Test Volkswagenu Transporter 6.1 Kombi – povedená modernizace aktuálně v základním provedení

Značka Volkswagen dopřála své šesté generaci legendárního Transporteru lehké omlazení a svým zákazníkům tak aktuálně nabízí vůz s označením 6.1. 

Tato modernizace pak samozřejmě zasáhla všechny specifikace, které tento model již dlouhodobě nabízí. V nabídce je tedy ve verzi Transporter, Caravelle, Multivan nebo Californie.  

My jsme do redakčního testu aktuálně dostali verzi poněkud „lidovější“, jednalo se o klasický Transporter Kombi, který disponoval 110 – ti kW naftou, šestistupňovým manuálem, pohonem pouze přední nápravy, osmimístným uspořádáním a dlouhým rozvorem.

Foto: Jan Horský

Exteriér – modernizace převážně přední partie

Vnější pojetí tohoto modelu vždy disponovalo jednoduchými a čistými liniemi, které nesly jasné opodstatnění v samotné praktičnosti a účelnosti tohoto vozu. Verze 6.1 pak v tomto nastoleném trendu i nadále úspěšně pokračuje.

Aktuální modernizace je stran vnějšího vzhledu nejlépe rozpoznatelná v rámci přední partie, která oproti původní šesté generaci nyní nepůsobí tak „vykuleným“ dojmem. Přední lampy nově disponují užšími a protáhlejšími proporcemi a přechází až do označení modelu na samotných blatnících vozu. Světlomety jsou také nově, v jejich spodní části, elegantně propojeny chromovanou linkou. Nově tvarované přední lampy se následně podepsaly také na novém pojednání přední masky. Nového členění se dočkal také přední nárazník.  

Boční profil vozu s ničím výrazným a inovativním nepřichází. Výrazné podlouhlé proporce dostává vůz díky variantě s delším rozvorem. Praktické a velmi účelné jsou pak posuvné boční dveře na obou stranách vozu. 

Modernizace šesté generace, po stránce vnějšího designu, proběhla úspěšně. Její rozsah není nikterak velký, přesto tomuto vozu přinesla značné osvěžení.  

Dále nesmíme zapomenout také na možnost volby dvoubarevného provedení karoserie vozu, která mu nabídne velkou dávku hravosti a možné individualizace. 

Foto: Jan Horský

Interiér – základní verze klade důraz na praktičnost

Nejvíce změn verze 6.1 je možné zaznamenat v samotném interiéru vozu, převážně pak v rámci přístrojové desky. Ta nejenže dostala jiné členění, nově umí také nabídnout plně digitální panel přístrojů digital cockpit s uhlopříčkou až 10,25 palců.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu Rifter se střešním stanem – prostorné rodinné MPV s obytným podkrovím

Klasické analogové přístroje, kterými disponoval náš vůz, dostaly také novou pozměněnou grafiku. Další novinkou je infotainment, verze 6.1 umí být vybavena navigačním systémem Discover Pro s 9,2 palců širokým displejem, verze Multivan 6.1 je pak sériově vybavena inovativními online funkcemi We Connect.

Ergonomie interiéru je i nadále na velmi dobré úrovni. Pozice a naklonění volantu, v kontextu s nasazením samotné řadící páky v palubní desce, fungují výborně. I nadále se tedy Transporter dobře řídí a k dobrému výhledu z vozu si přidejme i pocity, připomínající řízení osobního vozu.

Původní uhlazená palubní deska doznala nově ostřejších rysů. I nadále však disponuje velkým množstvím odkládacích prostorů včetně držáků na pití v její horní části.

Verze Transporter Kombi je primárně určena k „transportu“ osob, případně nákladu, neočekávejte od ní tedy žádné rozmazlování.  A ačkoliv je interiér na první pohled velmi líbivý, jeho praktičnost poznáte hned při prvním fyzickém kontaktu s ním.

