Toyota CAMRY 2.5 Hybrid Executive VIP – s osmou generací opět na evropském trhu

Camry je zpět. Po dlouhé době, konkrétně pak po čtrnácti letech, se s tímto prodejně úspěšným modelem Toyota vrací na evropský trh.

Aktuálně se jedná již o osmou generaci tohoto úspěšného modelu, který má na svém kontě skoro 20 milionů prodaných kusů.

My jsme aktuálně otestovali Camry v hybridní provedení, tedy s benzínovou motorizací o objemu 2,5 litru a elektromotorem, které spolupracovali s automatickou e-CVT převodovkou. Vůz dále disponoval nejvyšší výbavou Executive a volitelným paketem VIP.

Elegantní a klidné linie pro novou generaci

Základní kontury nové generace Toyoty Camry působí na první pohled velmi klidným a až lehce usedlým dojmem. Výraznější oživení nabídne až přední partie, konkrétně pak objemné žebrování v předním nárazníku. Elegantní horizontální linie převzaté právě z této partie se následně uplatňují i v rámci přední masky nebo v decentním členění předních světlometů.

Boční profil vozu pak nechává vyniknout pohledným a jednoduchým křivkám, stejně tak jako výrazným převisům karoserie. Za povšimnutí dále stojí proporce mezi prosklenou a plnou části bočních dveří. Camry zde, na dnešní poměry, nabízí celkem velké prosklení, které následně oceníte v interiéru vozu.

Zadní partie, to jsou objemné a horizontálně orientované lampy a jemná odtrhová hrana víka kufru. Jinak tato partie působí umírněným a poklidným dojmem.

S designem svých vozů umí Toyota pracovat velmi dobře a jejich vnější výraz je vždy jasně čitelný. To samé platí i u nové generace modelu Camry, která přichází sice s konzervativním, ale všeobecně líbivým vnějším vzhledem.

Prostorný a kvalitně zpracovaný interiér 

Nová generace nabízí velký vnitřní prostor, který se nese na velmi komfortní vlně. Samotná sedadla vozu jsou bohatě dimenzována, u testované verze navíc čalouněna do světle kůže, která velmi efektně kontrastovala s tmavou barvou vozu. Volitelný paket VIP pak na zadních pozicích nabídne elektricky polohovatelná opěradla. Ovladače pro tuto funkci stejně tak jako ovladače výhřevu či audiosoustavy vozu jsou umístěny na výklopné loketní opěrce mezi avizovanými opěradly.

Palubní deska disponuje prvotřídním zpracováním a klasickým schématem uspořádání, včetně dynamické vlny, která se táhne od kapličky přístrojů před řidičem až do středového panelu mezi sedačkami. Střední část palubní desky je pak vybavena velkou řadou jednotlivých ovladačů, které jsou na dnešní poměry celkem zbytečně velké.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mazda6 2,0 Skyactiv-G vs. Škoda Superb 1,8 TSI - Není střední jako střední

K obvyklé slabině bohužel i nadále patří poněkud zastaralejší grafika dotykového displeje palubního infotainmentu, o moc lépe na tom se svým zobrazením není ani displej mezi budíky v kapličce přístrojů před řidičem.

Zavazadlový prostor díky většímu přesahu karoserie disponuje velmi slušným objemem 525 l. S jeho přístupností je to již horší, kufr je celkem hluboký a přístup vymezený spodní hranou zadního okna a horní hranou nárazníku není příliš rozměrný, nakládání objemnějších předmětů se pak stává poněkud obtížnější.

Právě v interiéru nové Camry je nejvíce patrný sourozenecký vztah Toyoty a Lexusu. Kvalitní zpracování a velký vnitřní prostor vás pak v tomto voze nechávají nakouknout do vyšší prémiové kategorie.

Úsporný hybridní pohon

O pohon testovaného vozu se staralo, aktuálně jediné nabízené, hybridní ústrojí. Jedná se již o čtvrtou generaci tohoto pohonu, který se skládá z benzínového motoru a elektromotoru. Atmosférický benzín o objemu 2,5 litru pracuje v Atkynsonově cyklu a nabídne 177 koní výkonu, samotný elektromotor pak 88 koní. Celkový kombinovaný výkon této hybridní soustavy následně disponuje 218 koňmi výkonu.

Vyspělost samotného hybridního pohonu ke značce Toyota neodmyslitelně patří. Stejně dobře funguje nadále i u testované Camry. Hybridní ústrojí s 2,5 litrem pod kapotou je uživatelsky velmi komfortní. Projev pohonné jednotky není nikterak „dýchavičný“ a při klidném tempu je výkonově adekvátní, velmi kultivovaný a tichý.

Ostřejší tempo již tradičně přináší celkem nepříjemné a výrazné vytáčení pohonné jednotky. Jedná se však o „hybridní nešvar“, na který jsme si už časem celkem zvykli a víme, že přednosti tohoto pohonného ústrojí jsou jinde než v dynamické jízdě. Hybridu je prostě nejlépe ve městě, kde naplno využije svůj potenciál, převážně pak naspořenou elektrickou energii.

Na druhou stranu je třeba říct, že se spalovacího motor, u testované Camry, zapojoval do akce pocitově velmi brzo, za to však tiše a hladce. Vůz zvládá také jízdu čistě na elektrickou energii, která však netrvá moc dlouho, většinou z důvodu vyšších nároků na akceleraci, nebo z důvodu překročení rychlosti 50 km/h. Elektromotor vozu umí ale vypomoci i při vyšších rychlostech a již rozjetý vůz výkonově lehce podpořit.

Mohlo by vás zajímat:  TEST: Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

V městském prostředí je tedy hybridní Camry jako doma, spotřeba vozu se zde pohybuje lehce nad hodnotou 4 litrů. Já jsem s ní v rámci týdenního testu jezdil za pořád slušných 5,9 litrů.

Tvrdší podvozek vozu disponuje nižším těžištěm, díky tomu ve výsledku působí celkem jistým dojmem. Camry byla dále vybavena také volbou jízdních režimů. Klasický režim Normal doplňují ještě režimy Sport a Eco. Volbu jízdních režimů jsem však prakticky nevyužíval. Sportovní režim omezí účinek posilovače řízení a převodovka motor více vytáčí, ekonomický režim pak celý vůz celkem znatelně utlumí. Ani jedna z těchto poloh mi tedy k charakteru testovaného vozu moc neseděla.

Hybridní pohonné ústrojí zůstává i nadále pro klidného a rozvážného řidiče. Takový řidič pak jistě ocení jízdní projev nové Toyoty Camry, která nabídne velmi komfortní a v kontextu s její velikostí také celkem spořivý jízdní projev.

Závěr

Základní pořizovací cena vozu s výbavou Comfort startuje na částce 920 000 Kč včetně DPH. Testovanou nejvyšší výbavu Executive pořídíte od 1 050 000 Kč včetně DPH. Za paket VIP, kterým naše Camry také disponovala, si připlatíte rovných 100 000 Kč. Navíc však dostanete prémiovou audiosoustavu od JBL s devíti reproduktory, multifunkční zadní loketní opěrku, elektricky sklopná zadní opěradla, 10“ head up displej, elektrickou sluneční clonu na zadním okně, ručně ovládané sluneční clony ve druhé řadě, nebo třízónovou automatickou klimatizaci.

Nová generace Toyoty Camry to se svými konkurenty nebude mít rozhodně jednoduché. Její přednosti jsou však jasně čitelné a doufejme, že budou i účinné. Camry totiž nabídne velmi komfortní a prostorný interiér, celkem konzervativní design a v neposlední řadě úspornou hybridní motorizací.

 

Komentáře