Toyota představila svůj doposud nejluxusnější minivan

Jako manažér úspěšného malého podniku chcete být se svými podřízenými neustále v kontaktu, ale Ford Transit Combi je prostě málo reprezentativní. Pak můžete sáhnout po Mercedesu třídy V nebo něčem méně konvenčním – konkrétně po Toyotě Esquire.

Esquire je téměř identickým trojčetem dvojice Voxy a Noah, kterou už Toyota nějaký čas úspěšně prodává na domácím trhu. Ostatně, ani dnes představovaný 4695 mm dlouhý model nikam jinam nezamíří. Design hranaté karosérie se šířkou 1695 mm, výškou 1825 mm a rozvorem 2850 mm zaujme prakticky na první pohled skutečně obrovskou chromovanou maskou chladiče ve tvaru písmene T s charakteristickým logem, které kombinuje štít, meč, límec gentlemanského obleku a písmena Esq. Chrom, značící luxusní pojetí, najdeme také na zrcátkách, kolem bočních oken a na víku pátých dveří. 

Do interiéru podle verze „ubytujete“ 7 až 8 cestujících, kteří si budou užívat kvalitních materiálů a pověstného precizního japonského zpracování. Ve druhém stupni Gi, který bude nejspíš podle Toyoty tím preferovanějším, tak najdete kompletní čalounění syntetickou kůží, dřevěné obklady, metalické dekory a samozřejmě klimatizaci. Díky výšce 1400 mm bude i pohyb v kabině, především v sedmimístné konfiguraci se samostatnými křesly ve druhé řadě, docela pohodlný. Ve výbavě, byť jen příplatkové, najdeme kromě luxusních materiálů také navigační systém T-Connect s hlasovým ovládáním nebo inteligentní parkovací asistent, který si sám dokáže najít parkovací místo. Handicapované jistě potěší nabídka verze Welcab, která je uzpůsobena pro převoz takových lidí a nabízí například nájezdovou rampu (za příplatek dokonce elektrickou) nebo speciálně upravenou druhou řadu sedadel (která je dokonce výsuvná). Podobně jako u standardního modelu můžete volit z sedmi- či osmimístné konfigurace, specialitou je pak konfigurace pro převoz šesti lidí.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota RAV4 2WD - Nečekaná volba pro americkou rally

Pod kapotou bude možné volit ze dvou pohonných jednotek. Tou konvenčnější je zážehový dvoulitr o výkonu 152 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 193 Nm při 3800 ot./min, který při použití automatu Super-CVT-i a pohonu přední kol spotřebuje 6,3 l/100 km, respektive 6,8 l/100 km pokud zvolíte čtyřkolku. Druhou možností je hybridní systém s Atkinsonovým cyklem o kombinovaném výkonu 136 koní (zážehová osmnáctistovka má 99 koní a elektromotor 82 koní). Poháněná jsou přes automat eCVT pouze přední kola, spotřeba je v japonském cyklu pouze 4,2 l/100 km. Pro verzi Welcab je k dispozici pouze první jmenovaný dvoulitr.

Toyota Esquire bude nabízena ve výbavových stupních Xi a Gi, přičemž základní cena za osmimístný model s dvoulitrem a pohonem předních kol byla stanovena na 2 592 000 jenů (cca 514 000 korun). Základní cena sedmimístné verze je 2 622 857 jenů (cca 520 000 korun), pohon všech kol v osmimístné konfiguraci vyjde na minimálně 2 797 714 jenů (cca 554 000 korun) a vyšší výbava Gi na minimálně 2 792 571 jenů (cca 553 000 korun). Hybridní provedení startuje na 3 043 543 jenech (cca 603 000 korun). Esquire Welcab je nabízen pouze ve stupni Xi a jeho cena startuje na 2 727 000 jenech (cca 540 000 korun). Prodej se rozběhne do konce roku skrze dealerství Toyota a Toyopet, měsíční plán je prodat 4000 kusů.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes ukázal nejvýkonnější verzi kupé třídy S

Zdroj: Toyota