Testovaný dlouhý rozvor sebou v interiéru přináší zcela očekávaná pozitiva. Vůz disponoval dvojicí posuvných bočních dveří, stejně tak dvojicí sklopných krajních sedadel druhé řady. Nastupování do třetí řady bylo tedy velmi komfortní. Druhá řada, to je tedy trojice samostatných vyjímatelných sedáků se sklopnými opěradly. Třetí řadu pak tvořila samostatná, opět vyjímatelná lavice se sklopným opěradlem.

Objemný zavazadlový prostor disponoval ryze praktickou dvojicí do boku otevíravých dveří.

Foto: Jan Horský

Motor a jízda

Modernizovaný Transporter (Caravelle, Multivan a Californie) je aktuálně v nabídce pouze s naftovými motorizacemi. Jedná se o přeplňované 2.0 TDi, které disponuje výkony 81,110 a 146 kW.

Avizované motorizace dále spolupracují buď s pětistupňovým nebo šestistupňovým manuálem, dále se sedmistupňovým DSG automatem. Vůz je k dispozici s pohonem pouze přední nebo obou náprav (4MOTION).

Mnou testovaný vůz pak disponoval středně výkonnou 110 – ti kW motorizací, která spolupracovala s šestistupňovým manuálem a poháněla pouze přední nápravu. Samotnou motorizaci je třeba chválit za její velmi kultivovaný chod, který je pak díky slabšímu odhlučnění testované verze v kabině bohužel celkem patrný. Naštěstí je díky její kultivovanosti tento zvukový projev poslouchatelný. 

Slabší vlastností této motorizace je její přeplňování, které přichází s lehkým zpožděním a s o to razantnějším účinkem. Výkonově je 110 kW a 340 Nm točivého momentu pro tento vůz dostačujících, to vše při rozumné průměrné spotřebě pod hranicí osmi litrů nafty.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Ford B-Max 1.0 EcoBoost 100k Titanium - Překvapivý šikula

Šestistupňový manuál, ten je ideálně odstupňovaný a motor, při dálniční „stotřicítce“ a zařazeném šestém rychlostním stupni, nechává převalovat okolo dvou tisíc otáček. Velmi příjemná je však kulisa samotné řadící páky, ta disponuje krátkými a přesnými drahami řazení, v kontextu s již zmiňovanou výbornou ergonomií je pak s tímto manuálem opravdu radost řadit.

Řízení modernizované verze 6.1 prošlo výraznou změnou, ve voze je nově instalováno elektromechanické řízení, jehož koncept sebou přináší také přítomnost mnoha asistenčních systémů, jakými jsou například asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo parkovací asistent.

Podvozkově je pak vůz velmi komfortní a společně s výbornou ergonomií a potentní motorizací vás úspěšně nechá zapomenout na to, jak velký vůz vlastně řídíte.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Volkswagen si za své „téčko“ nechal vždy velmi dobře zaplatit a stejně tak tomu je i u aktuální modernizované verze. Základní „prosklený“ Transporter Kombi s nejslabší 81 kW naftou, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem pouze přední nápravy startuje na částce 767 449 Kč včetně DPH. Námi testována specifikace, tedy Transporter Kombi se silnější 110 kW naftou, šestistupňovým manuálem, pohonem pouze přední nápravy a dlouhým rozvorem, tak tu v rámci akční ceny pořídíte od 860 432 Kč včetně DPH. Základní Caravelle 6.1 startuje na částce 854 151 Kč, Multivan 6.1 na 871 032 Kč a vrcholnou verzi California 6.1 pořídíte od 1 486 232 Kč včetně DPH.

Modernizovaná šestá generace nám tedy vzhledově lehce omládla a výrazově poněkud zvážněla, v interiéru pak nově nabízí virtuální kokpit, nový infotainment, nebo řadu nových jízdních asistentů. I nadále se však jedná o vůz, který je premiantem své třídy díky výborným jízdním vlastnostem, řidičskému komfortu nebo prostornému a ergonomicky fungujícímu interiéru.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora