TEST Toyota HILUX 2.8 D-4D – s tradiční modernizací přichází více výkonu a stylu

0

Po nedávno modernizovaném Land Cruiseru prošla naším redakčním testem další léty prověřená klasika z portfolia automobilky Toyota. Model Hilux je neodmyslitelnou stálicí segmentu pracovních pick-upů, který se dlouhodobě pyšní také výbornou prodejností.

Není tedy divu, že jeho uživatelům je k dispozici již osmá generace tohoto modelu. I tuto generaci pak postihlo dnes již tradiční omlazení, které se decentně podepsalo na exteriéru vozu, pod jeho kapotu se nově dostala výkonnější motorizace a zlepšila se také výbava.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Modernizace vnějších partií zůstala i nadále věrná svým původním proporcím. Hilux tedy stále nabízí poměrně robustní a bytelné tvary. Boční profil vozu je příjemně vyvážený a proporce dvoukabiny a korby vozu spolu příjemně ladí.

Aktuální modernizace se tak nejvíce podepsala na přední partii vozu. Ta je nyní o poznání „nosatější“ díky nově tvarované masce a jejímu výraznému lemování.

Zadní partie je i nadále tvarována důrazem, který je kladen na praktičnost. Zadní světla doznala pouze lehkých tvarových retuší a nově jsou vybavena LED technologií.

Velice efektně pak u testovaného vozu působilo zakrytí korby. To bylo vybaveno elegantním optickým prodloužením horní části kabiny vozu, dále pak decentní elektricky stahovací roletou.

Foto: Jan Horský

Interiér

Interiér testované Toyoty Hilux vás okamžitě nechá zapomenout k jakému automobilovému segmentu se tento pracant hlásí. Ihned po tom, co se vysoukáte za jeho volant, jste obklopeni interiérem klasického osobního vozu, kterému nechybí kožená sedadla nebo audiosystém JBL. V konkrétním případě však musíme brát na vědomí, že sedíme ve vrcholné výbavě Invincible. Hilux tak umí ke svým pracovním schopnostem přidat dostatečný důraz na rozmazlování své posádky.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda - Opel Cascada 1,6 SIDI Turbo ECOTEC Cosmo

Palubní deska vozu nabídne jednoduché a elegantní tvarování, dobrou přehlednost a již tradičně hojný počet klasických ovladačů. Kaplička přístrojů potěší  analogovými ukazateli rychloměru a otáčkoměru v příjemném grafickém zpracování. Novinkový je pak 8“ displej palubního infotainmentu, který je lemovaný klasickými ovladači rychlé volby.

Toyota Hilux disponuje dobrou vnitřní prostorností a dostatečně dimenzovanými odkládacími prostory. Chválit musím také pohodlné a komfortně laděné přední sedačky. Dostatek prostoru a komfortu pak vládne také na zadních pozicích.

Otevřená korba nebo zakrytý úložný prostor, zde ať si každý uživatel zvolí, jak chce tuto část vozu využívat. Samotná ložná plocha pak nabízí rozměry 1555 x 1540 x 480 mm. Námi testovaný vůz nabídl zakrývací korbu elektricky ovládanou roletou. Její ovladače jsou pak prakticky umístěny v zadních rozích korby. Jejich reakce byla bohužel občas pomalejší stejně jako automatický posun celé rolety. Zde bych zřejmě volil poněkud jednodušší způsob zakrytí úložného prostoru, chválit však musím přídavné osvětlení ložné plochy.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Nejdůležitější změna, která nastala s aktuální modernizací vozu, je přítomnost nové pohonné jednotky pod jeho kapotou. K dispozici je i nadále osvědčená motorizace 2.4 D-4D, nově lze však Hilux objednat také s motorizací 2.8 D-4D, která vozu přináší jak pozitivní navýšení výkonu, tak i točivého momentu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mercedes-Benz W124

Hilux tedy, stejně jako nedávno testovaný Land-Cruiser, s touto motorizací příjemně ožil. Navýšení výkonu proběhlo o rovných 54 koní a hodnota točivého momentu se pak zvýšila o 100 Nm. Projev motorizace je pak příjemně „hutný“ a na poměry značky tradičně dostatečně kultivovaný. Směrem do kabiny je pak motorizace dobře odhlučněná.

Novinková motorizace je v nabídce buď s šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.  Klasická manuální převodovka „ochudí“ Hilux o rovných 80 Nm točivého momentu. V případě automatu dosahuje Hilux hodnot točivého momentu rovných 500 Nm. Testovaný hydroměničový automat řadil logicky a celkem plynule, přesto ho však lze zařadit k těm spíše rozvážnějším.

V rámci modernizace se zapracovalo také na naladění podvozku, Hilux by měl být nyní o něco kultivovanější, tedy uživatelsky přívětivější, zvláště pak v případě nenaloženého vozu. I nadále se samozřejmě jedná o pracanta, který stojí na klasickém rámu a jeho zadní náprava je vybavena listovými pery. Na jeho jízdním projevu je to tedy stále znát a nenaložený Hilux tak umí na příčných nerovnostech příležitostně poodskočit.

Toyota Hilux je však poctivým a fortelným pick-upem všestranného použití. Vůz se rozhodně nebojí terénu a dálniční tempo zvládá s velkým přehledem. To vše se spotřebou pohybující se okolo 9 – ti litrů na 100 km. Nádrž o objemu 80 litrů pak vozu propůjčuje příjemný dojezd.

 

Foto: Jan Horský

Závěrem

Modernizovaný Hilux je v nabídce buď v provedení Single Cab, Extra Cab nebo Double Cab. Dále máte na výběr původní motorizaci 2.4 D-4D nebo novinkovou 2.8 D-4D (v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou), poslední volbou je pak výbavový stupeň, tedy Live, Active, Executive, Invincible nebo Invincible Sport.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet AWD – zelenáč s velkým smyslem pro detail

Základní Single Cab se slabší naftovou motorizací, šestistupňovým manuálem startuje na 988 570 Kč včetně DPH (verze Live). Základní Double Cab stejné specifikace pak pořídíte 1 036 970 Kč včetně daně.

Silnější motorizace 2.8 D-4D je pak k dispozici pouze ve verzi Extra Cab nebo Double Cab. V případě dvoukabiny pak s manuálem od 1 176 120 Kč včetně DPH (verze Active) nebo s automatem od 1 224 520 Kč včetně DPH (verze Active).

Námi testovaný vůz disponoval výbavovým stupněm Invincible, silnější naftovou motorizací a šestistupňovým automatem, jeho pořizovací cena v tomto případě startuje na 1 465 310 Kč včetně daně.

Toyota i v případě modelu Hilux nabízí své příplatkové pakety, kterými lze vůz poměrně slušně individualizovat. K těm asi nejzajímavějším patří pakety SAFETY, VIP, STYLE, PROTECTION, CARGO, ACTIVE nebo INVINCIBLE.

Toyota Hilux je nestárnoucí klasikou, která je díky svému dlouholetému vývoji odladěna téměř k dokonalosti. V rámci aktuální modernizace je třeba nejvíce ocenit novou pohonnou jednotku, která je o poznání dynamičtější a značně tak vylepšila jízdní vlastnosti vozu. Testovaný vyšší výbavový stupeň přináší na palubu tohoto pracanta dostatek komfortu, díky kterému se tak Hilux stává výrazně všestrannějším vozem.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora