Test Peugeotu 308 SW GT PACK 1.5 BlueHDI – čekání na novou generaci

0

Současná generace Peugeotu 308 se po dobu svého působení na trhu stala jeho nedílnou součástí a léty ověřenou jistotou v rámci daného segmentu. Toto tvrzení je pak také podpořeno faktem, že 308 se v aktuální podobě prodává již skoro osm let. Ano, lehkých optických retuší, či změn pod kapotou se i tato generace v průběhu svého životního cyklu také dočkala, její základ však zůstal vždy zachován.

Termín představení nové generace je aktuálně pod přísným informačním embargem, i přesto je ale jasné, že se již brzy dočkáme. 

My jsme nyní vyzkoušeli zřejmě „naposledy“ modernizované provedení SW, tedy vůz s karoserií kombi, naftovou motorizací pod kapotou, šestistupňovým manuálem a nejvyšší výbavou GT PACK.

Foto: Jan Horský

Výše avizována dlouholetost aktuální generace je pak, v porovnání se současným designem vozů značky Peugeot, na voze jasně patrná. Na druhou stranu je ale zapotřebí konstatovat, že se stále jedná o velmi pohledný vůz, který nabídne jistou dávku dynamiky a pohledných tvarů.

Testovány kousek disponující výbavou GT PACK oblékal velmi slušivou modrou barvu Vertigo, jeho líbivý exteriér pak doplnily elegantní 18 – ti palcové disky nebo dvojice chromovaných koncovek výfuku, které však plnily pouze estetický nikoliv funkční účel. 

Foto: Jan Horský

Palubní deska 308 je klasicky rozvržena v principu i-Cockpitu, tedy i zde platí, že nad poměrně malým volantem je vyvýšen přístrojový štít. Ten se v rámci aktuální modernizace dočkal největší proměny.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai Genesis Coupe 2,0T

Z klasických analogových ukazatelů se totiž nově překlopil do plně digitálního displeje. Jeho zvládnuté grafické prostředí pak odpovídá novým modelům 208 a 2008, pouze s tou výjimkou, že nedisponuje 3D efektem. Displej tedy nabízí více možností zobrazení včetně zobrazení samotné navigace.

Peugeot 308 díky starší architektuře interiéru nedisponuje výrazně oboustranně zploštělým volantem, jak je tomu u jeho dnešních o generaci mladších sourozenců. Dlouhodobě zmiňovaný problém principu i-Cockpitu, kdy právě volant do jisté míry „překrývá“ výhled na přístrojový štít, se právě v případě 308 může zdát nejmarkantnější.

Osobně jsem však nikdy s principem i-Cockpitu problém neměl, a stejně tak tomu bylo i v případě testované 308. V rámci samotného multifunkčního volantu mě spíše potrápily utopené rolovací ovladače a celkem nevzhledný „baculatý“ střed volantu. A když už jsme u těch „baculatých“ tvarů, musím se zmínit také o střední části palubní desky (pod displejem palubního infotainmentu), která disponuje také celkem nepěkným tvarováním, absencí jakéhokoliv odkládacího prostoru a navíc poměrně lacině působícím plastem.

Avizovaný displej palubního infotainmentu je zde ve stylu „starých časů“ ještě integrován do těla palubní desky. Nabídne však dobré grafické prostředí a intuitivní ovládání.

Mohlo by vás zajímat:  Opel Combo Life 1,5 CDTi je nejdůležitějším členem každé rodiny

V rámci středového tunelu máme klasický volič manuální šestistupňové převodovky, který nabízí krátké a celkem přesné dráhy řazení. Dále je zde umístěn ovladač aktivující sportovní režim, startovací tlačítko a elektronická ruční brzda.

Samotný interiér musím ještě pochválit za příplatkové panoramatické střešní okno, které disponovalo opravdu bohatě dimenzovanými rozměry. Panoramatické okno pak díky výbavě GT obklopila černá stropnice, která se zbytkem interiéru vozu výborně ladila. 

Peugeot 308 aktuální generace nabídne prostorný interiér, a to jak pro posádku na předních, tak i zadních pozicích. Verze SW pak disponuje velmi slušně dimenzovaným zavazadlovým prostorem o základním objemu 610 l.

Foto: Jan Horský

Testovaný vůz byl osazen naftovou „patnáctistovkou“ BlueHDi, která byla naladěna na slušných 96 kW výkonu a 300 Nm točivého momentu. Peugeot 308 je aktuálně nabízen ještě s benzínovým tříválcem 1.2 PureTech o výkonech 81 a 96 kW. Silnější benzín a nafta se pak pojí buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. Slabší benzín pak pouze s šestistupňovým manuálem.

Naftová motorizace nabízí velmi kultivovaný chod a výborné odhlučnění směrem do kabiny vozu. Její nejsilnější stránkou je pak její chuť do života doprovázená velmi skromným apetitem. Během zimního týdenního testu jsem se průměrnou spotřebou pohyboval okolo hranice 5,5 l / 100 km. 

V rámci sportovního režimu, který se aktivuje tlačítkem na středovém tunelu, se přiostří reakce motoru na plynový pedál a ztuhne řízení vozu (změní se účinnost posilovače řízení). Třistaosma pak znatelně ožije a pro navození „sportovní atmosféry“ vás navíc začne celkem přesvědčivě klamat umělým zvukem z místního audiosystému.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagenu Golf 8 2.0 TDI: Životní jistota

Spíše tvrdší podvozek, než by se u rodinného kombi dalo očekávat, vám pak v kombinaci s 18 – ti palcovými disky, strmějším řízením, malým volantem a v neposlední řadě živou pohonnou jednotkou dopřeje o poznání sportovnější jízdní prožitek, než je tomu u vozů konkurence.

Foto: Jan Horský

Peugeot 308 aktuální generace už netrpělivě vyhlíží svého nástupce, i přesto se ale stále jedná o vůz, který má svým zákazníkům rozhodně co nabídnout.

Ať už je to úsporná naftová motorizace, které rozhodně nechybí chuť do života, líbivý exteriér, prostorný interiér, nebo již celkem tradiční příznivá politika týkající se pořizovacích cen modelů značky Peugeot.

Vždyť Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (81 kW výkonu) pořídíte v základní výbavě ACTIVE již od 393 000 Kč včetně DPH a základní naftu 1.5 BlueHDi (96 kW výkonu) pak od 453 000 Kč včetně DPH.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora