Test SSANGYONG REXTON 2.2 E-XDI PREMIUM – sebevědomý vzhled, prostorný interiér a dostatečný jízdní komfort, to vše za velmi slušné pořizovací ceny

0

Model Rexton je po Korandu již druhým zástupcem jihokorejské automobilky SsangYong, který se mi dostal do týdenního testu. Po zkušenostech nabytých právě s avizovaným Korandem jsem se na test Rextonu i celkem těšil. Vozy této automobilky totiž po posledním návratu na český trh umí nabídnou celkem svěží vnější vzhled, kvalitně zpracovaný interiér a v neposlední řadě také rozumné pořizovací ceny.

SsangYong Rexton je pak jistým vrcholem nabídky, obřím SUV stojícím na žebřinovém rámu, které disponuje prostorným a komfortním interiérem. Testovaný kousek dále disponoval nejvyšší výbavou PREMIUM a pohonem všech kol.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Poslední prodělaná modernizace Rextonu jednoznačně prospěla, v mých očích se tak vnímání tohoto vozu začalo konečně ubírat jednoznačně pozitivním směrem. Důstojný a až lehce majestátní výraz dodává vozu objemná přední maska bohatá na chromované lemování. Velmi dobře také působí vysoko umístěné diodové světlomety, které společně s ostrými liniemi předního nárazníku, dodávají vozu značně uhrančivý pohled.

V rámci bočního profilu jsou pak nejvíce patrné objemné proporce vozu a díky vyšší světlé výšce také jeho terénní ambice. Zadní partie pak disponuje poměrně jednoduchou architekturou, nechybí však adekvátní dávka chromu nebo velmi decentní grafika koncových světel.

SsangYong Rexton aktuální podoby je vzhledově vyváženým vozem, který nezapomíná na své terénní schopnosti a zároveň svým uživatelům umí nabídnout více než dostatečnou dávku robustních a reprezentativních tvarů.

Foto: Jan Horský

Interiér

Objemné vnější proporce Rextonu se pozitivně podepisují také na královsky dimenzovaném vnitřním prostoru, který pocítíte jak na předních, tak i zadních pozicích. Samostatnou kapitolou týkající se vnitřní prostornosti je pak zavazadlový prostor. Jeho základní objem nabídne 1051 l a opravdu velké půdorysné rozměry. Zavazadelník je tak velký, že jsem jednoduše nedokázal dosáhnout na malé předměty, které zůstaly u opěradla druhé řady sedadel.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI – česká stálice prošla modernizací

Testovaný vůz disponoval pětimístnou specifikací, v nabídce je však také příplatková sedmimístná specifikace (+16 900 Kč),  která v případě takto dimenzovaného zavazadelníku bude jistě dávat smysl.

Jak už jsem se přesvědčil u dříve testovaného Koranda, SsangYong umí své uživatele celkem obstojně rozmazlovat. Obdobného přístupu se drží také testovaný Rexton vrcholné výbavy PREMIUM. Prostorný interiér tak tvoří příjemné materiály a dobré zpracování, prošívaná kůže zdobí nejen sedáky, palubní desku ale také boční výplně dveří.

Vrcholná verze nabízí plně digitální kapličku přístrojů s displejem o úhlopříčce 12,3“ s velmi obstojnou grafikou. Displej palubního infotainmentu (9,2“) sice mnoho funkcí nepřináší, jeho prostředí je však přehledné a ovládání intuitivní.

Zmínit se musím také o vyhřívaném multifunkčním volantu, který disponuje velmi dobrým zpracováním, bohužel obvodem svého věnce se zřejmě snaží vyrovnat celkovým proporcím vozu a vy si tak občas připadáte jako za kormidlem zaoceánského parníku.

Celkově však musím interiér Rextonu pochválit, k všudypřítomné prostornosti a dobrému zpracování patří také dobrá přehlednost a rozložení jednotlivých ovládacích prvků.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Pod kapotou Rextonu máme osazenou jedinou nabízenou motorizaci, kterou je přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru. Motorizace aktuálně disponuje výkonem 149 kW (202 koní) a hodnotou maximálního točivého momentu dosahující slušných 440 Nm.

Přeplňovaný diesel nabízí velmi kultivovaný chod s příjemně hutným a adekvátním zvukovým projevem směrem do kabiny. Ve výsledku pak tato motorizace poskytuje objemnému Rextonu dostatek výkonu, maximálního točivého momentu dosahuje v rozmezí mezi 1600 – 2600 otáček, vůz tedy „táhne“ příjemně odspodu do středu spektra otáček. Rexton tedy nemá moc smysl více vytáčet, v tomto případě se o to také velmi adekvátně stará osmistupňový automat, který navíc řadí velmi hladce a logicky. Automatickou převodovku se systémem SHIFT-BY-WIRE lze navíc ovládat také poměrně elegantními pádly pod volantem. K dalším výhodám a schopnostem vozu patří možnost táhnout až 3,5 tunový bržděný přívěs, základních 3000 kg je totiž možné v rámci dealerské dodatečné úpravy technické specifikace vozidla navýšit tažnou sílu právě na avizovaných 3,5 tuny.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance

Jak vnější vzhled, tak i luxusně vypadající interiér naznačují, že se Rextonu do terénu moc chtít nebude, ale opak je pravdou. Pro jízdu na nezpevněném povrchu je vlastně velmi slušně vybaven. Vůz je primárně zadokolkou, přepínatelný pohon všech kol však umožňuje kdykoliv aktivovat systém 4WD, a to pomocí tradičního kruhového ovladače v rámci středového tunelu. 4WD High je pohon všech kol, který lze zapnout i během jízdy, 4WD Low je pak pohon všech kol s aktivovanou redukcí.

Stran podvozku disponuje Rexton lehce archaickou koncepcí, klasický žebřinový rám s připojitelným „předkem“ je náčiním, které je ideální spíše do terénu. Na asfaltu a s 20“ palcovými koly, kterými disponuje vrcholná výbava, přichází pak jasně definovatelné limity. Jistá těžkopádnost jízdního projevu včetně náklonů v zatáčkách jsou v kontextu s rozměry a váhou vozu ve výsledku celkem očekávané, bohužel méně komfortní jsou pak otřesy, které se propisují od zadní nápravy směrem do kabiny.

Mohlo by vás zajímat:  Test Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost - značně zábavné, a přesto smutné loučení

Spotřeba vozu se pohybuje v rozmezí mezi 9 – 10 litry na 100 ujetých kilometrů. Svižnější dálniční tempo, se kterým nemá Rexton sebemenší problém zvýší spotřebu na cca 11 litrů. K dispozici je naštěstí dostatečně dimenzovaná nádrž na 70 litrů.

Foto: Jan Horský

Závěrem

SsangYong Rexton je rozhodně zajímavou volbou v rámci svého segmentu. Jeho největší slabinu vidím v jízdním projevu, který je však zcela typický pro vozy s žebřinovým rámem. Jinak tu ale máme velké SUV s robustním a dostatečně reprezentativním vzhledem, kvalitně zpracovaným a nebývale prostorným interiérem a v neposlední řadě vůz s velmi zajímavou pořizovací cenou. Aktuální ceník totiž hovoří jasně a SsangYong Rexton pořídíte již od 859 900 Kč včetně DPH. V tomto případě se jedná o pětimístnou specifikaci, základní výbavu CLUB a pohon pouze jedné nápravy. Mezi další výbavové stupně patří CLEVER (od 999 900 Kč) a PREMIUM (od 1 129 900 Kč).

V rámci akčního ceníku je Rexton v nabídce také s paketem PREMIUM + (od 1 129 900 Kč), v rámci kterého dostanete výbavu v hodnotě 70 000 Kč zdarma“. Do této výbavy spadá 360 stupňová kamera, elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru, detekce slepého úhlu s varováním při změně jízdního pruhu, sluneční roletky pro okna druhé řady sedadel, paměť nastavení elektrického sedadla řidiče a vnějších zpětných zrcátek a výstraha zadního příčného provozu.

Součástí uvedených cen je také tovární záruka na 5 let nebo 150 000 ujetých kilometrů.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora