Toto jsou nejčastější chyby na dálnicích: rychlost, vzdálenost a špatné pruhy

Jízda na dálnici pomáhá překonat delší vzdálenost v kratším čase. Jak se ukazuje, mnoho řidičů stále nezvládá jezdit tak, jak se má. Podívejme se společně na hlavní chyby, které řidiči na dálnicích dělají. Jistě se s nimi setkáváte každý den. A mnoho z nich určitě děláte také. Přitom můžete ohrožovat ostatní účastníky, bránit plynulosti provozu, stejně jako riskujete své zdraví.

Jízda v levém pruhu

Levý pruh na dálnici slouží jenom k předjíždění. Jet byste v něm měli jenom v případě, že předjíždíte pomalejší vozidlo. Reálná situace je dnes taková, že řada aut jede soustavně v levém a uhýbá se až ve chvíli, kdy je dojede někdo rychlejší. Důvody jsou celkem úsměvné. Buď je to proto že řidičům přijde zbytečné řadit se zpět když nic nejede, nebo je to proto že levý pruh je v lepším stavu, a tak si nechtějí ničit své tlumiče.

Jízda v prostředním pruhu

Tam, kde jsou dálnice o 3 pruzích dochází k velmi podobné situace. Mnoho aut jede v prostředním pruhu. A to i přesto, že jejich rychlost je hluboko pod 130 km/h a pravý pruh je velmi volný. V takovém případě musí řidič jedoucí správně v pravém vyjet až do levého jenom proto, aby pomalejší vozidlo blokující střední pruh předjel.

Nedodržování rychlosti

Jde o poměrně velký nešvar. Na druhou stranu, jak se ukazuje například v Německu, rychlost není tím hlavním důvodem nehod na dálnicích. U nás se dokonce uvažuje o tom, že na některých úsecích bude dovoleno jezdit 140 km/h. Porušování rychlosti sice je chybou, ale nutno dodat že mnohem větším rizikem je ohrožení rychlejšího řidiče někým pomalejším než to, že by on sám řízení nezvládl.

Nedostatečná vzdálenost

Se vzrůstající rychlostí by se měla zvětšovat také bezpečná vzdálenost mezi vozidly. Jak můžeme na současných dálnicích vidět, většina řidičů si s bezpečnou vzdáleností neláme hlavu. Nejenom, že to může znamenat zvýšené riziko nehody spojené s pomalejší reakcí. Opomíjet nelze ani to, že nedostatečná vzdálenost má vliv i na plynulost provozu. Mnohdy zcela ucpaný levý pruh nedovolí řidičům v pravých pruzích to, aby mohli předjet pomalu jedoucí vozidlo.

Mohlo by vás zajímat:  Zdrogovaný muž se pokoušel opravit proraženou pneumatiku pomocí obvazu. Policie ho okamžitě zatkla

Odstavení vozidla v případě poruchy

Pravidla jsou jasná. Odstavit vozidlo co nejblíže svodidlům do odstavného pruhu. Obléci si reflexní vestu, umístit trojúhelník, zavolat pomoc a čekat za svodidly. A realita? Lidé mnohdy sedí v autě, bez vesty se prochází kolem svého auta, či poposedávají na svodidlech. Nutno říci, že toto chování je skutečným hazardem.

Komentáře