TEST Peugeotu 208 GT LINE 1.2 PureTech 100 MAN6 – další povedený Peugeot

Automobilka Peugeot nám novou generaci 208 představila minulý rok na ženevském autosalonu. Uvedení tohoto vozu pak v České republice proběhlo v listopadu minulého toku.  A nyní jsme měli možnost vyzkoušet ho v našem redakčním testu.  

Na první pohled je jasné, že se jedná o vůz, který hrdě pokračuje v aktuálním duchu automobilky Peugeot a nabízí tak velmi atraktivní a originální pojednání jak exteriéru, tak interiéru.  

Redakčním testem aktuálně prošla verze s nejvyšší výbavou GT Line, přeplňovaným benzínovým tříválcem a manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Dravost a dynamika mu rozhodně nechybí

Nový vnější design, který vozům značky Peugeot přinesl značnou originalitu a dynamický styl, velmi dobře sedí i nové generaci modelu 208.  

Začněme u přední partie, ta v testované nejvyšší výbavě GT Line, disponuje obdobným světelným podpisem, který nabízí také model 508. Ona „trojice drápů“ činí vůz jasně rozpoznatelným a značně šmrncovním. Přední dynamické partii dále dominuje objemná maska zasahující hluboko do předního nárazníku.

Boční profil zaujme, na poměry vozu, celkem dlouhou kapotou, která prostor pro posádku odsouvá více k zadní části vozu. Této partii dále dominuje dvojice výrazných prolisů, nebo plaketka s označením výbavy na „céčkovém“ sloupku.  Dalším pohledným prvkem, který dotváří celkový dojem z vozu, jsou černě lakované lemy. Toto kontrastní černé lakování se pak objevuje i na ostatních partiích vozu. Nejvíce pak na zadní partii.

Té nesmí chybět světla disponující pro vůz opět typickým světelným podpisem. Koncová světla jsou efektně propojena mezi sebou a vytváří jeden kontinuální horizontální prvek, který díky již avizovanému černému lakování efektně kontrastuje s barevností samotného vozu. Černě lakovaná je pak velká část zadního nárazníku, nebo poměrně objemné lízátko zadních dveří. 

Nové generaci Peugeotu 208 je po stránce vnějšího designu těžko co vytýkat. Jeho vnější tvary jsou elegantní, celkem robustní a přesto dynamické. Po vzoru modelu 508 nabízí mnoho zajímavých detailů, které ho pak dělají značně originálním 

Interiér plný nápaditosti  

Interiér nové generace Peugeotu 208 je dle aktuálních trendů automobilky originální, nápaditý a aplikující princip i-Cockpitu. „Dvěstěosma“ tento princip navíc posunula ještě o úroveň výše a nabízí i-Cockpit v trojrozměrném provedení.

Palubní deska vyznává jasné horizontální proporce, které jsou například oproti „pětsetosmě“ výrazně hravější a členitější. Ústředním motivem je i nadále displej palubního infotainmentu, který nabízí úhlopříčku ve velikostech 5, 7 a 10″. Displej, přes který se ovládá mnoho funkcí vozu, pak disponuje již celkem známým prostředím a grafikou.

Mohlo by vás zajímat:  Lexus ES 300h F SPORT TOP – sportovní kabát pro hybridní technologii

Pod samotným displejem infotainmentu jsou pak umístěny jak čistě dotykové, tak mechanické ovladače. Jejich centralizace a celkem titěrné pojednání uvolňují prostor ostatním prvkům na palubní desce, jako je například výklopná schránka, která disponuje prostorem pro váš mobilní telefon. Dvířka schránky se ryze prakticky vyklápí směrem k vám do vodorovné polohy, po jejím vyklopení se tak příjemně zvětší velikost odkládacího prostoru.  Po stranách této schránky jsou umístěny porty pro klasické USB a USB-C. 

Prostor mezi sedačkami nabídl dva držáky na pití, ovladač pro elektronickou ruční brzdu a ovladač pro volbu jízdních režimů, dále loketní opěrku a volič klasické manuální převodovky. Ten disponuje celkem přesnými, ale bohužel poněkud delšími dráhami řazení.

