TOP 10 novinek roku 2014 – Honza Matoušek

Rok se s rokem sešel a my jsme si pro Vás, naše čtenáře, opět připravili takový malý bilanční článek. Jak už asi tušíte, opět půjde o výběr deseti nejpovedenějších novinek od každého z naší redakce. A i přesto, že se počet aktivně píšících redaktorů od loňska malinko zmenšil, věřím, že i letos Vás náš výběr minimálně zaujme. A věřte, že budeme rádi, pokud nám zde pod článkem nebo i na našem facebooku prozradíte vašich deset vyvolených za pozvolna končící rok 2014.

10. Cadillac Escalade

Pětimetrové SUV s luxusním interiérem a majestátním vzhledem nemusí nutně produkovat pouze prémiové německé automobilky. Důkazem je například poslední generace Cadillacu Escalade, která je prošpikovaná moderní elektronikou, prémiovými materiály a především má pod kapotou 6.2litrový benzínový osmiválec.

9. Koenigsegg One:1

Ani letos mi ve výběru nesmí chybět supersport, by co víc – tahle švédská bestie je prvním světovým megasportem! Pětilitrový osmiválec produkuje přesně 1 MW výkonu, což stačí na maximální rychlost 440 km/h a sprint na 400 km/h za 20 sekund! Máte zájem? Smůla – všech šest vyrobených kusů bylo vyprodaných už při premiéře v Ženevě.

Mohlo by vás zajímat:  Rady, co dělat při bouračce v zahraničí. Dejte pozor, co podepisujete

8. Volkswagen Polo GTI

Taky už vás ser… štve vlna downsizingu a dvouspojkových automatů ve sportovních autech? Pak Vám, stejně jako mě, muselo při premiéře modernizovaného Pola GTI srdce doslova poskočit. Místo čtrnáctistovky TSI zaujala osmnáctistovka TSI a místo dvouspojkového automatu DSG šestistupňový manuál (automat však zůstává v příplatkové výbavě). Je až skoro s podivem, že se k něčemu takovému odhodlali u jinak konzervativního „fauvé“.

7. Renault Twingo

Motor vzadu a pohon zadních kol? Ne, opravdu zde nepopisuji poslední generaci Porsche 911, ale městského specialistu od Renaultu. V pořadí třetí generace Twinga se po generační odmlce vrátila ke kořenům – má originální design, je výborně ovladatelné, cenově Vás úplně nezruinuje a má velké množství chytrých řešení.

6. Jeep Renegade

Módní vlna malých SUV mě, přiznám se, vůbec nechytla. Na auta této kategorie jsem až do letošního autosalonu koukal ne úplně skepticky, ale minimálně nezaujatě. Pak však přišel Jeep s modelem Renegade, který je malý, ale přitom neskutečně schopný a jako bonbónek má design klasických modelů značky. Ideální kombinace na týdenní kličkování přeplněnými městy a víkendové řádění v lese.

Mohlo by vás zajímat:  Honza Matoušek: Auta za 2,5 miliardy korun

5. Mitsubishi Pajero

Tři čtenáři ze čtyř se u tohoto bodu zastaví a začnou mě podzírat ze slepoty nebo demence. Ano, Pajero je na trhu už osmou sezónu, ale letos se dočkalo posledního faceliftu. Proč tolik povyku? Příští generace už totiž podle zákulisních informací nebude tak schopná v terénu, přijde o svou hranatou karosérii a dostane hybridní ústrojí. A přesně proto má nenápadný facelift v mém žebříčku velmi pevné místo.

4. GRMN Mark X

Velký sedan od Toyoty měl premiéru teprve nedávno a prakticky ihned si v mých očích zajistil místo v žebříčku. Sedanů s atmosférickým šestiválcem pod kapotou, pohonem zadních kol a šestistupňovou manuální převodovkou totiž už moc nenajdete.

3. Dodge Challenger Hellcat

716 kobylek z kompresorem dopovaného osmiválce HEMI je už pořádný mazec. Dodge to ví a možná i proto dostala tato pohonná jednotka příznačné označení Hellcat. Ve Spa s tímto kupé asi moc neuspějete, na Route 66 však budete za „Boha“.

Mohlo by vás zajímat:  Chcete zvládnout horko pomocí sluneční folie na skle? Pozor na časté problémy! Jaké?

2. Renault Mégane RS 275 Trophy-R

Ideový nástupce ultimativního Méganu RS R26.R se v červnu uvedl jako vůbec nejrychlejší předokolka na slavné Nordschleife. Od té doby vede „žabomyší“ války se Seatem Leon Cupra 280 o to, zda je Mégane sériový či nikoliv. Pravda, chybí mu rádio, klimatizace, zadní sedačky nebo zvuková izolace, ale díky 250kusové sérii má francouzský hot-hatch homologaci. A Seat je pořád až druhý… 

1. Daihatsu Copen

Daihatsu je díky bohu konečně rozhoupalo k výrobě druhé generace kei roadsteru Copen a opět to stojí za to. Kapesní roadster srší jednoduchostí, řídit ho však musí být neskutečná zábava. Jako bonus dostanete turbodmychadlem přeplňovaný tříválec o výkonu 64 koní, ze kterého zdatný úpravce klidně dostane i víc…

Zdroj: Daihatsu, Renault, Toyota, Mitsubishi, Dodge, Jeep, Cadillac, Koenigsegg, Volkswagen