Toyota představila nový Hilux

Jeden by to možná neřekl, ale Toyota Hilux je na trhu již od roku 1968. Za tu dobu si stihla vybojovat status ikony a přízeň více než šestnácti milionů zákazníků. A aktuálně představená osmá generace má rozhodně všechny předpoklady k tomu na tato čísla navázat.

Začít můžeme například designem 5335 mm dlouhé, 1855 mm široké a 1820 mm vysoké karosérie s rozvorem náprav 3085 mm. Ten je na hony vzdálen minulé generace, oproti které má například nižší linii střechy, elegantnější ztvárnění předních partií nebo robustnější zadní nárazník. Ve vyšších specifikacích výbavy nebudou chybět full-LED světla s diodami pro denní svícení a litá kola o velikosti 16, 17 nebo 18 palců.

Kabina přináší využitelnost a komfort aut kategorie SUV, což má podtrhovat nové tvarování palubní desky a moderní podsvícení budíků. Oboje si bere inspiraci z RAV4 nebo Aurisu. Zadní cestující ve verzi Double Cab (v nabídce je i jednoduchá kabina v krátké či prodloužené verzi) mají o 35 mm více místa pro nohy, celkově je potom interiér o 19 mm širší v oblasti ramen a o 8 mm větší v oblasti hlavy. Vybrané výbavové specifikace se dočkají sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému, couvací kamery, kožených sedadel nebo LCD displeje palubního počítače. O bezpečnost se může starat až sedm airbagů, brzdový asistent, kontrola stability, asistent pro rozjezd do kopce i sjezd z kopce nebo elektronická kontrola přívěsu. Ten může mít mimochodem až 3500 kg, zatímco užitečná hmotnost samotného auta je až 1240 kg. 

Pod karosérií je zcela nová platforma se zesíleným rámem, předními dvojitými lichoběžníky a zadními listovými pery. Naladění pružin i tlumičů má údajně přinést vyšší komfort, lepší tlumení nerovností i větší jízdní klid. Japonská automobilka nabídne napříč všemy světovými trhy trojici různých naladění podvozku – mimo čistě pracovního též komfortní nebo jakési kompromisní mezi oběma „světy“. Vedle naftových motorů se bude pod kapotou vyjímat zážehový čtyřlitrový šestiválec o výkonu 282 koní. Žádanější však nakonec stejně budou naftové čtyřválce o objemu 2.4 litru (162 koní a 400 Nm) nebo 2.8 litru (177 koní a 450 Nm, respektive zážehový čtyřválec o objemu 2.7 litru s výkonem 166 koní a točivým momentem 245 Nm. Přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, případně rovněž pětistupňovou manuální převodovkou, mohou být poháněna zadní či všechna kola. Čtyřkolka se ovládá pomocí otočného ovladače v kabině, chybět nebude ani redukce a mechanická uzávěra zadního a středového diferenciálu. 

Mohlo by vás zajímat:  Jeep ukáže v LA speciální edici off-roadu Wrangler

Prodej celkem 31 variant odstartuje v Austrálii v říjnu letošního roku. Thajsko už dokonce zná ceny Hiluxu Revo, jak zní celé asijské jméno. Za jednoduchou kabinu Single Cab dáte 569 000 – 675 000 bahtů (cca 419 000 – 497 000 korun), za prodlouženou jednoduchou kabinu Smart Cab zaplatíte 619 000 – 899 000 bahtů (cca 455 000 – 662 000 korun) a dvojitá kabina Double Cab přijde na 725 000 – 1 139 000 bahtů (cca 533 000 – 838 000 korun). 

Zdroj: Toyota