Toyota Land Cruiser 2014 – Výrazný facelift ikony

Japonská Toyota představila modernizovanou verzi svého modelu Land Cruiser, který v doprovodné tiskové zprávě označuje jako ikonický. My nemáme důvod to automobilce vyvracet a přinášíme Vám bližší informace a první fotografie.

Modernizovanou podobu Lexusu GX, která je jeho poslední proměnou před ukončením produkce, jsme Vám představili již před několika dny. Nyní přišel na řadu automobil, ze kterého technicky vychází – Toyota Land Cruiser.

Změny vnějšího designu se zaměřily především na přední část, která se prodloužila o 20 milimetrů, nájezdový úhel však zůstal nezměněn. Na první pohled zaujmou světlomety protažené po stranách masky, které dostaly LED diody pro denní svícení. Maska samotná se skládá z masivních svislých žeber, která jsou v závislosti na výbavě vozu vyvedena v černé barvě, pokovena nebo pokovena a doplněna stříbrnou barvou.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki odpovídá na boom kategorie městských crossoverů

Zadní světlomety dostaly novou grafiku s horizontálním designem a přepracován byl držák registrační značky a jeho okolí na pátých dveřích. Zboku vozu zaujmou 17- nebo 18palcová slitinová kola s novým designem. Menší rozměr disků bude k dostání také v provedení z ocele.

Výrazného zásahu se dočkal také interiér, kde se automobilka zaměřila na zvýšení luxusu a pohodlí pasažérů. Nové je čalounění sedadel, stejně jako upravený tvar těch v druhé a třetí řadě. Řidič má k dispozici nový sedmipalcový displej multimediálního systému a řadu přepracovaných ovladačů.

Mohlo by vás zajímat:  Buick představil své nové střední velké SUV

Na rámové konstrukci Land Cruiseru se nic nezměnilo, podvozek byl však upraven tak, aby nabídl přesvědčivější jízdní schopnosti na silnici i mimo ni. Montovaný systém adaptivních tlumičů je nastavitelný v režimech Normal, Comfort a Sport. Za příplatek jsou dostupné elektronicky nastavitelné tlumiče Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) upravující především světlou výšku vozu. Samozřejmostí je přítomnost vzduchového odpružení zadní nápravy.

O pohon pětidveřové verze vozu se stará zážehový V6 o objemu 4.0 litry nebo čtyřválcový turbodiesel o objemu 3.0 litry. Třídveřový Land Cruiser je k dostání pouze s turbodieselem. Oba motory jsou spárovány s pětistupňovým automatem, přičemž zájemci o vznětovou jednotku mohou zvolit šestistupňový manuál.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Taigun - malé SUV namířené proti Nissanu Juke

Třílitrový turbodiesel nabídne výkon 190 koní a točivý moment 420Nm, přičemž udávaná kombinovaná spotřeba třídveřového Land Cruiseru je 7.9l/100km a emise 208 gramů CO2 na kilometr. Pětidveřový model spotřebuje 8.1l/100km a vypustí 213 gramů CO2 na kilometr.

Zážehový čtyřlitr disponuje výkonem 282 koní a točivým momentem 385Nm. Land Cruiser s touto jednotkou z klidu na 100km/h zrychlí za 10.9 sekundy a maximální rychlost činí 180km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 10.8l/100km a emise 256 gramů CO2 na kilometr.

Ceny omlazeného Land Cruiseru automobilka prozatím neoznámila.

Zdroj: Toyota

##TLC2014##