Tipy pro jízdu na sněhu

Je to opět tady! Každý rok nás sníh alespoň na krátký čas poctí svojí přítomností, což klade zvýšené nároky také na účastníky silničního provozu. Ačkoli to leckdy vypadá, že si to spousta z nich nehodlá připustit, jízda na sněhu je něčím zcela jiným než po suché vozovce. Tento článek by měl poskytnout alespoň pár základních tipů, jak se vyhnout problémům způsobeným především a hlavně naším podceněním počasí.

Myslíte si o sobě, že jste zkušený řidič, kterého nic nepřekvapí a je králem silničního provozu? Sebevědomí je jistě chvályhodné, ale nic se nemá přehánět. Proto dejte na sněhu nohu z plynu a snažte se hlavně o plynulé a jemné ovládání vozidla. To je ten nejlepší způsob, jak se vyhnout nedotáčivosti nebo přetáčivosti Vašeho automobilu.

Možná to nevíte, ale sníh prodlužuje brzdnou dráhu až na trojnásobnou vzdálenost. Proto ještě pečlivěji než obvykle vyhodnocujte situaci kolem sebe a snažte se také myslet za ostatní. Tímto způsobem se Vám podaří dosáhnout toho, abyste se co nejvíce vyhnuli na sněhu extrémně nebezpečnému prudkému brzdění. Když již vás přece jen taková nevítaná situace nemine, zabrzděte plynule a plnou silou. To Vám umožní dosáhnout co nejúspěšnějšího a nejrychlejšího zastavení. Volant držte vždy rovně!

Kromě toho, že budete během jízdy udržovat větší rozestup od aut před Vámi, je užitečné věnovat více pozornosti údržbě vozidla. Zašpiněné auto nejen nesvědčí Vaší cti, ale zároveň Vás činí především v zimě hůře viditelnými pro ostatní. Řada řidičů udělá během zimy v průběhu své řidičské kariéry i bolestnou zkušenost, že se nemá zastavovat pod kopcem. Proč? Již se do něho totiž nemusíte rozjet!

V ČR platí povinnost zimních pneumatik, které by měly mít dostatečný vzorek alespoň 4 mm. Ve vozidle by neměly chybět také sněhové řetězy. V současné době se v obchodech nachází velmi široká nabídka různých druhů sněhových řetězů. Jak vybrat ty správné? Obecně se dnes doporučují ocelové sněhové řetězy, přičemž u vozů, u kterých se dá předpokládat, že se budou pohybovat v obtížném terénu, je lepší zvolit hrubší a odolnější variantu, kde by se měla síla článku pohybovat okolo 3,2 mm. Pro automobily pohybující se na obyčejných komunikacích se uvádí jako postačující průměr článku kolem 3 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Když nemůže klient k Volvu, přijede Volvo ke klientovi

Základním pravidlem však jednoznačně zůstává především zvýšená opatrnost, která Vám může pomoci předejít celé řadě případných problémů!