TEST Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion – Dělník ve svátečním

TEST Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion - Dělník ve svátečním

Do redakce k nám zavítal Volkswagen Caddy z rodiny „Cross„, který chce, aby ho braly vážně i automobily typu MPV a SUV pro každodenní použití. Jeho základ je z větší části zaměřený na pracovní používání, je vhodný pro živnostníky a osoby, které neustále něco převážejí. Jaké zbraně si tedy do boje připravil? To jsme měli možnost zjistit v rámci týdenního testu.

 

Design – Božská zelená

První silnou zbraní je jeho extravagantní a výrazný vzhled, který obstarává lak Vipern Green. Jedná se sice o nejdražší lak s cenovkou zhruba sedmnáct tisíc korun, ale v kombinaci se sedmnáctipalcovými koly budí na silnici značnou pozornost. Líbivými doplňky jsou i stříbrné ližiny na střeše, sada plastových nárazníků a prahů, které spojují černé lemy blatníků.  Jde spíše o designové prvky, než o ochranu, i tak se do lehčího terénu hodí. Na závěr potěší tmavá zadní okna.

Interiér – Praktičnost na výbornou

Interiér jde ruku v ruce s výrazným exteriérem, zelenou barvu najdete na čalounění dveří i velmi pohodlných sedadlech. Kdo je vyznavačem konzervativnějšího stylu, může mít klasické tmavé provedení. Plasty v interiéru jsou převážně tvrdé, což poukazuje na původ tohoto vozu, na druhou stranu nepůsobí lacině a zranitelně. Výbava Cross v hodnotě patnáct tisíc korun obohacuje interiér oproti klasickému provedení Comfortline o vyhřívání předních sedadel, samozatmavovací zrcátko a světelný a dešťový senzor. Velkým kladem je celková ergonomie pozice řidiče a snadné užívání komfortní elektroniky. Vše je intuitivní, dobře čitelné a na správném místě. Také překvapila poměrně kvalitní audio soustava, tu jsme u v podstatě užitkového vozu nečekali.

Co se užitné hodnoty týče, díky zvýšené střeše najdeme nad hlavou řidiče šikovnou schránku na drobnosti a vzadu dost prostoru i pro rozměrnější náklad. Základní objem zavazadlového prostoru je 0,9 m3, který jde po vyndání zadních sedadel (stačilo postupně zatahat za tři popruhy, sedadla sklopit a vyndat) zvětšit až na 3,2 m3. Samotné vyndání sedadel už tak snadné pro jejich hmotnost nebylo.  Právě praktičnost a schopnost převážet i rozměrnější předměty je silným argumentem pro sportovně založené zákazníky. Svá kola, lyže, outdoorové vybavení a tak dále si mohou vzít opravdu kamkoliv. Snadný je přístup do kufru a samotné nastupování. To nedělá problém ani seniorům s omezenou pohyblivostí.  

Motor a podvozek – Překvapivě úsporný

Pod kapotou na hydraulických vzpěrách se ukrývá turbodiesel o objemu 2.0 litru s výkonem 110 koní a točivým momentem 280 N. m., který je k dispozici od 1750 do 2750 otáček za minutu. Tato volba k vozu opravdu pasuje a poskytuje mu plynulý rozjezd a dobrý zátah při akceleraci i s nákladem vzadu. Slabší motorizaci bych osobně nevolil, přece jen se síla motoru v praktickém životě hodí. Stejně tak se hodí i připojitelný pohon na všechna čtyři kola (4Motion) pomocí mezinápravové spojky Haldex ve spolupráci se zadní tuhou nápravou.  Toto spojení zajišťuje perfektní trakci především v lehkém terénu, kde se Cross Caddy chová jistě a statečně si proráží cestu k cíli. Ideální pro majitele lesních chat, nebo na jízdu do zasněžených hor.

Mohlo by vás zajímat:  HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi, 4x4 – český oblíbenec

K motoru také bezvadně pasuje šestistupňová manuální převodovka. Její odstupňování pomáhá plně využívat krouticí moment motoru a zároveň spolu zajišťují i velmi dobrou spotřebu paliva. Při rychlosti 50 km/h a zařazené čtyřce motor běžel na 1400 otáček za minutu, při rychlosti 90 km/h a zařazené šestce, motor točil 1700 otáček za minutu a na dálnici při 130 km/h na šestý rychlostní stupeň motor běžel na pouhých 2400 otáček za minutu.

