Toyota modernizovala model Passo

Vsadím se s Vámi, že o Toyotě Passo jste nikdy neslyšeli. I pro Evropana je však tohle auto, především po aktuálním faceliftu, velmi zajímavé. Jako vůbec první Toyota totiž Passo dostane zážehový motor nové generace

V Passu má objem 1.0 litru (k dispozici bude také jako 1.3) a výkon 69 koní. Jeho hlavní kouzlo tkví ve zlepšené tepelné účinnosti spalovacího procesu, čehož bylo dosaženo zvýšením kompresního poměru, optimalizováním časování ventilů, snížením tření nebo recirkulací studených výfukových plynů. Výsledkem je spotřeba 3,6 l/100 km, což je nejlepší hodnota v segmentu benzínových aut v Japonsku a zároveň díky ní nemusí majitel platit žádné daně spojené s automobilem. Na 1 km pak motor vypouští 84 g CO2. Součástí pohonné jednotky, která posílá výkon na přední nebo všechna kola, je rovněž systém stop/start, který vypne motor při brzdění již při rychlosti 9 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Fabia Monte Carlo na prvních skicách vypadá skvěle. Každý ale tuší, že realita bude jiná

Jen o novém motoru však facelift nebyl a tak Passo dostalo elektrická zrcátka, novou přední masku a světla, přičemž oboje se ještě liší podle verze. Passo + Hana se chlubí agresivnějším tvarováním přídě s níže umístěnou maskou, kdežto Passo GPasso X mají masku umístěnou výš a s kulatými mlhovkami blíže masce nepůsobí tak agresivně. Pro modely Passo X a Passo + Hana je k dispozici paket G, který nabízí například jinou povrchovou úpravu ovladačů výdechů ventilace nebo vnitřních klik dveří. V nabídce je rovněž verze pro handicapované s označením Welcab.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Velar: Plug-in hybrid s nejmodernějším multimediálním systémem

Zdroj: Toyota