Test Volkswagenu T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG – nadchne svěžím designem a potentní benzínovou motorizací

Model T-Cross je nejmenší členem SUV rodiny od Volkswagenu, který se na českém trhu objevil již v minulém roce. Konkrétně se pak jedná se o model sdílející základ s klasickým Polem a zároveň s koncernovými sourozenci Škodou Kamiq a Seatem Aronou.

My jsme tohoto zástupce početné a oblíbené kategorie malých SUV aktuálně vyzkoušeli s přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou, která spolupracovala se sedmistupňovým DSG automatem. Vůz dále disponoval velmi fešáckým paketem R-Line a výraznou tyrkysovou barvou.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Všeobecně, vnější pojetí modelu T-Cross adekvátně reaguje na současný designový směr automobilky. Vůz tedy disponuje celkem jednoduchými a čistými liniemi.

Testovaný kousek v tyrkysové barvě Makena však plně reaguje na hravost, která tomuto segmentu rozhodně není cizí. Avizovaná tyrkysová barva pak efektně kontrastuje s černými prvky karoserie.

Ty jsou v rámci přední partie zastoupeny objemnou přední maskou, nebo hravým proříznutím spodní části nárazníku, ve kterém jsou umístěny také chromem lemované mlhovky. Zadní partie pak nabídne do černa zatmavené, vzájemně propojené lampy, které navíc disponují velice futuristickým členěním a světelným podpisem.

K jeho vyšší stavbě karoserie nesmí chybět „oplastovaní“ spodní části obou nárazníku a stejně tak všech lemů. Od nich se pak parádně odráží členění 18–ti palcových disků, které testovanému vozu značně sluší.

Volkswagen T-Cross v testované specifikaci, tedy s výraznou tyrkysovou barvou a paketem R-Line, vypadá ve výsledku opravdu skvěle. Segmentu malých SUV jednoduše sluší vozy, které mají šmrnc. A přesně takovým je i malý Cross.

Foto: Jan Horský

Interiér

Díky vyšším proporcím karoserie jsou v interiéru ihned patrné dva základní poznatky. T-Cross nabízí dostatek místa v prostoru nad hlavou, a to jak na předních, tak i zadních pozicích. Dále T-Cross disponuje vyšší pozicí za volantem a nabídne tak výborný výhled z vozu.

Samotný interiér nabízí kvalitní „koncernové“ zpracování, snad jen přítomnost tvrdších plastů zamrzí. Po stránce vzhledové je ale interiér vozu líbivý a ergonomicky dobře uspořádaný.

Avizovaná palubní deska byla u testovaného vozu oživena zajímavým prostorovým dekorem, který navíc v rámci svého průběhu měnil proporce.

Plně digitální displej palubky přístrojů a displej palubního infotainmentu jsou v rámci pojednání palubní desky materiálově efektně propojeny a tvoří tak kompaktní celek. Displej v rámci palubky přístrojů před řidičem nabídne slušnou úhlopříčku a plně digitální pojednání. Displej palubního infotainmentu s uhlopříčkou 8“ disponuje již tradičně logickým uspořádáním a dobrou grafikou.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem legendy: Škoda 120 L

Velmi příjemným se pak pro mě stal multifunkční volant. Nabídne spíše mohutnější proporce a výborné zpracování. V jeho levé části jsou umístěny ovládací prvky adaptivního tempomatu, dále pak tlačítko pro vyvolání jízdních asistentů, které v mém případě bylo ve značné permanenci. Pravidelně jsem totiž vypínal asistent pro udržování jízdy v pruzích, který bohužel celkem vehementně zasahuje do samotného řízení. V pravé části jsou pak umístěny ovladače, se kterými se pohybujete v menu digitálního displeje, který je umístěn v kapličce přístrojů před řidičem.

Střední část palubní desky, to jsou ovladače automatické klimatizace, dále pak prostor pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. V rámci středového tunelu máme, na můj vkus poměrně vysoký, volič sedmistupňové automatické převodovky, dále klasickou ruční brzdu a dvojici držáků na pití.

Sedadla vozu jsou pohodlná a prostorná, zadní lavice navíc nabídne posun v podélném směru.

Základní zavazadlový prostor testovaného vozu byl zmenšen, díky přítomnosti skvěle hrajícího hudebního systému Beats, na objem 375 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší na 1281 litrů. Nakládací hrana je pak díky stavbě karoserie vozu v příjemné vyšší pozici.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy testované patnáctistovky

Volkswagen T-Cross je aktuálně v nabídce s trojicí benzínových a jednou dieselovou motorizací. Benzinové motorizace zastupují dvě výkonové varianty tříválce 1.0 TSI o výkonech 70 a 85 kW. Třetí benzínovou variantou je testovaný čtyřválec 1.5 TSI, který disponuje výkonem 110 kW.  Naftovou variantu pak zastupuje motorizace 1.6 TDI o výkonu 70 kW.

Avizované motorizace se pojí buď s pětistupňovým manuálem (v případě nejslabšího tříválce), šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem.

Námi testovaný kousek byl tedy osazen benzínovou přeplňovanou motorizací 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní) navíc s funkcí vypínání válců, kterou však poznáte jen díky indikaci v rámci přístrojového štítu. Testovaná motorizace dále spolupracovala se sedmistupňovým DSG automatem, který přenášel výkon pouze na přední nápravu.

Výkonově je testovaná motorizace k vozu více než adekvátní, jejím dalším pozitivem je velmi slušný kroutící moment 250 Nm, který přichází již při 1500 otáčkách. Samotnou motorizaci hodnotím tedy velmi pozitivně, a to za její tichý a kultivovaný chod, dále pak za dostatečnou výkonnost a ve výsledku i slušnou spotřebu, která se v rámci týdenního testu pohybovala v průměru okolo 6,5 ti litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 308 GTI - jeho vnější vzhled je celkem decentní, jeho jízdní projev pak pravým opakem

Testována motorizace 1.5 TSI je u modelu T-Cross párována se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG automatem. Zde musím přiznat, že jak jsem zvyklý na 100 % spolupráci těchto převodovek, u tohoto modelu mě dokázala i nemile překvapit. Nejvíce patrné to pak bylo u samotného rozjezdu, který přichází s určitou časovou prodlevou a následným značným zaškubnutím. Plynulý rozjezd pak vyžadoval opravdu jemnou práci s plynovým pedálem. V ostatních situacích už ale převodovka pracovala dle předchozích zvyklostí. Střídání jednotlivých rychlostí probíhalo rychle a hladce.

Podvozkově je vůz spíše tvrdší, sportovnější, v zatáčkách i celkem jistý a bez výraznějších náklonů. Tvrdost podvozku je pak z velké části způsobena také díky 18“ diskům s nízkým profilem pneumatiky.

Řízení vozu je velmi příjemné, s dobrou odezvou a bez přehnaného účinku posilovače. Jeho účinnost se pak měnila v návaznosti na zvoleném jízdním režimu, jehož volbou testovaný T-Cross také disponoval.

Když tedy opomenu občasné zvláštní, škubavé chování vozu při rozjezdech, zanechal ve mně testovaný T-Cross velmi dobré jízdní pocity.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Aktuálně testovány Volkswagen T-Cross na mě udělal dojem primárně svým živým zevnějškem, tyrkysová barva a paket R-Line mu totiž velmi sedí. Dále pohonnou jednotkou 1.5 TSI, která vozu nabídne velmi slušnou jízdní dynamiku v kontextu s rozumnou spotřebou.

Volkswagen T-Cross to bohužel ve svém segmentu nebude mít příliš jednoduché, konkurence je veliká a cenová politika automobilky není až tak přívětivá.

V základní výbavě Life pořídíte T-Cross od 467 900  Kč včetně DPH. Jedná se o vůz se základním benzinovým tříválcem o výkonu 70 kW a pětistupňovým manuálem. Námi testovaná motorizace 1.5 TSI se sedmistupňovým automatem a výbavou Life, tak tu pořídíte od 566 900  Kč včetně DPH. Konkrétní testovány kousek, který byl navíc vyšperkovaný paketem R-Line, tyrkysovou metalickou barvu a dalšími příplatkovými prvky (digitální přístrojový štít, bezklíčový vstup, hudební systém Beats, zatmavená zadní okna, volba režimu jízdy atd….) se pak se svojí pořizovací cenou vyšplhal na necelých 780 000 Kč včetně DPH.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Komentáře

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora