Toyota opět nejhodnotnější automobilovou značkou!

V hodnocení Best Global Brands 2013 publikovaném společností Interbrand vzrostla hodnota značky Toyota o 17 % a mezi automobilkami je opět na prvním místě. Současně se drží na celkově 10. místě v rámci všech značek, stejně jako v loňském roce. Značka Toyota je nyní ohodnocena částkou 35,346 mld. USD.

Podle Interbrandu lze růst hodnoty značky Toyota připisovat globálnímu prvenství na poli hybridních technologií a úsilí budovat lepší vazby se zákazníky. Navíc je patrné, že zákazníci dobře přijali snahu automobilky přicházet se stále vyspělejšími vozy, což se projevuje slibnými prodejními čísly modelů Toyota po celém světě.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia s paketem Dynamic Plus – co nabídne?

Na hodnocení značky Toyota má nemalý podíl průkopnický plně hybridní model Prius (foto v galerii) a celkové prodeje vozů s tímto typem pohonu. Celosvětové prodeje Toyoty Prius již nyní přerostly hranici tří milionů, přičemž globální prodeje modelů Toyota s plně hybridním pohonem nyní dosahují přibližně 5,5 mil. vozů.

V samotné Evropě, kde se Prius představil v roce 2000, se dosud prodalo přes 600 tisíc vozů ToyotaLexus s plně hybridním pohonem. Letos má Toyota v evropském segmentu plně hybridních vozů 75% tržní podíl, přičemž 18 % všech zde prodaných vozů ToyotaLexus pohání hybridní ústrojí.

Mohlo by vás zajímat:  Kia v roce 2016 uvede kupé GT

Do konce roku 2015 má Toyota v plánu představit celosvětově 15 nových nebo modernizovaných modelů s plně hybridním pohonem, včetně nového modelu poháněného palivovými články.

Letos v červnu společnost Interbrand označila Toyotu za nejekologičtější globální značku (hodnocení „Best Global Green Brands“) bez ohledu na odvětví, a to již třetím rokem po sobě.

V tomto hodnocení je zahrnuto porovnání způsobu vnímání ekologických přínosů značky ze strany veřejnosti a skutečných ekologických dopadů a postupů.

Metodika hodnocení globálních značek používaná společností Interbrand je certifikována podle ISO. Analyzuje nejrůznější způsoby, jakými je značka pro organizaci přínosem, od naplňování očekávání zákazníků až po nárůst ekonomické hodnoty. 

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen nezahálí a chystá novinky. Kdy a jaké?

Zdroj: Toyota