Test Škoda Kodiaq: Decentní modernizace ponechává populární auto tak, jak ho známe

Největší zástupce v portfoliu mladoboleslavské automobilky se dočkal faceliftu. A nutno říct, že zatímco v případě verze RS jsou změny poměrně výrazné a znatelné, variant, řekněme běžných, jde spíše o úpravy kosmetického rázu a změny je třeba opravdu hledat. Na druhou stranu Škoda se držela osvědčeného schématu – pokud něco dobře funguje, proč to výrazně měnit?

Robustní design s novými drobnostmi

Rozeznat faceliftovaný Kodiaq od původní verze nebude příliš jednoduché. Až teprve z pár metrů budou patrné drobnosti, které vozy odlišují. V daném případě tak byla použita především sázka na jistotu, na sebevědomou příď, která láká především na příjemnou souhru linií a křivek, se zachováním určitého vyváženého designu. Hlavním lákadlem přední části vozu je však výrazná maska chladiče, s chromovaným lichoběžníkovým rámem s celkem třinácti dvojitými lamelami. Z bočního pohledu je na první pohled dobře vidět dlouhý rozvor vozu, jasně naznačující, že o vnitřní prostor rozhodně nebude nouze.

Velmi povedeně vypadají jak krátké převisy, tak i pozvolna klesající linie střechy, či linie bočních prolisů, které jsou spíše decentního rázu než vrcholem tvůrčího zápalu designéra. Zadní části potom jasně dominuje nápis ŠKODA. Příjemně působí také vysoko posazená klínovitá světla s vnější částí zasahujících do boků, či vysoký zadní nárazník. LED zadní světla mají animované ukazatele směru jízdy a prosvícení do tvaru písmene C, což je jeden z dlouhodobých poznávacích prvků Škodovek.

Mnou testovaný Kodiaq patřil do vrcholu nabídky, ve stupni Laurin & Klement. Ta kromě bohaté výbavy nabízí i designové odlišnosti, jako chromované prvky, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, nárazníky lakované v barvě karoserie, či typické nápisy Laurin & Klement umístěné v oblasti předních blatníků.

Dostatek prostoru pro každého pasažéra

SUV Škoda Kodiaq s délkou 4,7 metrů dává tušit, že o dostatek vnitřního prostoru rozhodně nebude nouze. Prvotní zdání je potvrzeno a ať řidič, nebo jakýkoliv jiný pasažér si může užívat jistoty, že se tísnit určitě nebude. A to v interiéru, který je v případě výbavy Laurin & Klement dostupná buď ve variantě černo-černé, nebo velmi elegantně vyhlížející černo-béžové. Právě touto kombinací disponoval můj testovaný model. Ten zahrnoval i sedačky čalouněné vysoce kvalitní kůží, dekorační díly ve vysokém lesku mající odkazovat ke klavírnímu laku, elegantní a výrazné chromové detaily.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i20 1.4 CRDi vs. Škoda Fabia 1.4 TDI - Kdo že je taakhle maličky

Samotné místo řidiče navozuje pocit bezpečnosti i pohodlí. Palubní desce dominují čtyři výrazné vertikální výdechy klimatizace, velký displej infotainmentu, ale také pro Kodiaq typický výrazná dekorační lišta, mající jasně oddělit horní a dolní část palubní desky. Milovníky pořádného zvuku potěší audiosystém Canton s 12 reproduktory včetně subwooferu a výkonem 625 W.

Nebyla by to Škoda, aby se neobjevily drobnosti nebo vychytávky. A tak je interiér plný různých úložných prostor, jak pro pasažéry vpředu, tak samozřejmě i vzadu. Samozřejmostí jsou i věci jako deštník v řidičových dveřích, nebo škrabka ve víčku nádrže. Jistotou modelu Škoda Kodiaq je i velký zavazadlový prostor. Ten pojme 835 litrů při pětimístné konfiguraci. Kromě zavazadel lze počítat i s možností využít třetí řadu sedadel a udělat z vozu sedmimístnou variantu.

Se vší parádou

Testovaná výbava vozu Škoda Kodiaq Laurin & Klement nabídne vše, co si nejnáročnější řidič žádá. Pominu drobnosti jako ambientní osvětlení či kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Mnohem praktičtější je totiž elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, 360° kamerový systém Area View pro snazší parkování, ale i systémy asistované jízdy, včetně praktického prediktivního tempomatu. Jednoduše řečeno, ten stačí zapnout a po celou dobu jízdy nepotřebujete ani plynový, ani brzdový pedál.

A co se skrývá pod kapotou? V mém případě zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec 2,0 TSI s výkonem 140 kW. Kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol se samočinným elektronickým rozdělováním točivého momentu mezi nápravy vícelamelovou kapalinovou spojkou. Kromě této motorizace může být výbava Laurin & Klement dostupná také s motorem 1,5 TSI či 2,0 TDI.

Pohodlný rodinný společník

A co jízda? Nebudu nijak výrazně přehánět, když Škodu Kodiaq označím za velmi pohodlného rodinného společníka. Možnost volby několika jízdních režimů dělají z auta všestranný dopravní prostředek. Ať už chci jezdit na spotřebu, nebo cítit lepší odezvu při sportovním režimu, či se chci na vozovce pohybovat doslova jako na obláčku a užívat si nastavení podvozku, který dokáže žehlit všechny nerovnosti i menší výmoly. Díky výkonu motoru, ale i perfektně sladěné převodovce je dynamika vozu naprosto dokonalá a auto je vždy připraveno rychle reagovat na pokyn řidiče. Až se chvílemi ani nezdá, že je třeba rozpohybovat auto vážící jeden a tři čtvrtě tuny. Papírové zrychlení za 7,5 sekundy vše jenom potvrzuje.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Insignia 2.0 CDTI: Poslední německá klasika

I když se nastavení sportovního režimu vozu snaží o to, aby byl co možná nejtvrdší a eliminovaly se náklony při ostrém průjezdu zatáčkami, není to úplně dokonalé. Ostatně vzhledem k charakteru vozu je to očekávatelný negativ. Na druhou stranu komfortní režimy udělají zajistí, že se Kodiaq stane příjemným houpavým společníkem, který bude polykat dálniční kilometru, jakkoliv dlouhých cest.

A co jízda v terénu? I když verze Škoda Kodiaq Laurin & Klement nabídla pohon 4×4, stále je třeba brát ho spíše s rezervou a na čistokrevný offroad tohle auto prostě není. Přední nájezdový úhel 18,2 a zadní 16,5 stupně sice zvládnou ledacos, ale stále je třeba brát Kodiaq spíš jako univerzála, se kterým zvládnete cestu i k odlehlé horské chatě, kde lišky dávají dobrou noc. V takto koncipovaném terénu se na něho můžete bez obav spolehnout, ale chtít po něm přece jenom něco výrazně těžšího, se nemusí vždy setkat s úspěchem.

Skoro do každé rodiny

Slovo „skoro“ doporučuji brát s nadhledem. I když konfigurátor Škody láká na to, že Kodiaq lze pořídit už od 863 900 Kč – výbava Ambition, výsledná cena může být pochopitelně podstatně vyšší. V7bava Style začíná na částce 933 900Kč a samotný vrchol nabídky, výbava Laurin & Klement startuje na částce 1 223 900 Kč.

Najde-li se však rodina, která si koupi tohoto vozu může dovolit, litovat určitě nebude. I když faceliftovaná verze není po stránce designu až tak výrazně odlišná, jak mnozí čekali, zachovává si to, co má. Pohodlí, dostatek vnitřního prostoru pro pasažéry i zavazadla, jistotu pohodlné jízdy a v případě pohonu 4×4 i mimo silnici. Cena je tak v podstatě jedinou vadou na kráse (o konkurence to však není jiné) jinak ideálního rodinného společníka.

Zdroj: Autorský text 

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora / David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora