TOP 10 Novinek za rok 2014 – Martin Tolar

10. Nissan Pulsar

V Japonsku snad konečně dostali rozum a vrátili si do portfolia klasický hatchback. Opravdu citelně mi malé Nissany chyběly, zvláště, když jmenovec nového modelu nebyl úplně špatné auto. A možná si i vzpomenete na rallyový speciál Pulsar GTI-R. No, nyní se snad dočkáme sportovní verze Nismo. Pokud ano, je dost možné, že si Pulsar za rok účast u mne v TOP10 zopakuje.

9. BMW M3/M4

Když se původně objevilo nové eMko, neměl z jeho šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly radost. K funkci Smokey Burnout bych také měl pár kritických připomínek. Ale když si zvyknete, že takhle to v Mnichově prostě teď mají, zjistíte, že auto jako celek špatné nebude. A asi mi jako jednomu z mála nevadí nové jméno. Řada 6 byla od pětky odloučená odjakživa, takže letošní nadávání na řadu 2 a 4 prostě nechápu.

8. Ford Mustang

K oslavě padesátin si ve Fordu nadělili nové hříbě svého divokého plnokrevníka. Ani v nové generaci nepřišel o svůj retro vzhled a silné motory. Kromě toho si ho ale můžete koupit i se čtyřválcem Ecoboost. Že to zneuctí tradici? Ale jděte, Mustang už čtyřválce kdysi měl, jenže to nevypadal takhle skvěle. Navíc nikdo nám Mustanga s EcoBoostem nenutí, ale třeba je díky větší nabídce motorů budem na ulicích vídat častěji, což je jedině dobře.

Mohlo by vás zajímat:  Honza Matoušek - 10 nejošklivějších aut

7. Toyota Aygo

Letos jsme se dočkali i druhé generace francouzsko-japonských kolíňat. Jedním jsme se svezli i v redakčním testu, který brzy vyjde. Jako malé vozy do města prostě prcci fungují. Ale Aygo navíc přidává i skvělý vzhled. Samurajská maska mu sakra moc sluší. Ačkoliv jej limituje menší výběr motorů, stejně bych si z těch tří vybral jeho.

6. Mercedes-AMG GT

Nový sporťák z divize AMG vypadá skvěle. Vedle něj mi SLS rázem přijde staré a vrásčité. Ale nechci mu křivdit, i tak je skvělé. Jenže za těch pár let prošel design vývojem a mladší sourozenec je teď šmrncovnější.

Mohlo by vás zajímat:  Okruh v americkém Austinu bojuje s byrokracii

5. BMW M235i

Našlechtěná dvojka je o čtyři pozice výše, než pravověrné eMko? Pochopitelně, když se pod její kapotou ukrývá třílitrový řadový šestiválec. Navíc se se základní cenou vejde do milionu korun. Vždyť to je přece senzační, za takovou cenu dostat stylové mnichovské kupé s pořádnou strojovnou pod kapotou.

4. Renault Twingo

Renault opět udělal Twingo revolučním vozem. Mít v malém prckovi motor vzadu se od dob Fiatu 126 vůbec nenosí. A k tomu nacpat dozadu i zavazadlový prostor a nabízet nejmenší auto v pětidvéřové verzi? To už hraničí s hazardem. Doufejme, že se ale malá zadokolka uchytí a budeme jí potkávat častěji.

3. Jaguar E-Type Lightweight

Ano, v 21. století můžete jít k Jaguaru a zaplatit jim nemalé peníze za zcela nový E-Type. Jaguar Heritage vyrobí 6 těchto vozů ručně dobovým postupem a dle dobové dokumentace. Takže si dnes můžete koupit nové auto z roku 1963. Dovedete si představit něco víc cool? Oněch šest šťastných smrtelníků si ale automobilka pečlivě vybere, takže si ty miliony zase vraťte do trezoru. Každopádně Jaguaru za tento počin tleskám.

Mohlo by vás zajímat:  Jedu s dobou – projekt pro seniory za volantem

2. Subaru WRX STI

Na nové WRX můžete číst všude samou chválu. Aby ne, když si ponechalo všechny skvělé ingredience jako přeplňovaný čtyřválcový boxer 2.5 nebo symetrický pohon všech kol. Vše je navíc zabaleno do mnohem líbivějšího hávu, než kdykoliv před tím. Důkazem jeho kvalit je například i rekordní čas na Isle of Man.

1. Mazda MX-5

Letos se mi konečně povedlo svézt se s Mazdou MX-5 třetí generace a pochopit, proč je to jedno z nejbáječnějších aut. A k tomu všemu nám Mazda nadělila zcela novou čtvrtou generaci, která dnes vyhrává můj výběr. Puristický interiér, skvělá pozice za volantem, vyváženější proporce a nižší hmotnost. Designový směr Kodo to vše oblékl do velmi šikézního kabátku a jako celek to tvoří auto, se kterým doopravdy chcete jezdit.

Foto: AutoWP