Toyota představila novou generaci SUV RAV4

V pondělí to byly „jen“ uniknuvší snímky, dnes již kompletní tisková zpráva. O kom je řeč? Přece o nové Toyotě RAV4, která si svou světovou premiéru odbijí v těchto dnech na výstavišti v LA!

Design modelu je oproti předchůdci hodně výrazný. Ten tam je konzervativní přístup odcházející generace. Poněkud nudné tvary nahradí sportovnější a dynamičtější, nicméně i kontroverznější, tvary. Ty mají svůj původ ve světovém hatchbacku Auris a americkém sedanu Camry. Rozhodně zajímavě vypadá přední část, která nabízí novou masku chladiče i světlomety. Jako zajímavý doplněk působí velký plast, který chrání přední nárazník. V zadní části jistě zaujmou světlomety, která mají svůj vzdálený původ v hatchbacku Auris. Na mohutném SUV však působí mnohem lépe než na menším hatchbacku. 

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover bude své nové vozy vyrábět nedaleko ČR. Kde?

Interier také nezapře svůj designový původ s Aurisem. Koneckonců výdechy ventilace jsou shodné. Jinak je však interier odlišný více, než se na první pohled zdá. Dominantní je masivní středová konzole, které pak dominuje multimediální systém (v nižších verzích zde pravděpodobně nalezneme rádio). Pro mě, jako příznivce analogových budíků, je potěšující, že „RAVka“ nepodlehla digitalizaci. 

Prostorově i rozměrově RAV4 narostla. Délka 4569 mm, šířka 1844 mm a výška 1661 mm znamenají prodloužení, rozšíření, ale také snížení oproti odcházející generaci. Rozvor náprav 2659 mm zajistí více místa cestujícím vzadu. Ti už mohou být mimochodem pouze 3. Praktickou změnou je otevírání víka kufru směrem nahoru, nikoliv do boku, jak tomu je u odcházející generace. Po otevření na vás čeká 547 litrů prostoru pro zavazadla. 

Mohlo by vás zajímat:  Jeep zvažuje hybridní a elektrické modely!

Pod kapotou nové RAV4 se v USA objeví jen jediný motor – čtyřválec 2.5 o výkonu 176 koní a s točivým momentem 233 Nm. Partnera novému čtyřválci, jež nahradil oblíbený šestiválec, dělá 6-ti stupňová automatická převodovka a pohon předních nebo všech kol. Do Evropy se však dostanou poněkud odlišné motory – konkrétně čtyřválec 2.0 o výkonu 149 koní a diesely 2.02.2 o výkonu 122 resp. 148 koní

Toyota dále slibuje více sportovních zážitků za volantem verze s pohonem předních i všech kol a právě proto přidává do výbavy obou modelů režim Sport, který zrychlí odezvu plynu, převodovky i řízení a u verze 4×4 je navíc schopen poslat více výkonu na zadní kola v případě, že je to potřeba. Verze s pohonem všech kol dále nabízí systém Dynamic Torque Control, který kromě zmiňovaného režimu Sport i režimy AutoLock

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover prezentuje své první hybridní automobily

Na našem potažmo evropském trhu se RAV4 objeví až na podzim příštího roku s očekávanou premiérou na frankfurtském IAA. Ceny jednotlivých verzí ještě nebyly stanoveny.