Tomáš Tomeček – O moc lépe to už nešlo

Třetí marocká etapa sedmého ročníku Africa Eco RaceTagounite do Assy nabídla téměř 460 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku, která byla opět plná technicky náročných úseků. Po svižnějším začátku a technické pasáži plné navigačních změn zamířili závodníci do více než dvacetikilometrového dunového pole Chegaga Erg. Vzhledem k velkým srážkám v posledních týdnech bylo ředitelstvím soutěže výrazně nedoporučeno jet přes jezero Iriki. Zbývající kilometry nabídly koktejl vyschlých jezer, písečných úseků, kamenitých cest, kaňonů, vyschlých řečišť i brodů, prostě tak trochu ode všeho něco.

Silvestrovské oslavy se v bivaku nesly v poněkud komorním duchu. O půlnoci se na nebi objevila červená světlice, která pomalu padala dolů a dala všem, kdo tou dobou ještě nespali na vědomí, že rok 2014 se právě stal minulostí. Po tradičně chladné noci, kdy teploty opět atakovaly nulu, přivítalo závodníky sluncem zalité modré nebe. Tomečkova Tatra odstartovala do závodu podle výsledků z předchozího dne jako druhý kamion, následována smečkou ruských Kamazů.

Mohlo by vás zajímat:  Nová speciální série Porsche Cayenne

Jaká byla dnešní etapa očima Tomáše Tomečka? „Obtížnost se stupňuje, auto dostalo dnes pořádně zabrat. Díky silným vibracím začaly praskat některé prvky nástavby, ale to není nic, s čím bychom si neuměli poradit. Jsem rád, že jsme v cíli, protože to dnes bylo opravdu dlouhé a náročné. S dosaženým výsledkem jsem spokojený. Neudělali jsme žádnou navigační ani jezdeckou chybu, ale přesto to dnes na Kamaz nestačilo.“

Tomečkův navigátor Ladislav Lála k tomu říká: „Do Afriky jsem se těšil zejména na dunová pole. Tomáš jezdí hodně hlavou a dokáže i při velmi svižné jízdě šetřit auto. Před vjezdem do dunového pole jsme projeli kolem dua kroužících Kamazů, kteří se hned pověsili za nás. V dunách jsme se našim ruským soupeřům vzdálili a po chvíli předjeli i Elisabeth Jacinto, která dnes startovala před námi.“

Mohlo by vás zajímat:  Cadillac Escalade - Odhalování nové generace začíná

O pár desítek kilometrů dále dokázaly Kamazy na rovném rozbitém úseku využít potenciál excelentně fungujícího tlumení a posunuly se do čela. „Jsem rád za konkurenci a když vidím, jak agresivně dokáže Kamaz jet, tak mě hned napadá, kam bychom ještě mohli Tatru posunout. Je to samozřejmě především o tlumičích. Když se podívám na startovní pole, tak téměř všichni jedou tlumiče jedné značky.

Kamaz nasadil na Africa Eco Race dvě posádky a má v bivaku s přehledem největší tým čítající na tři desítky lidí. Zajímavostí je Kamaz se startovním číslem 404, který je diesel / CNG hybridem.

Mohlo by vás zajímat:  Faceliftovaný VW Tiguan k vidění v Ženevě

Tomáš jel dnes opravdu dobře a navíc velmi sportovně,“ uzavírá navigátor Lála. „Při předjíždění je velmi ohleduplný zejména k motorkářům a na výzvu sentinelu, kterým žádá rychlejší soupeř o umožnění předjetí reaguje bez prodlení. Několik soupeřů napříč startovním pole to kvitovalo povděkem. Jsem rád, že jsem v kabině právě s Tomášem, jakkoliv jsem po třech dnech jako zbitý … no já se vlastně nikdy moc nepral.“

Čtvrtá rychlostní zkouška vedoucí z Assy do As Sakn slibuje téměř 379 ostrých kilometrů.

Zdroj: Tomáš Tomeček