Dále bylo velmi příjemné, že šestý stupeň není pouze „udržovací“, ale dá se na něm plynule zrychlit bez nutného podřazování. Výsledkem dobře zvoleného motoru je i ohleduplnost k Vaší peněžence, sice ve městě a na dálnici se pohybujeme těsně nad hranicí 7 l/100 km, avšak na okreskách spotřebuje jen 6,2 l/100 km (bez zátěže) a s větším nákladem v podobě dvou skládacích skříní, dvou středně velkých krabic a ještě několik drobností byla spotřeba 6,7 l/100 km. Na zhruba 3/4 nádrže jsme ujeli kolem 650 km, a musíme se přiznat, že jsme se na šetrnou jízdu moc nesoustředili.

Podvozek nezatíženého automobilu je na našich silnicích se značnými nerovnostmi dosti uskákaný (především zadní náprava), ale to se dá snadno omluvit. Cross Caddy je především užitkový, a proto se z větší části počítá s nákladem, který zadní nápravu zatíží. Tomu odpovídá i větší světlá výška tohoto modelu, konkrétně +40 mm oproti standardní verzi. Potom je vše v pořádku a auto krásně pluje, ale v zatáčkách se výrazněji nenaklání, to musíme ocenit.

Jízda a závěr – Stylový šikula

Dojem z jízdy je velmi pozitivní, z užitkového automobilu se podařilo Volkswagenu vytvořit dobrého společníka na cesty, ve kterém Vám mnohdy ani nepřijde, že řídíte dodávku. Zároveň se za ním díky jeho výraznému vzhledu kde kdo otočí. Při jízdě poskytuje plný komfort a přehledné zobrazování informací na panelu mezi budíky. Multifunkční volant padne velmi dobře do rukou a tlačítka nijak nepřekážejí, i loketní opěrka je přesně na svém místě a díky značnému rozsahu nastavení se cítíte i na delší cestě jako doma. Jediným možným záporem je větší hluk motoru, ale to jsme zbyteční detailisti, naopak aerodynamický hluk je na tvar automobilu velice dobrý.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Golf GTI Cabriolet - Ceny pro Velkou Británii

   

Volkswagen dle mého osobního názoru vyrábí automobily, které mají jistě své nedostatky, na druhou stranu jsou snadno omluvitelné. Omluvitelná je také i cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy – 770 159 Kč (cena základního vozu je 684 648 Kč), ano může se to zdát dost, ale když si vezmete, co a v jaké kvalitě tento vůz nabízí, je tato cena srovnatelná s konkurencí a akceptovatelná.

Druhý pohled – Filip Melich

Testovaný Volkswagen Cross Caddy je po vzhledové stránce přesně tím vozem, který může majitel přes den používat jako pracovní dodávku a následně v něm vzít večer manželku do divadla. Ostudu jí tím rozhodně neudělá. Jízdně je vůz stabilní a nezáludný, přičemž ani mimo zpevněný povrch nezklame. Na rozbahněné lesní cestě se systém 4Motion nenechal dostat do rozpaků, víc bych však od Cross Caddy nežádal. Přeci jen do středního a těžkého terénu jsou na trhu jiné vozy. Je ovšem fajn vědět, že Vás první výmol nezastaví.

Musím říct, že kdybych byl drobný živnostník na venkovském městečku a neměl peníze na dva stroje (osobní a užitkový), Volkswagen Caddy by pravděpodobně byl ten vůz, který by se mi nakonec objevil v garáži. A když už bych byl v tom, přihodil bych pár tisíc za verzi Cross a tu úžasnou zelenou barvu…

 

Základní cena testovaného vozu: 684 648,- Kč

Cena testovaného vozu vč. příplatků: 770 159,- Kč

 

Klady

– atraktivní vzhled exteriéru a interiéru

– velký nákladový prostor

– motor 2.0 TDI (110 k), převodovka

– pohon 4×4 a průchodnost lehkým terénem

– celkové pohodlí řidiče a cestujících

Zápory

– vyšší cena

– odskakování nezatížené zadní nápravy na nerovnostech

– horší odhlučnění interiéru

– absence satelitní navigace

– těžká zadní sedadla

Porovnejte parametry vozu Volkswagen Caddy s konkurencí na Autohled.cz

Komentáře