Test Peugeot 3008 GT HYBRID4 – modernizovaný plug-in hybridní plnokrevník

O nedávném omlazení modelů 3008 a 5008 jsme vás již informovali v našich nedávných testech týkajících se vozů značky Peugeot. Nyní tu však máme samotný vrchol aktuální nabídky modelu 3008, kterým je plug-in hybridní verze označovaná jako HYBRID4. A jak již samotné označení napovídá, jedná se o vůz, který disponuje pohonem všech kol.

Foto: Jan Horský

Citlivě modernizovaný exteriér

Poslední modernizace Peugeotu 3008 a 5008 zasáhla, v rámci vnějšího vzhledu obou vozů, převážně přední partii. Tu nově zdobí pohledná maska s prostorovým efektem, kterou tvoří velmi jemné žebrovaní přecházející až v přední světlomety. Ty jsou ve vrcholných výbavách GT a GT PACK vybaveny technologií Full LED, dále pak disponují funkcí přisvícení do zatáček a nově umí i do jisté míry alternovat chybějící mlhová světla. Předním světlometům nechybí ani ony pověstné světelné kly zasahující hluboko do partií předního nárazníku.

Líbivé a robustní tvary pak 3008 nezapře ani v ostatních partiích vozu, v boční části ji podporují výrazné plastové ochrany podběhů kol a spodní části dveří, které jsou zvýrazněny chromovanými linkami, vše v ostře řezaných liniích.

Zadní lampy jsou pak integrovány do černého horizontálního panelu a spolu s černým lízátkem zadního okna tvoří ucelený komplet. V rámci modernizace dostaly i zadní světlomety technologii Full LED a členění s prostorovým efektem disponujícím pověstnými „drápy“.

Modernizace avizovaných modelů přispěla k jejich pozitivnímu omlazení a vzhledově je tak výrazně přiblížila k jejich mladším a menším sourozencům.

Foto: Jan Horský

Minimální změny v interiéru

Modernizace se v rámci interiéru podepsala například na nových dekorech, avšak nejpatrnějším prvkem omlazení se staly oba displeje. Značný posun zaznamenaly jak ve svých velikostech, tak úpravou grafického zobrazení.

Kaplička přístrojů před řidičem nabídne úhlopříčku 12,3″. Její zobrazované údaje lze libovolně měnit, případně personalizovat. Novinkou v rámci tohoto displeje je zobrazení záběrů z infračervené kamery, která vás automaticky upozorňuje na chodce či cyklisty pohybující se po vozovce.

Displej palubního infotainmentu pak od vyšších výbav nabízí slušnou úhlopříčku 10 „. Dotykový displej, respektive jeho hlavní menu je také ovládáno z již tradiční klaviatury, která je v případě modelů 3008 a 5008 integrována do elegantní hokejky lemující středový tunel. Avizovaná klaviatura je pak v rámci plug-in hybridní verze doplněna o jeden ovladač aktivující asistenta elektrického pohonu, který vás informuje o toku energie, o spotřebě benzínu a elektrické energie, případně o stavu dobíjení. 

Samotnému interiéru vládne princip i-Cockpitu, o kterém jsme již napsali mnoho řádků. Jedním vyhovuje, jiným naopak, osobně se jako člověk nižší postavy řadím k těm, kterým s touto koncepcí rozložení interiéru (kaplička přístrojů vyvýšená nad malým volantem) nemají problém.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Fiat 500 by Gucci - Když je styl stylovější

Interiér Peugeotu 3008 nabídne dynamické a originální tvary, jeho hlavní předností je však obdobně jako u jeho většího sourozence vnitřní prostornost. Přední sedadla testovaného vozu nabídla dostatečný komfort, boční vedení a masážní funkci s pěticí přednastavených masážních programů. Na zadních pozicích je pak prostoru dostatek.

Zavazadlový prostor verzí HYBRID a HYBRID4 je zmenšen a disponuje tak základním objemem 395 litrů. Dno je však dvojité a v jeho spodní části lze ukrýt nabíjecí kabely.  

Foto: Jan Horský

Výkonný plug-in hybrid

Jak už jsem zmínil v samotném úvodu, testována plug-in hybridní verze je v nabídce jako jediná, která tomuto vozu propůjčuje pohon všech kol.  

Základem pohonného ústrojí HYBRID4 je ověřená přeplňovaná benzínová šestnáctistovka PureTech disponující výkonem 147 kW. Motorizace zde spolupracuje s osmistupňovým automatem, do kterého byl navíc integrován přední elektromotor dosahující výkonu 81 kW. O pohon druhé, zadní nápravy se stará další elektromotor, který se stal její součástí. Tento elektromotor pak do systému přispívá svými 83 kW výkonu.

Celkově se tak toto plug-in hybridní pohonné ústrojí dostává na velmi slušný kombinovaný výkon 300 koní (220 kW) a 520 Nm točivého momentu.

Peugeot 3008 HYBRID4 nabízí čtyři jízdní režimy, jsou jimi režim Electric, Hybrid, Sport a 4WD. 

Po každém „aktivování“ se vozidlo automaticky rozjíždí v plně elektrickém režimu. O ten se zpravidla stará zadní elektromotor, tedy zadní náprava. Vůz se v tomto režimu chová jako klasický elektromobil s automobilkou udávaným dojezdem 59 km. Realita je již tradičně lehce odlišná a můj plně nabitý vůz hlásil dojezd něco přes 30 km.  

Verze HYBRID4 je vybavena baterií o kapacitě 13,2 kWh (využitelných 10,4 kWh), dále klasickou palubní nabíječkou 3,7 kW, případně příplatkovou 7,4 kW. Za přítomnosti silnější palubní nabíječky dobijete vůz z 0-100 % pomocí WallBoxu za cca 2 hodiny. Z domácí sítě pak za cca 8,1 hodiny. 

V rámci hybridního režimu vůz přemýšlí za vás, sám si tedy určuje, kdy pojede čistě na elektrickou energii a kdy připojí klasický „spalovák“. Vše je odvislé od stavu nabitý baterie, od vašeho aktuálního jízdního stylu, profilu vozovky atd.  

Ve sportovním režimu „vyškrábne“ 3008 HYBRID4 veškeré kilowaty, které má v tu chvíli k dispozici. Tři stovky koní kombinovaného výkonu pak vozu propůjčují skvělé hodnoty nejen v rámci samotného zrychlení.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line: Co je malé, to je hezké (a pořádně mrštné)

Režim 4WD nabízí tomuto SUV stálý pohon všech kol a vaše pole působnosti se tak snaží rozšířit i o méně přístupná místa. Pohon všech kol je dostupný také v čistě elektrickém režimu a vy se tak můžete tiše plížit, v případě 3008, spíše lehčím terénem.

Stran jízdního projevu vám verze HYBRID4 umí nabídnout více poloh, od klidné a komfortní jízdy elektromobilu, v rámci které „proskáčete“ bezemisně v klidu přes celé město, až po velmi rychlý přesun z jedné strany republiky na druhou. Mobilizované síly režimu Sport totiž jen těžko dodržují stanovený dálniční limit.

Vyšší hmotnost vozu (necelé 2 tuny) a komfortnější podvozek z něj však nedělají žádný zatáčkový speciál, jeho zrychlení v přímce je však uživatelsky velmi příjemné a více než návykové.

V případě pravidelného dobíjení se budete dostávat i na velmi přívětivé hodnoty benzínové spotřeby vozu, které jsou vždy odvislé od aktuálního stavu nabití baterií. Já jsem se s vozem pohyboval v rozmezí od 2,0 l/100 km až po 7,5 l/100 km.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Modernizovanou 3008 lze nyní v rámci akční ceny pořídit již od 570 000 Kč včetně DPH. Jedná se o vůz se základní výbavou Active a tříválcovou dvanáctistovkou PureTech, která spolupracuje s manuálním šestistupňovou převodovkou. Základní nafta 1.5 BlueHdi opět s šestistupňovým manuálem startuje na 610 000 Kč včetně daně.

Testovaný Hybrid4 pak plní nejvyšší pozice v ceníku modelu 3008. Dostupný je jen ve vrcholných výbavách GT a GT PACK, tedy od 1 200 000 Kč a od 1 270 000 Kč včetně DPH.

Aktuální modernizace modelů 3008 a 5008 velmi prospěla. Po stránce vnějšího designu zde máme inovovanou přední masku, ale také nové zadní lampy, vše v duchu aktuálního designového směru automobilky Peugeot. Interiér vozu pak doznal vylepšení v rámci obou palubních displejů, potěší také přítomnost jízdních asistentů poslední generace.

Testovaný Peugeot 3008 ve verzi HYBRID4 je výkonným plug-in hybridem, který nabízí výhody klasického elektromobilu v podobě tiché, komfortní a bezemisní jízdy.

Jeho „elektrokoně“ pak umí spořit palivo u klasické spalovací motorizace, dále ji více než adekvátně vypomoci v případě potřeby výkonu. Avizovaná souhra obou světů pak samozřejmě funguje jen v případě pravidelného dobíjení vozu.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

 

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora