Toyota připravuje nové pohonné ústrojí pro GT86

Toyota čas od času do světa vypustí prototyp populárního kupé GT86 s vyšším výkonem. Jednou to je kompresorem dopovaná verze od TRD, jindy zase model od Gazoo Racing s turbem i kompresorem. Japonská automobilka však nakonec všechny výkonnější verze smete ze stolu. 

To by ale mohlo skončit! V rozhovoru pro Sydney Morning Herald to uvedl Tetsuya Tada, šéf projektu GT86: „Věřím, že během života tohoto automobilu provedeme jednu motorovou změnu,“ řekl. Směřováno by přitom mělo být k roku 2015, kdy se ukáže facelift stávajícího kupé. 

Mohlo by vás zajímat:  Citroën připravil velmi zajímavý koncept sportovního sedanu

„Zkusili jsme různé možnosti a máme k dispozici mnoho prototypů na bázi kupé GT86 – jeden s turbodmychadlem, jeden s větším motorem a jeden se speciálním hybridním pohonem,“ řekl Tada s tím, že neupřesnil, který má nejblíže sériové produkci. Zákulisní spekulace nicméně hovoří o tom, že nejblíže sériové produkci má verze s větším motorem, který by měl mít objem 2.5 litru a výkon až 258 koní. 

Tato možnost je totiž ze všech tří výše uvedených ekonomicky nejefektivnější a také by dovolila zachovat nízkou hmotnost. To v případě přeplňované verze nebo hybridního ústrojí zaručit nelze. Pokud však máte pocit, že by se Vám hybridní nebo přeplňovaná GT86 líbila, nezoufejte. Obě verze se mohou objevit ve druhé generaci malého kupé. 

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu představuje nový kei car Cast

A o té se Tada, kromě nového motoru, rozpovídal také! Koncept druhé generace je údajně již ve vývoji a má být naprosto odlišný od stávajícího provedení. Dokonce se uvažuje o tom, že by pod kapotou vůbec nebyl dvoulitrový boxer, což v médiích okamžitě vyvolalo otázky o tom, jakou roli bude v připravované druhé generaci hrát Subaru s modelem BRZ. 

Místo boxeru by se pod kapotou mohl objevit zcela nový přeplňovaný čtyřválec, který Toyota momentálně vyvíjí a který by si svou premiéru mohl odbýt v chystaném kompaktním SUV značky Lexus. 

Mohlo by vás zajímat:  Ideální vánoční dárky pro automobilové fanoušky

„Motor typu boxer profituje především z nízkého těžiště, my však nejdříve vyvineme koncept nové generace a pak budeme uvažovat nad nejrůznějšími možnostmi,“ řekl na závěr Tada

Zdroj: smh.drive.com.au