Samostatnou kapitolou je kaplička přístrojů před řidičem. Ta je již tradičně v principu I-Cockpitu vyvýšena nad malým a zploštělým multifunkčním volantem. Peugeot však přichází s novinkou a malé 208 nadělil kapličku, která disponuje 3D grafickým pojednáním. Informace o voze a řízení se pak zobrazují ve 2 úrovních podle důležitosti a priority. Zobrazované údaje si pak můžete libovolně personalizovat. 3D i-Cockpit a jeho fungování se těžko popisuje, natož fotí, mé pocity z něj jsou však ve výsledku pouze pozitivní.

Zpracování jednotlivých prvků interiéru je na kvalitní úrovni, bohužel lehkým zklamáním se pro mě staly tvrdé plasty bočních výplních dveří. Spíše než jejich tvrdost, mě vlastně vadilo to, jak při hlasitějším poslechu hudby rezonují. A že aparatura v testované 208 „hrála“ velmi slušně. 

Vnitřní prostor 208 je určen převážně pro posádku na předních pozicích, zde jsou k dispozici prostorná a pohodlná sedadla s bočním vedením. Na zadních pozicích už je to o poznání horší. Vyšší postavy zde budou mít problém, a to jak v místě pro kolena, tak nad hlavou.

Zavazadlový prostor nabídne slušných 309 litrů objemu a dobrý přístup.

Výsledné hodnocení ergonomie i-Cockpitu je i nadále čistě subjektivní, pro mě však velmi vyhovující. Interiér jde ruku v ruce s exteriérem a je nadčasový a rozhodně líbivý. Když tedy opomenu občas rezonující výplně dveří, musím interiér nové 208 hodnotit opět pozitivně.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Juke n-tec 1.6 DIG-T 190k - Ostrý klaun

Nabízené motorizace

Nová „dvěstěosma“ je v nabídce s trojicí zážehových a jednou vznětovou motorizací. Nově také jako plně elektrifikována verze. Elektrifikace nové 208 je pak možná díky nové platformě, na které vůz aktuálně stojí. Tato verze by pak na český trh měla dorazit v průběhu tohoto roku. Zážehové motorizace zastupuje přeplňovaná tříválcová pohonná jednotka o objemu 1,2 litru  dostupná ve třech výkonových variantách (75, 100 a 130 koní). Vznětová 1,5 BlueHdi varianta nabídne také 100 koní výkonu.

Redakčním testem nám aktuálně prošla benzínová motorizace o výkonu 75 kW, 100 koní. 100 koní výkonu a 205 Nm kroutícího momentu s „dvěstěosmou“ cvičí celkem obstojně, výkonově je tedy tato pohonná jednotka k vozu více než adekvátní. Její tříválcový chod je sice jasně patrný, přesto kultivovaný.

Kombinace této motorizace a šestistupňového manuálu také funguje velmi obstojně. Dálniční rychlosti se zařazeným šestým rychlostním stupněm zvládá nejen tato motorizace, ale i celý vůz s velkým přehledem.

Testovány kousek dále disponoval voličem jízdních režimů. Již tradičně se jednalo o režimy Eco, Normal a Sport. Sportovní režim pak vůz znatelně oživí, přidá se tužší řízení a více jadrnější zvuk. Přiznám se, že se zapnutým sportovním režimem jsem ve výsledku jezdil celkem často. Dynamičtější poloha, se kterou nemá „dvěstěosma“ sebemenší problém, mi vyhovovala, a to i díky celkem jistému spíše tvrdšímu podvozku.

Dynamická jízda vrhá spotřebu vozu nad hranici sedmi litrů, v klidném tempu se pak budete pohybovat okolo litrů šesti.

Závěrem

Nový Peugeot 208 se v základní výbavě LIKE nabízí za akční cenu od 295 000 Kč včetně DPH, následuje výbava ACTIVE, ALLURE a mnou testovaná výbava GT LINE, kterou s benzínovým tříválcem o výkonu 100 koní a šestistupňovým manuálem pořídíte od 445 000 Kč včetně DPH. Nejsilnější benzín (130 koní) s osmistupňovým automatem pak pořídíte od 525 000 Kč včetně DPH.

Novou generaci Peugeot 208 ve výsledku hodnotím rozhodně pozitivně, jedná se o pohledný a dynamický vůz, který nabídne nápaditý interiér a velmi dobré jízdní vlastnosti. Nový Peugeot 208 je jednoduše vozem, který vás bude bavit řídit.

Snad ho nepotká obdobný osud jako model 508, kterého je, zřejmě díky vyšší pořizovací ceně, na ulicích zbytečně poskrovnu.

Komentáře