Toyota Century prošla faceliftem

Toyota Century prošla faceliftem

Když se řekne luxusní, tedy v podstatě nejluxusnější auto, tak se většině lidí jistě vybaví Rolls Royce, popřípadě Maybach. Rozhodně to není automobilka Toyota. Když se však na symbol automobilového luxusu zeptáte v Japonsku, odpoví vám jednoznačně. Vyřknou název Toyota Century. Právě toto je mode, který se do Evropy nedováží, ale na ta trhu je jedou z nejluxusnějších limuzín.

Bohatá historie

Pokud jste o voze Toyota Century nikdy neslyšeli, je to jednoduše proto, že se zkrátka a jednoduše nedováží do řady zemí a oblastí. Rozhodně to není proto, že by se jednalo o novinku a výstřelek posledních let. Toyota Century se totiž na japonském trhu poprvé objevila v roce 1967. A už od té doby bylo jasné, jaký směrem se bude ubírat. A potvrzují to i poslední roky.

Výrazný facelift

Na první pohled si asi neřeknete, že se jedná o automobil moderní – design je stále spojený spíše s historií, což však dokáže onen pocit luxusu a jedinečnosti navozovat o to více. Pokud jde o vylepšení spojená s omlazeným modelem, budeme konkrétní. Je to třeba la Kamui, který má celkem 7 vrstev.

Dále je to pětilitrový motor V8, který je doplněný moderním hybridním systémem. Díky tomu je možné využít výkonu 380 koní které dodává spalovací motor a dále 224 koní, který je k dispozici právě díky elektřině. O komfort během jízdy se zcela pochopitelně stará vzduchové odpružení.

Jak je to s cenou?

Je jasné, že není nejnižší. Na druhou stranu není Toyota Century v porovnání s konkurencí ani nijak výrazně drahá. Zájemci musí ze své peněženky vytáhnout asi 4 miliony korun českých. Navíc se jedná o auto, které jde celkem na odbyt. Jde sice o top class, ale prodejnost je okolo 50 kusů. Nikoliv ročně, ale samozřejmě měsíčně. Vzhledem k tomu, že se nedováží ani do Evropy je to číslo, které určitě budí nemalou pozornost a velký zájem.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  100 let, 100 kusů - Bentley slaví. Co vlastně?