Toyota Corolla Touring Sports zaujme nejenom vzhledem a praktičností

Img 3793

Když se podíváme na nejžádanější vozy po celém světě, rozhodně najdete na prvních pozicích vůz, kterým je Toyota Corolla. Právě ta se nám nyní dostala do testu, konkrétně tedy model Toyota Corolla Touring Sports. Zajímavý kombík s dobrou praktičností, se skvělým designem, ale také s hybridním pohonem, ze kterého rozhodně není důvod mít obavy. Naopak. Pokud byste vybírali z dostupných variant, tak máte k dispozici buď model s motorem 1,8, nebo variantu výkonnější, kde je pod kapotou dvoulitr.

Hybridu se není třeba obávat – naopak

Je jasné, že mnoha lidem se při vyřčení slova hybrid ježí vlasy hrůzou. Jde o zcela zbytečnou reakci, o čemž vás Toyota Corolla Touring Sports celkem rychle přesvědčí. Vůz sám řídí to, kdy pojedete pouze na elektřinu, kdy a jak budete dobíjet baterie, nebo kdy pojedete kombinovaně, či jenom s využitím spalovacího motoru. Odměnou pro vás bude hlavně nízká spotřeba, kterou si tento prostorný kombík dokáže udržet jak ve městě, tak i mimo něj. Nechybí samozřejmě možnost volby jízdního režimu, stejně jako počítadlo vaší ekologické a ekonomické jízdy – pro toho, komu na výsledku skutečně záleží.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda CR-V

Spíše praktická, než sportovní

Toyota Corolla Touring Sports může u leckoho budit dojem, že si s ní užijete i sportovnější jízdu. Navozuje to hlavně interiér se zajímavými sedačkami nebo červenou linií prošití, což má evokovat hlavně jistotu vysokého výkonu vozu. Ano, díky pomoci elektromotoru auto nebude při rozjezdech nijak líné. Více však než sportovní svezení od auta očekávejte praktičnost. A to jak pokud jde o dostatek místa pro všechny pasažéry, tak pokud jde třeba o velká zavazadlový prostor, kam pohodlně uložíte vše na vaši rodinnou dovolenou.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai i30 Fastback N Performance – další skvělá kapitola

Jízda, která vás ohromí

I když nesedíte ve sportovním voze – přesto že se to design interiéru snaží naznačit, jízda vás rozhodně nezklame. Velmi rychle zjistíte, že kombinace spalovacího motoru a elektromotoru funguje zcela bezchybně. Sami tak můžete sledovat, co vůz volí jako optimální. Na rozdíl od řady jiných vozů, kde se u automatu řadí tlačítky či kolečkem, Toyota zůstává i nadále věrna klasice v podobě řadicí páky.

Auto velmi dobře sedí, skvěle drží stopu a jako jedno z mála je u něho skutečně znát to, jaký režim jízdy volíte. Tedy zda Eco, Normální, nebo Sportovní. Onen rozdíl v citlivosti plynového pedálu je velmi znatelný. Zapomínat nelze ani na praktické dojezdy s využitím rekuperace, kdy v mnoha situacích nepotřebujete ani brzdový pedál. A navíc celkem efektivně dobíjíte baterii. A když dojedete, není od věci vyzkoušet parkovací asistent.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyoty Proace Verso SELECTION – cestování na úrovni

Závěrečné hodnocení

Najít na trhu spolehlivý kombík s dobrými jízdními vlastnostmi, s velkým zavazadlovým prostorem a nízkou spotřebou nemusí být jednoduché. Toyota Corolla Touring Sports však ukazuje, že toto všechno dohromady zvládá. Když k tomu přidáte i velmi dobrý hybridní pohon, skvělý design i dobré zpracování interiéru, najednou víte i to, proč je Corolla jedním z nejprodávanějších vozů na světě.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora