Test Volkswagen Taigo Style 1.0 TSI DSG – dostatek stylu, dobré jízdní vlastnosti a rozumná pořizovací cena

Dnešní doba přeje vozům, které nabídnou robustní tvary a trochu těch terénních ambicí, když k tomu ještě přidáte linie karoserie kupé, máte na úspěch celkem slušně zaděláno. Zcela jasným průkopníkem tohoto trendu se stalo BMW X6, které odstartovalo tuto spíše módní než praktickou záležitost.

Automobilka Volkswagen tomuto trendu poměrně dlouho odolávala, nyní však na trh přichází s modelem Taigo. Toto kompaktní SUV sdílí podvozkovou platformu (MQB A0) s modelem Polo a T-Cross. Taigo však nabízí výše avizované „trendy“ prvky, tedy vyšší podvozek a tvar střechy v duchu karoserie kupé.

VW Taigo rozhodně není až takovou novinkou, jakou by se mohlo zdát. V Jižní Americe totiž tento vůz už nějakou dobu prodávají pod názvem Nivus. Jistá oblíbenost na jihoamerickém trhu pak Nivus, chcete-li Taigo, s lehkými změnami přináší i na evropský trh.

Nám se do redakčního testu dostala poměrně decentní, přesto velmi slušivá verze ve výbavovém stupni Style, se silnější tříválcovou motorizací a tradičně komfortním sedmistupňovým DSG automatem.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Designový směr vozů značky Volkswagen je již delší dobu dobře čitelný, tedy i novinkové Taigo tvarují poměrně jednoduché a čisté linie. VW Taigo je po stránce vnějšího designu rozhodně povedeným vozem, který svým zákazníkům nabídne vyšší stavbu karoserie kombinovanou se svažující se střechou v zadní části vozu. Aplikovaný trend SUV kupé je již nějakou dobu velmi v kurzu, a i novému Taigu rozhodně sluší.

Testovaný kousek byl navíc vybaven velmi slušivými 18″ koly a dvoubarevnou kombinací. Samozřejmostí je pak výrazné oplášťovaní spodních partií vozu včetně lemů.

Přední partie pak disponuje elegantními tvary s dostatečnou dynamikou, o kterou se zde postarali protáhlé světlomety a bohaté tvarování nárazníku.  V rámci testované výbavy Style tu navíc máme LED Matrix světlomety, které jsou efektně propojeny světelnou linkou v masce vozu.

Poměrně robustní zadní partie nabídne horizontálně orientované a propojené světlomety.  Za zmínku stojí také velmi decentní spoiler víka zavazadelníku nebo označení modelu, které je umístěno pod registrační značkou.

Boční profil je pak pro Taigo zcela typický a dobře zařaditelný, oku pozorovatele totiž neunikne již avizovaná vyšší stavba karoserie nebo postupně se snižující záď vozu.

VW Taigo je tedy pohledným crossoverem jednoduchých tvarů, který je díky svým konturám a vyváženým proporcím velmi líbivým vozem.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Lexus CT 200h F SPORT - Jediný svého druhu
Foto: Jan Horský

Interiér

Interiér vozu, převážně pak jeho palubní deska, vychází ze sourozeneckého modelu Polo, potěší tedy tradičně kvalitním zpracováním, dobrou přehledností a výbornou vnitřní ergonomií. V rámci samotné palubní desky pak musím ještě pochválit přítomnost měkčených plastů.

Slušná příplatková výbava našemu vozu přinesla například digitální přístrojový štít Digital Cockpit Pro nebo multimediální systém Discover Pro disponující uhlopříčkou 9,2“. O kvalitní poslech se postaral také příplatkový soundsystem Beats.

Palubní deska vozu tedy působí opticky čistým a uspořádaným dojmem. Digitální palubka přístrojů je pozitivně realizována v rámci klasické „kapličky“ a společně s displejem palubního infotainmentu je integrovaná do jednoho kompaktního celku.

K slabším stránkám interiéru pak rozhodně patří dotykové ovládání dvouzónové klimatizace, tedy ovládání pouze posunem prstu po celkem titěrné plošce.

Středový tunel pak v případě našeho testovaného vozu nabídl tradiční volič automatické převodovky, dále startovací tlačítko a jednotlivé ovladače integrované do kontinuálního pásu. Taigo je také vybaveno klasickou „ručkou“ namísto elektronicky ovládané ruční brzdy.

