Toyota nabídne nový Hilux i v Evropě

V pořadí již osmá generace Toyoty Hilux měla premiéru v květnu letošního roku. Evropskou specifikaci potom leckdo očekával ve Frankfurtu, kde ale místo ní stojí pořádně vyšňořený předchůdce. Nejprodávanější pickup japonského výrobce se tak v podobě pro starý kontinent ukazuje až teď.

A v porovnání s verzí pro Asii, Afriku a Austrálii se vizuálně prakticky vůbec nezměnila. Designový jazyk Keen Look je prostě globální ve všech ohledech a Hiluxu velmi sluší, zvlášť, pokud je vyveden v červeném laku Volcano (dalšími nováčky jsou oranžová Spice a modrá Hydro). Jedinou výraznější odlišností zůstává chromovaný pruh ve spodní části bočních oken. Ačkoliv dostanou základní specifikace klasické halogenové výbojky, nejluxusnější provedení Invincible přijde s LED diodami v potkávacích i denních světlech. Ložná plocha s karosérií Double Cab má na délku 1645 mm, zatímco celé auto je o 90 mm delší, 20 mm širší a 5 mm nižší než předchůdce. Pokud se vrátíme zpět k nákladovému prostoru, ten může být opatřen hliníkovým rámem nebo uzamykatelnou pevnou střechou. Praktičnost dále zvyšuje možnost zapřáhnout až 3,2 tuny těžký přívěs.

Hlavní mezigenerační krok vpřed zaznamenal interiér s až sedmipalcovým dotykovým displejem multimediálního systému, novým volantem a metalickými dekory. Dále nechybí přípojky USB a Aux, 220V zásuvka nebo zadní loketní opěrka s držáky nápojů. Čalounění bude nejčastěji vyrobeno z látky, pro zákazníky, kteří si budou ochotni připlatit, však dokáže Toyota nabídnout i kůži.

Pod kapotou se objeví trojice dieselů D-4D a jeden zážehový čtyřválec. Nafťáky mají 2.4, 2.5 a 2.8 litru, přičemž nejslabší z nich se 103 koňmi a 260 Nm je ten prostřední. 2.4 má 150 koní a 400 Nm a 2.8 potom 177 koní a 450 Nm. Benzínová jednotka Dual VVT-i disponuje 166 koňmi a 245 Nm. 2.4 a 2.5 D-4D jsou ve verzi s pohonem zadních kol párovány s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější diesel dostane rovněž přiřaditelnou čtyřkolku se šestistupňovým automatem. 2.8 D-4D přichází vždy s pohonem obou náprav a šestistupňovým automatem, zážehový agregát má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat a možnost pohonu všech kol. Vedle prostoru pod kapotou došlo též k přepracování rámu, náprav a odpružení.

O bezpečnost se stará sedm airbagů, aktivní kontrola trakce, asistent pro sjíždění z kopce, asistent pro rozjezd do kopce nebo kontrola jízdy s přívěsem.

Zdroj: Toyota

Komentáře