Test Peugeotu 508 GT PureTech 225 EAT8 – tentokrát ve vrcholné verzi

0

Peugeot 508 jsem aktuálně okusil již podruhé. Dalo by se tedy konstatovat, že se jeho šarmu nedá odolat? Ano, řekl bych, že nedá. Zcela upřímně jsem si ale tento vůz chtěl vyzkoušet také v jiné než původně testované specifikaci. Mé první setkání s tímto vozem proběhlo na začátku března, kdy testovaný kousek disponoval základní výbavou ACTIVE, za přítomnosti vznětové přeplňované motorizace s výkonem 160 koňských sil, která byla podporována osmistupňovým automatem.

Aktuálně se mi však do rukou dostala varianta s naopak nejvyšší výbavou GT, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou a opět osmistupňovým automatem.

Šmrncovní „gétéčko“

Peugeot 508, liftback nesoucí prvky čtyřdveřového kupé se jednoduše povedl. Zaujme velmi nízkou siluetou karoserie, která je vybavena mírným „fastbackovým“ sklonem střechy, který nejen zadní partii dává ohromný šmrnc. Vůz disponuje nízkou siluetou a dojem čtyřdveřového kupé pak dotváří bezrámové zasklení bočních dveří.

Nová „pětsetosma“ je vozem za kterým se otočí nejeden kolemjdoucí. A to nejen díky líbivým vnějším proporcím, ale také díky zajímavému pojetí přední partie. Její výrazné světelné „kly“ denního svícení dodávají vozu na originalitě a dravosti. Dále je tu velmi nízká boční silueta a elegantní a horizontálně orientovaná zadní partie. Horizontální proporce této partie jsou pak podpořeny černou lištou, která propojuje stejně zbarvené zadní lampy, které navíc disponují velmi zajímavým světelným podpisem.

Testované „gétéčko“ pak stálo na devatenáctipalcových discích, které byly obuty do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 235/40. Oproti původně testovanému kousku disponující výbavou ACTIVE oceníte tedy stoprocentní motiv světelných „klů“, který není (vcelku nelogicky) nahrazen chromovanou lištou a také opravdu slušivé obutí.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyoty Proace Verso NOMAD WANDERER – kempingová vestavba pro aktivní životní styl

Peugeot 508 je i v základním provedení krásným vozem, výbava GT ho následně posouvá tam, kde ho každý z nás chce rozhodně mít.

Starý známý i-Cockpit

Princip i-Cockpitu společně s proporcemi interiéru Peugeotu 508 sedí skvěle. Horizontalita celé palubní desky si s tímto principem skvěle povídá. Samotné zpracování interiéru a použité materiály jsou ve voze na velmi vysoké úrovni.

Sportovní charakter vozu má za následek nízký posed, palubní deska a přizvednutý středový panel vás pak příjemně obklopují. Samozřejmostí je také oboustranně zploštělý multifunkční volant s plaketkou GT.

Po dvou po sobě jdoucích testovaných vozech aplikujících princip i-Cockpitu, aktuálně testuji vůz klasické koncepce. A řeknu vám, že si najednou připadám jako kormidelník zaoceánského parníku. I-Cockpit je jednoduše jiný a celkem návykový.

Za pochvalu zcela jistě stojí plně digitální displej v kapličce přístrojů před řidičem. Ten zobrazuje data ve velmi dobré grafice a jedním z módů jsou i klasické ukazatele rychloměru a otáčkoměru (po posledně testovaném DS a C5 Aircross celkem ojedinělý jev). Otáčkoměr pak sice ukazuje v opačném směru, ale na to si zvyknete velmi rychle.

V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, trůní displej palubního infotainmentu. Ten je do palubní desky efektně zakousnutý. V jeho spodní části se nachází efektní klaviatura disponující jednotlivými ovladači. Jak už tomu u vozů této značky bývá, přes dotykový displej se ovládá mnoho prvků vozu, což má za následek celkem pozitivní minimalizaci jednotlivých ovladačů ve voze. Pod klaviaturou se nachází další ovladače, které nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové. Tedy velmi efektní a minimalistické řešení.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D – dynamické kompaktní SUV s dieselem pod kapotou

Na palubní desku navazuje již zmiňovaný mohutný a nakloněný středový panel, který je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje. Naklonění panelu umožnilo vzniknout dalšímu odkládacímu prostoru, který je pod panelem a umožňuje odložení mobilního telefonu s funkcí bezdrátového dobíjení.

Sportovní linie karoserie se zcela logicky podepsala i na vnitřní prostornosti vozu. Sportovní charakter vozu sebou přinesl také nízkou střechu, která převážně pak v zadní partii, lehce znepříjemňuje samotné nastupování do vozu. Jakmile se však dovnitř nasoukáte, zdá se, že máte vyhráno. Nízký posed umožňuje celkem dost prostoru nad hlavou. Testovaná výbava GT pak například nabídne masážní sedadla s vícebodovou funkcí pro přední pozice, nebo skvěle hrající audiosystém Hi-Fi Premium FOCAL.

Zavazadlový prostor disponuje objemem 487 litrů a díky liftbackovému provedení karoserie nabídne i velmi slušný přístup. 

Sportovní duch benzínové motorizace

Testovaný kousek poháněla již v úvodu zmíněná přeplňovaná benzínová šestnáctistovka. Tato jednotka disponuje výkonem 165 kW, tedy 225 koňmi a kroutícím momentem 300 Nm. Její chod je ve výsledku velmi tichý, kultivovaný a bez jakéhokoliv náznaku jejího přeplňování. Ve spojitosti se skvělým osmistupňovým automatem pak poskytuje velmi lineární zátah. Již tradičně je třeba chválit odstupňování automatu, který při dálniční rychlosti převaluje motor v otáčkách lehce nad dvěma tisíci.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda CR-V

V kontextu s již dříve testovaným přeplňovaným dvoulitrovým BlueHDI se benzínová pohonná jednotka k samotnému charakteru vozu hodí jednoznačně více. K její stinné stránce pak oproti naftové motorizaci patří její jistá nenasytnost. V rámci redakčního testu jsem se se spotřebou pohyboval okolo hodnoty 8,5 litrů. Zde jsou misky vah v porovnání obou motorizací jednoznačně nejvíce nevyvážené. Naftová motorizace totiž disponuje také slušným výkonem (ve verzi GT 130 kW a 400 Nm točivého momentu). Umí však jezdit pod 6 litrů nafty na 100 km.

Peugeot 508 GT nabídne také jednotlivé jízdní režimy. Od klasického ECO, přes KOMFORT, NORMAL až po SPORT. Sportovní režim zostří reakce vozu na plynový pedál, ztvrdí podvozek, zjemní účinnost posilovače řízení a převodovka pouští motor do otáček, ve kterých jste odměněni příjemnou „reálnou“ zvukovou odezvou. Podvozkově si je vůz velmi jistý, nízkoprofilové obutí vás však celkem znatelně informuje o stavu českých vozovek.

Závěrem

V základní výbavě Active s naftovou motorizací 1.5 BlueHDi a manuální šestistupňovou převodovkou startuje 508 na ceně 730 000 Kč včetně DPH. Aktuálně testovaný vůz, který disponoval nejvyšší výbavě GT, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou a osmistupňovým automatem pak pořídíte od 1 055 000 Kč včetně DPH.

Peugeot 508 je rozhodně povedeným vozem, který nabídne velmi atraktivní a originální design, a to jak po stránce exteriéru, tak interiéru. Já jsem si ho oblíbil velmi, dokonce by mne bavilo ho i vlastnit. A pokud bych mohl volit, zvolil bych právě tuto testovanou specifikaci.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora