Tomáš Tomeček – Úspěšný vstup do první etapy

První marocká etapa sedmého ročníku Africa Eco Race dokonale prověřila celé startovní pole. PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka dokázal vybojovat druhé místo v kategorii kamionů a páté místo v celkové klasifikaci. Navzdory relativně krátké kilometrové délce, když rychlostní zkouška z Nadoru do Jorf El Hamam měřila „pouhých“ 117 km, přinesla etapa množství technicky náročných úseků. Potvrdilo se rovněž varování sportovního ředitele soutěže a legendy dálkových soutěží Reného Metge, že navigace bude hrát klíčovou roli.

Maroko přivítalo závodní pole slunečnou modrou oblohou. Dojem tepla kazil snad jen silnější vítr. Po vyřízení nezbytných formalit spojených se vstupem do země, které začaly již během plavby, vyrazily vstříc první spojovací etapě na území Maroka nejdříve motocykly, následované automobily a nakonec i kamiony. Po šestašedesáti kilometrech se startovní přeskupilo. Kamiony vyrazily na trať rychlostní zkoušky ve dvouminutových intervalech jako poslední a stoprocentní Tomečkova Tatra se vydala na trať jako první.

Mohlo by vás zajímat:  Lexus se pokusí zaujmout novým kupé RC

S Láďou jsme si předem dohodli strategii a té jsme se snažili držet,“ popisuje průběh první etapy Tomáš Tomeček. „Na takto krátké etapě, jakou byla ta dnešní, lze jízdou na hraně získat pár minut, ale také ztratit vše a to jsme rozhodně nechtěli připustit. Závod se bude nejspíš rozhodovat v náročných dunových polích Mauretánie, takže jsme se rozhodně nechtěli nechat vybláznit.“

Jak vypadala etapa očima navigátora Ladislava Lály? „Pro mě to byla poměrně adrenalinová jízda a stránkami itineráře jsme chvílemi listovali jako časopisem. Některé položky od sebe dělilo třeba i jen sto metrů. Kumulace takových navigačních špeků v kombinaci s poměrně dynamickou jízdou představuje ideální příležitost k vyrobení chyby. Po čtrnácti kilometrech jsme objížděli auto zapíchnuté v příkopu u kterého už mezitím přistál vrtulník. Jeden z největších favoritů v kategorii automobilů tady bohužel své učinkování v soutěži předčasně ukončil.

Mohlo by vás zajímat:  Honda ukáže v Tokiu koncept kapesního roadsteru

Tomáš Tomeček pokračuje v popisu okamžiků etapy, které mu utkvěly v paměti nejvíc: „Relativně brzy nás dojel první Kamaz a tak jsem jej sportovně pustil před nás. Interkomem proběhla úsměvná komunikace, ale s Láďou jsme se shodli, že pojedeme svoje tempo. Snažil jsem se Tatru šetřit, vždyť máme celý závod ještě před sebou. S výsledkem jsem spokojený, nicméně jedná se pořád jen a jen o první etapu.“

Tatrovek mimochodem jede na Africa Eco Race pět. Kromě Tomečkova speciálu a asistence jsou to ještě dva kamiony balai („koště“), které jedou za závodem a pomáhají technice i posádkám v nouzi a pak ještě jeden další asistenční kamion.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat představil zajímavý koncept FCC4

Druhá etapa vedoucí z Jorf El Hamam do Tagounite slibuje přes 377 ostrých kilometrů a podle ředitelství soutěže se závodníci mohou těšit nejen na nádherné terény, ale také první duny a samozřejmě další navigační špeky.

Zdroj: Tomáš Tomeček