Taigo nabídne také uživatelsky velmi příjemný multifunkční volant, a to nejen pro jeho celkem mohutné rozměry, ale také z důvodu přítomnosti klasických fyzických ovladačů.

Kabina vozu mile překvapí dostatkem prostoru v podélném směru, na zadních pozicích se tedy komfortně posadí i vyšší postavy. O něco horší je to v opačném, tedy příčném směru, zadní lavice tak pohodlně poslouží spíše pro dva členy posádky.

Poměrně výrazná a mohutná záď vozu se pozitivně podepsala na objemu zavazadlového prostoru, který disponuje velmi slušnými 440 litry objemu. Po sklopení zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší na 1222 litrů.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy testovaného litru  

Pod kapotu Volkswagenu Taigo se nastěhovaly výhradně zážehové motorizace, v nabídce je tedy tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách a čtyřválec 1.5 TSI. Tyto motorizace jsou kombinovány buď s pětistupňovým nebo šestistupňovým manuálem, dále pak se sedmistupňovým DSG automatem. Poháněná je vždy jen přední náprava.

Testovaný kousek byl osazen výkonnějším z dvojice přeplňovaných litrových tříválců a nabídl výkon 81 kW a točivý moment dosahující hodnoty 200 Nm. Tato motorizace je kombinována s šestistupňovým manuálem nebo jako v našem případě se sedmistupňovým DSG automatem.

Silnější litrová motorizace kombinovaná s automatem jsi s Taigem velmi dobře rozumí. Vozu po většinu času přináší velmi tichý a komfortní jízdní projev. Lehká noha na plynu totiž znamená, že převodovka motor nikterak výrazně nevytáčí a vy o něm prakticky nevíte. Slyšitelná tříválcová symfonie se pak rozehraje až ve chvíli, kdy potřebujete například předjet jiné vozidlo. Sedmistupňový DSG automat je velmi dobře odstupňovaný a Taigo se netrápí ani v rámci dálničních rychlostí. Se spotřebou se pak lze pohybovat okolo 6,0 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Test Suzuki Vitara: S trochou elektřiny, v automatu a s poměrně obyčejným interiérem

K dobrým jízdním vlastnostem přispěl také samotný podvozek Taiga, jehož odpružení je velmi dobře naladěné a nabídne jak dostatečně komfortní, tak i jistý jízdní projev v rámci sportovnější jízdy.

Pochválit musím také samotné řízení vozu, které je celkem strmé, s okamžitou odezvou od kol a bez přehnaného účinku posilovače. V kombinaci s již chváleným multifunkčním volantem ve vás vytváří opravdu příjemný pocit z řízení tohoto vozu.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Novinkové Taigo je vozem s velmi pohledným a svěžím vzhledem, jeho vyvýšená karoserie SUV kupé je pak rozhodně trendy. Interiér nabídne tradičně kvalitní zpracování s dostatečnou vnitřní prostorností, která v případě tohoto modelu panuje i v zavazadlovém prostoru.

Testovaná litrová motorizace výkonově uspokojí většinu jeho uživatelů, kombinaci se sedmistupňovým DSG automatem funguje velmi dobře a na palubu přináší značně komfortní jízdní projev. To vše je pak podpořeno ideálně nastaveným podvozkem a řízením.

Automobilka Volkswagen pak přichází i s celkem rozumnou cenovou politikou, Taigo v základní výbavě Life pořídíte již od 515 900 Kč včetně DPH. Jedná se o vůz se základním benzinovým tříválcem o výkonu 70 kW a pětistupňovým manuálem. Základní výbava Life nabídne pouze litrové tříválce o výkonech 70 a 81 kW, ty jsou k dispozici s pětistupňovým a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem.

Vyšší výbavový stupeň Style je už k dispozici s přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou TSI, která je k v nabídce pouze se sedmistupňovým automatem. Její pořizovací cena pak startuje na 668 900 Kč včetně daně.

Námi testovaná specifikace, tedy výkonnější litrový tříválec kombinovaný se sedmistupňovým automatem je v nabídce od 625 900 Kč včetně daně. Vrcholem nabídky je pak výbavový stupeň R-Line, jehož ceny startují na 603 900 Kč (v případě 1,0 TSI a šestistupňového manuálu).

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora