Test Volkswagen Caddy Style 1.5 TSI s kempovací vestavbou

Aktuální pátá generace Volkswagenu Caddy již naším redakčním testem v minulosti prošla. Osobně jsem naposledy otestoval Caddy v prodloužené verzi Maxi s dvoulitrovou naftou a sedmistupňovým DSG automatem. Vozu bylo opravdu máloco vytýkat, protože nabídl bohatě dimenzovaný vnitřní prostor s ergonomií osobního vozu, kombinace silného naftového dvoulitru s automatem Caddy navíc obohatila o dostatečně komfortní a živý jízdní projev.

Nyní tu však máme krátkou verzi se základní benzínovou patnáctistovkou a manuální šestistupňovou převodovkou. A jelikož probíhalo období dovolených, testovací vůz byl navíc vybavený kempingovou vestavbou v rámci zavazadlového prostoru.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Vnější tvarovaní nové generace Caddy je věrné svým předchozím verzím, které vždy kladly důraz na praktičnost a bohatě dimenzovaný vnitřní prostor. Líbivý dojem pak nová generace navozuje elegantními proporcemi a pojednáním jednotlivých detailů vozu.

Přední partii dominují objemné světlomety a nápaditě perforovaný nárazník. V rámci bočního profilu vozu mi pak více sedí verze Maxi, její delší rozvor a zadní převis přináší karoserii elegantnější tvary. Tvarování zadní partie je pak zcela odvislé od prakticky tvarovaného vnitřního prostoru zavazadelníku. Světla vozu se zde elegantně přesunula do horní partie a z větší části se tak stala součástí zadního prosklení vozu.

Foto: Jan Horský

Interiér

Velká míra „komfortnosti“ dnešních dodávek se samozřejmě propisuje i do nové Caddy. Jasně patrné je to například v pojednání samotné palubní desky. Její architektura totiž vychází ze sourozeneckého Golfu a do vozu přináší poměrně jednoduché a tvarově čisté linie. Tento přístup pak podporuje celkové vzdušné pojetí celého interiéru.

Ústředním motivem palubní desky je prolomená „destička“ táhnoucí se od dveří řidiče až po středový tunel. Její součástí je pak plně digitální přístrojový štít, displej palubního infotainmentu a ovladače osvětlení vozu.

Tradiční minimalizace ovládacích prvků přináší i do interiéru nové Caddy výrazné optické zjednodušení, ovládání jednotlivých funkcí vozu však vyžaduje prvotní cvik. Jakmile si ale zvyknete, zjistíte, že je to velmi jednoduché a intuitivní. V centrální části palubní desky jsou umístěny dotykové ovladače zrychlené volby, jedná se o ovladač klimatizace, jízdních asistentů nebo parkovacího asistentu.

Středový tunel testovaného vozu byl vybaven tradiční řadící pákou šestistupňové převodovky s poměrně přesnými a krátkými drahami řazení, dále zde naleznete startovací tlačítko a ovladače systému auto hold a parkovací brzdy. Samozřejmostí jsou pak porty USB-C.

V rámci pozic řidiče a spolujezdce je Caddy dostatečně prostorná a díky vyšší stavbě karoserie nabídne také odkládací prostory nad hlavou. V druhé řadě je také místa dostatek, přístup na tyto pozice je pak velmi dobrý díky rozměrným posuvným bočním dveřím.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Lexus CT 200h F SPORT - Jediný svého druhu

Zavazadlový prostor nabídne 1213 l objemu (po strop pětimístného uspořádání), nebo 2556 l při sklopení druhé řady sedaček. Velmi praktické je také LED osvětlení, které je umístěné v rámci výklopných dveří a příjemně tak osvětluje prostor před zavazadelníkem.

Interiér nové generace je třeba chválit za jeho slušnou prostornost, za spoustu odkládacích prostor, také za jistou vzdušnost a dobrou vnitřní ergonomii. Jeho slabší stránkou jsou pak použité materiály, kterým bohužel dost často dominují tvrdé plasty.

Foto: Jan Horský

Obytná vestavba

Testovaná Caddy byla vybavena vestavbou, která spadá do originálního příslušenství Volkswagen a je vyráběna ručně přímo v Německu. Tento kempovací box je pak pevně přikotven k podlaze zavazadlového prostoru, který beze zbytku vyplňuje. Jeho vrchní část disponuje dvoudílnou matrací, spodní část je pak vybavena úložným prostorem kombinovaným s prakticky výsuvným šuplíky.

Manipulace s avizovanou matrací, její rozložení a opětovné složení, je celkem jednoduchá. Největší slabinou celého systému rozkládání je nutnost posunu obou předních sedadel směrem k palubní desce. Ranní výhled z vozu je tedy nutné ověřit před kompletním rozložením vašeho „ležení“ : – ). Tuto neduhu by zřejmě mohla vyřešit prodloužená verze Caddy Maxi.

Po avizovaném odsunutí sedaček musíte ještě sklopit opěradla sedadel v druhé řadě. Následně je možné překlopit polovinu matrace včetně nosného podkladu ze zavazadlového prostoru nad sedadla druhé řady. Po překlopení už jen stačí odjistit podpůrné nožičky a vaše spaní je jednoduše připraveno.

Samotné lůžko je adekvátně dimenzováno a celkem slušně se zde vyspí dvě dospělé (zamilované) osoby. Úložný prostor boxu si pak zcela jistě přizpůsobíte vašim požadavkům, je zde  místo pro vařič a součástí byl i dřez a dva přenosné barely na vodu.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Nová generace Caddy je v nabídce buď s benzínovou patnáctistovkou 1.5 TSI, nebo s naftovým dvoulitrem 2.0 TDI. V nabídce je dále verze s pohonem na zemní plyn 1.5 TGI.

Benzínové 1.5 TSI nabídne 84 kW výkonu a je kombinováno s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem.

Naftová 2.0 TDI je k dispozici hned ve třech výkonových variantách (55, 75 a 90 kW). Tato motorizace je opět k dispozici buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem. V nabídce pro tuto motorizaci je také pohon všech kol 4MOTION.

Námi testovaný vůz byl vybaven přeplňovanou benzínovou 1.5 TSI motorizací spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou. Tuto motorizaci již celkem dobře známe z dříve testovaných koncernových vozů. Tedy i pod kapotu Caddy přináší tichý a velmi kultivovaný projev včetně dobrého odhlučnění směrem do kabiny.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeotu 208 GT LINE 1.2 PureTech 100 MAN6 – další povedený Peugeot

Této motorizaci bohužel úplně nehraje do karet samotná váha vozu, testovaný kempovací box pak celé situaci také nepřispívá. Spíše slabší „spodek“ motorizace vyžaduje k akceleraci vyšší otáčky, tedy častější řazení. Zde jsem s lehkým povzdechem zavzpomínal na testovanou naftu pod kapotou Caddy, která měla dostatek síly a sedmistupňový automat přinášející na palubu daleko větší jízdní komfort.

S testovanou Caddy jsem absolvoval mnoho dálničních kilometrů, kde se celkem značně potlačila výše avizovaná neduha, navíc zde motorizace často automaticky přepínala do dvouválcového režimu a se spotřebou jsem se tak dostával na velmi příjemnou hodnotu okolo 5,5 l na 100 km.

Podvozkově stojí pátá generace nově na sdílené modulární platformě MQB. To má za následek, že mezigeneračně Caddy vyměnila zadní listová péra za vinuté pružiny a na jejím jízdním projevu je to velmi příjemně znát. Dospělý jízdní projev nové generace je tedy dalším aspektem, který Caddy výrazně posouvá od klasického užitkového vozu k tomu rodinnému. Jízdní komfort podporuje také slušný zástup asistentů, samozřejmostí je tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo parkovací asistent.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Základní VW Caddy s krátkým rozvorem startuje na částce 619 000 Kč včetně DPH (verze 2.0 TDI 55 kW, 6 st. manuální převodovka), základní Caddy Maxi s delším rozvorem pak pořídíte od 776 372 Kč včetně DPH (verze 2.0 TDI 75 kW, 6 st. manuální převodovka). K dalším výbavovým stupňům patří Life, Style a California.

Vůz námi testované specifikace, tedy 1.5 TSI (84 kW výkonu) s manuální šestistupňovou převodovkou a výbavovým stupněm Style je v nabídce od 799 001 Kč včetně daně. Po připočtení bohaté příplatkové výbavy (zimní paket, stropní výdechy klimatizace, tažné zařízení, Side Assist, adaptivní tempomat, sedadlo řidiče ergoComfort, LED diodové světlomety, Keyless entry ….) se cena konkrétního vozu vyšplhala na 916 000 Kč včetně DPH. A jak je na tom cena vestavby ? Tu si přímo u VW cení na 99 000 Kč.

S novou generací VW Caddy přišel vůz, který opět potlačuje jeho původní užitkový charakter a výrazně ho přibližuje k osobním vozům. K jeho výhodám patří dostatečná vnitřní prostornost a komfortní jízdní projev, zde však musím konstatovat, že dříve testovaná naftová verze na mě udělala daleko pozitivnější dojem.

Testovaná kempovací vestavba pak tomuto všestrannému vozu přidává další nemalé využití. Její systém užívání je velmi jednoduchý, a to včetně celkové demontáže.

Ke stinným stránkám nové Caddy pak patří občasná přítomnost tvrdších plastů v interiéru a bohužel vyšší pořizovací ceny.

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora