TEST Subaru XV

TEST Subaru XV

Máme k testu auto, které hrdě nese nápisy The World is flat. Ano, Subaru tím naráží na fakt, že se stále drží svých osvědčených motorů typu boxer. Jenže svět není plochý, je plný hrbolů, výmolu, strání a retardérů, takže je můžete překonávat snáze díky větší světlé výšce, ochrannému oplastování a pohonu všech kol v tomto atraktivním crossoveru.

Vzhled

Vzhledově vůz odkazuje na současný designový směr automobilky, chybět tedy nemůže například šestihranná maska. Velkoryse vypadá i světlá výška celého vozu, která naznačuje větší terénní schopnosti. A opravdu hezky vypadají kola tohoto konkrétního modelu. Jako celek vypadá XV rozhodně schopně, nejspíš se lehčího terénu nezalekne a i v městské džungli by mohl působit spíš jako drsňák. Proč ne, proti gustu…

Interiér

Na první pohled dělá interiér opět solidní dojem, v tom si XV nezadá s větším bráchou Foresterem. Opět chválím velký kulatý multifunkční volant obšitý kůží, který se příjemně drží. A zase jakoby z něj něco prostupovalo přímo do mých rukou, nebo se mi to snad jen zdá? Krásný je rozhodně dekor okolo rádia, který připomíná dřevo hudebních nástrojů. Před spolujezdcem je pak okrasná lišta připomínající matný hliník. Vážně na pohled moc hezké a vkusné. V horní části palubní desky jsou opět dva displeje, stejně jako u většího Foresteru. Velkou pochvalu skládám látkovým sedadlům, na kterých se báječně stráví jakkoliv dlouhá cesta. Navíc mi přijdou poněkud protiskluzová, takže i při ostřejší jízdě nemá tělo tendence putovat po voze. Zvolená látka dobře supluje chybějící boční vedení. Podobně šťastnou ruku měli čalouníci i při výběru potahu na výplně dveří, jejíž látka je velice příjemná na dotek.

Jízda

Po dlouhé době mám v ruce klasický klíček a startuji jeho otočením v podsvíceném zapalování. Víte, že mi tenhle zastaralý způsob občas schází? A stejně tak rád tu vidím pákovou ruční brzdu místo tlačítka. Ta navíc díky kožené manžetě vypadá vážně dobře. Před ní se nachází volič automatické převodovky Lineatronic, který padne do ruky, i když za něj neberete tak často. Automat má hladký chod a optimálně nastavené otáčky, navíc jej můžete občas usměrnit pádly pod volantem, na jejichž povely reaguje okamžitě. Pochvalu vyseknu i výhledu z vozu do všech směrů, který opět zaručují velká okna, tenké sloupky a zrcátka ukotvená ze dveří.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo GTV

XV je crossover, který se chce svézt na módní vlně. Důležitým faktorem však bude, jestli na to má. Na první pohled by totiž někoho mohla odradit vyšší základní cena. Ale pokud si jí obhájí svými kvalitami, může ze srovnání vyjít se ctí, protože levnější konkurenci naopak sráží vaz cena příplatků. Pojďme si ale rozebrat kvality Subaru, které testujeme dnes. Například jízdní komfort, který je na vysoké úrovni. Sice sedím ve voze s větší světlou výškou, ale jízda s ním po kvalitním asfaltu není utrpením. Naopak ve městě se XV cítí jako ryba ve vodě. I v menších prostorách se dobře manévruje opět díky velkým oknům (zejména tomu zadnímu) a tenkým sloupkům. Jenže když z města vyjedete, neprojeví se ani větší aerodynamická hlučnost od proudícího zvuku. A když dojde asfalt, můžete s vozem bez obav vyrazit i na polní cestu, protože je to plně v jeho schopnostech. Zkrátka je to jeden z těch vozů, který ví, proč vypadá tak, jak vypadá. Plastové krytyvětší světlost tu nejsou jen na parádu.

A jak si na tom Subaru stojí se spotřebou? Na dálnici ukazuje hodnotu 8,2, ve městě rovných 8 a mimo něj 7,4. Týdenní průměr se mi ustálil na hodnotě 7,6 litrů na 100 kilometrů, což na stálou čtyřkolku není vůbec zlé. Jedno negativum na konec – celý týden mě iritovala chybějící funkce trojbliku. To sice není žádná významná vada, ale pokud jste na něj zvyklí, těžko si pak zvykáte na blikání. Jiné věci jako dešťový senzor či tempomat ovšem ve výbavě najdete.

Závěr

Ač nejsem právě fandou segmentu crossoverů, na XV bych si zvyknout dokázal. Potěší přesvědčivé jízdní výkony, čitelné chování a rozumná spotřeba. Navíc tenhle crossover není jen na efekt, ale odváží se i mimo vyasfaltované cesty. Českou klientelu snad může odradit jen vyšší startovací cena, ale zvažte, kolik u konkurence zaplatíte na příplatkové výbavě a na doplatku za pohon všech kol a rázem se Subaru XV stává mnohem konkurenceschopnějším vozem.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 108 1.0 TOP! ALLURE – město jako na dlani

Základní cena (1.6i Active) 569 000 Kč

Základní cena (2.0i Active) 599 000 Kč

Cena testovaného modelu 771 000 Kč

Porovnejte parametry vozu Subaru XV s konkurencí na Autohled.cz

Foto: David Rajdl (http://rajdlstudio.com)

Komentáře