TEST Škoda Octavia Scout

TEST Škoda Octavia Scout

Octavia SCOUT je rozhodně vůz, který stojí za vyzkoušení. A to i pokud nehledáte kombík či automobil s vyšší světlou výškou. Snadno se vám totiž může stát, že pokud si ji vyzkoušíte, omámí vás svým kouzlem.

Vzhled

Design Octavie se mi ještě stále neokoukal, všechny ty hrany a prolisy považuji za nepřehnané, dotažené a vkusné. Soustředme se ovšem na rozdíly. Tak jistě, je tu větší světlá výška, která poněkud ovlivňuje vnímání proporcí. Auto působí užší a kratší než běžná verze, ale stále ne tak, aby to oku připadalo nepříjemné, na rozdíl od minulé generace Fabie. Spodní část karoserie je oplastovaná, vpředu je na nárazníku stříbrná část propůjčující vozu dojem mnohem větší odolnosti. Celkově vypadá Scout mnohem sebevědoměji než běžné kombi, jako by jej trochu převyšoval, což je vlastně pravda.

Interiér

Interiér je klasický a převzatý z běžného Combi, ani výjimečného madla před spolujedzcem, které měla minulá verze, se zde nedočkáte. Celkově vám pochopitelně přijde, že sedíte výš, ale to je jen tím, že výš je i celý vůz. Díky tomu se také cítím tak nějak bezpečněji než v běžné nižší Octavii, ale jde skutečně jen o subjektivní dojem. Jinak je to ale tradiční Octavia, takže všechny spínače najdete tam, kde je čekáte, a všechny jsou udělané vkusně a přitom funkčně. Nic tu není jen na efekt a za cenu nějakých ergonomických kompromisů, což je fajn. A navíc se v interiéru i dobře cítíte. Své dělá i elegantní dekor, který připomíná dřevo na hudebních nástrojích. Rozhodně lepší než všelijaké a dnes moderní imitace karbonu.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda: Infiniti FX 50S Vettel Edition - Z rukou mistra

I tentokrát máme ve výbavě panoramatické otevíratelné střešní okno a čím častěji jej mám, tím víc bych podobnou věco opravdu chtěl i ve svém soukromém voze. V hezkých dnech je to moc fajn věcička. Skvělé jsou také sedačky. Ačkoliv jsou velmi pohodlné, poskytují dobrou boční oporu a jsou čalouněny velice příjemným materiálem. A když mám před sebou kulatý věnec volantu se správnou tloušťkou, není mnoho věcí, které by mi kazily náladu. Nechybí ani ta spousta drobností, které dělají Škodovku tím, čím je. Tedy různá drobná simply clever řešení jako škrabka ve víčku nebo háčky na šaty na B-sloupku.

Jízda

Má nám Octavia Scout vůbec co nabídnout oproti svým neskautským sestrám? Rozhodně! Obrovský komfort, který překonává ty běžné nízké modely a o třídu poráží sportovní model RS. Vyšší světlá výška a větší zdvih tlumičů tak zajišťují nejen lepší průchodnost terénem (rozumějte lehkým terénem typu polní cesta či louka), ale také mnohem pohodlnější cestování po běžných komunikacích. Ne, teď to nechápejte špatně, standardní Octavia není žádný kostitřas, ostatně jinak by s ní David nezvládl tak dlouhou cestu, jakou absolvoval při jejím loňském testování, ale Scout je prostě někde jinde. Sami víte, jaký tankodrom je naše silniční síť, ale tentokrát se prostě nenašel v asfaltu otvor, který by zásadním způsobem rozhodil jízdu zvýšené verze. A ani nějakých výrazných ran při tlumení nerovnosti se bát nemusíte, jízda je velice tichá.

Mohlo by vás zajímat:  Test Ford Puma: Znovuobjevená malá dravá šelma

Na dálnici rozhodně oceníte přítomnost radarového tempomatu, který velmi dobře reaguje na situaci před sebou a umožní se při tak nudné věci alespoň trochu uvolnit. Dalším usnadňujícím pomocníkem je systém rozeznávání dopravních značek, takže se nemusíte neustále obávat, že jste nějakou hliníkovou tabulku přehlédli. A nechybí ani Lane Assist upozorňující vás na vybočení z jízdního pruhu, pokud nemáte spuštěný blinkr. Vůbec cestování se Scoutem je i na dálnici velmi příjemné, ačkoliv jeho vzezření vybízí spíše k tomu najít nějakou lesní cestu. Ale to by bylo jen chybné škatulkování na základě vzhledu, automobil se k dlouhým cestám skvěle hodí a umí je náležitě zpříjemnit.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Forester

Závěr

Původně jsem se děsil toho, co vlastně budu o Octavii psát. Vždyť už jsem měl na test i benzínové RS a velmi se mi líbilo celým svým projevem a myšlenkou a teď mi v garáži stál „jen“ Scout. V první chvíli bych prostě Scouta hodnotil jen tak, že vše je dobré, vše funguje jak má, vše je umístěno tam, kde to čekáte, a vše reaguje tak, jak čekáte. Z toho se zrovna dobrý test napsat nedá, ale nakonec se z toho nějaký výsledek vyklubal. A Scout není jen další Octavia, je vážně prostě dobrá. Možná i nejlepší, protože nabízí nejlepší kompomis. Ale to jste určitě čekali, ne?

Základní cena (1.2 TSI Active) 364 900 Kč

Základní cena (2.0 TDI 4×4 Ambition) 630 900 Kč

Cena testovaného modelu 1 018 900 Kč

Foto: David Rajdl (http://rajdlstudio.com)