátka neplatí to, že je budete pomalu lechtat a přibrzďovat, ale prudce je sešlápnete na poslední chvíli. Ani tady se není třeba bát jakéhokoliv pocitu nejistoty, a tak už jenom natáčíte volant k optimální jízdní stopě a znovu sešlapáváte plyn. Dokonalý koncert.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi ASX Black Edition – limitovaná edice, která za to stojí

Tvrdost a tuhost podvozku je znát. A co v případě delších cest po dálnici? Žádné obavy, i na to se myslelo. V režimu Tour není problém zvládnout i delší jednotvárné cesty bez jakéhokoliv pocitu nepohodlí. Adaptivní podvozek FlexRide odvádí dokonalou práci a není třeba mít obavu z toho, že by se s GSi nedalo cestovat tímto způsobem.

Zaslouží si pozornost

Opel Insignia GSi si zaslouží pozornost. V záplavě různých ostrých verzí napříč konkurencí v mnoha směrech vyniká. Primárně svým skvělým exteriérovým designem, ale i parádními předními sedadly. Kladem jsou i jízdní vlastnosti, kdy kombinace podvozku, brzd a pohonu všech čtyř kol dokonale podrží v každé situaci. Zklamáním je až příliš nudná a na původně manažerské auto obyčejná palubní deska. Nepotěší ani spotřeba. Chápu, že při sportovní jízdě na ni nikdo hledět nebude, ale při delším cestování může být zklamání. Jinak ale mohu s čistým svědomím říct, že po týdnu jsem si Insignii GSi tak zamiloval, že se mi moc nechtělo ani vracet.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora / David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora