TEST Peugeot 508

TEST Peugeot 508

Máme tu opět Peugeot 508, ale tentokrát jsme sáhli po benzínové šestnáctistovce a karosářské verzi sedan. Mám klasické sedany většinou raději než kombíky, ale bude totéž platít i u tohoto Francouze?

Vzhled

Peugeotů 508 jezdí tak málo, že jsem si musel vygooglit obrázek, jak vlastně před faceliftem vůz vypadal. No řeknu vám, žádná škoda, že je na silnicích nevidíme. Ale teď už je na trhu naštěstí facelift a rozhodně se povedl. Auto opravdu dobře vypadá, šikmé úzké světlomety a obří tlama už zastaraly, zato menší maska a větší porce chromu razantně zmodernizovaly vzhled. Vážně nekecám, když říkám, že se mi nové pojetí sedanu 508 líbí. A řada mých přátel jen nechápavě kroutí hlavou, protože jim tenhle Francouz připadá ošklivý. Za sebe jen mohu říci, že stupňovitá záď vypadá nakonec o fous hůř než kombík SW. Ten mi přišel vyváženější a elegantnější než jeho sedanové dvojče.

Interiér

Vnitřek vozu by se dal popsat prakticky stejnými slovy jako u kombi SW. Pořád je tu přehledný a pohodlný interiér, pořád je tu volant s částečně nelogickým umístěnými ovladači rádia a stále se tu sedí moc vysoko. A stále máte na palubce Head-up displej, jež se nastavuje v kastlíku vlevo pod volantem. I se všemi chybami je to však velmi přívětivé místo, v němž není problém strávit stovky kilometrů. I tu sedačku si nakonec nastavíte do dobré polohy, jen mi připadalo, že sedím docela vzadu a vysoko. Alespoň že prodlužovací podsedák kompezuje jeho kratší podélný rozměr, takže ani majitelé delších stehen nemusí na dlouhých cestách trpět Jen tu tentokrát nemáme panoramatickou střechu, ale roletky na zadních oknech nechybí. Kvůli absenci střešního okna tu vzniká dojem větší tmy. Kufr se pochopitelně otevírá elektricky stejně jako u kombíku SW, tedy tlačítkem na klíči nebo vlevo pod volantem. Zavírat jej ovšem musíte hezky ručně. Vstup do kufru je celkem úzký a nakládací hrana je posazena výš, ale zavazadelník je dostatečně objemný. Navíc i zde můžete převážet dlouhé předměty po vyklopení loketní opěrky a otevření krytu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Lamborghini Murciélago LP640-4 Roadster - Zlý pán

Jízda

Myslel jsem si, že popisovat jízdu bude těžké a jen vás odkážu na test kombíku. Jenže on sedan jezdí úplně jinak než dříve testované kombi SW. Jiné místo záběru spojky či méně přesné dráhy v manuální převodovce lze přičíst na vrub větší porci najetých kilometrů, ale hlavně byl sedan konečně měkký. Tak měkký a pohodlný, jak se na francouzské vozy sluší. Na hrbolech nemlátil a nepohazoval s mým tělem, ale plavně se přes ně přenášel a žehlil povrch silnice. To se navíc skvěle pojilo s mnohem tišším zážehovým agregátem. Do správné limuzíny prostě patří benzínový motor, říkejte si, co chcete. Ano, tohle není limuzína, ale koupit si velký černý sedan s chromovanými doplňky a pak pod kapotu nacpat klapavý diesel je stejné, jako když si koupíte značkový oblek v sekáči a zapomenete na něm cedulku. Všichni uvidí, že jste chlubil, ale současně škrt, což není zrovná přívětivá škatulka. Naproti tomu tichý benzín lépe navodí dojem kultivovaného a důstojného dopravního prostředku pro movitější řidiče.

Manévrování s vozem je pak stejně snadné jako u verze kombi. I tady máte k dispozici couvací kameru, má zde navíc větší opodstatnění. Ze sedanu je o trochu, ale skutečně jen o malinko, hůře vidět dozadu než z verze kombi. Slabinou konkrétního vozu je však motor. Zatímco šestnáctistovka THP fungovala výborně v malém DS3, tady působí unaveně a líně. Od velkého černého sedanu očekáváte slušnou jízdní dynamiku a dostatečný výkon na pružnou akceleraci. Jenže u typu 508 s tímto motorem budete muset trochu slevnit ze svých nároků. Dvoulitrový turbodiesel v kombíku působil mnohem sebevědoměji a na dálnici se odhodlaně držel v levém pruhu. S benzínovou šestnáctistovkou jsem hypnotizoval všechny pomalejší vozy v pravém pruhu a modlil se, aby se nerozhodly vmáčknout se do mezery přede mnou a nezbrzdily mne. Ač jsem tedy spíš fanda benzínových jednotek a tuto šestnáctistovku jsem si zvlášť oblíbil, tak v typu 508 bych rozhodně spíš sáhl po vznětové verzi. Pokud už jí totiž přimějete k větší svižnosti, začne se spotřeba nebezpečně pohybovat blízko dvouciferných hodnot. Jinak ale po městě je schopna jezdit za 7,9 litru, na dálnici za 6,8 a mimo ní za 5,7 litru. Finální průměr nakonec činil přívětivých 6,6 litru na sto kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Vítězství pro Craiga Breena a vůz 208 T16

Závěr

Těžké dojmy a těžká úloha jak zhodnotit Peugeot, když jsme tu jeden model nedávno měli. Kombi se mi více líbilo, s tímhle se mi zase lépe jezdí. S lehčí zádí se vůz na silnici chová lépe. Jediným malým zklamáním tak byla méně pružná benzínová jednotka. Vždy spíše preferuji zážehové jednotky, ale v případě typu 508 bych opravdu sáhl po vznětovém dvoulitru. Námi otestovaný benzín je však klidnější a poskytuje větší jízdní komfort, a tak rozhodně není špatnou volbou.

Základní cena (1.6 THP Active ) 606 000 Kč

Cena testovaného modelu 664 000 Kč

Porovnejte parametry vozu Peugeot 508 s konkurencí na Autohled.cz