Toyota RAV4 se ukázala v New Yorku

Toyota 1596082 960 720[1]

V minulosti byla Toyota spojena se dvěma věcmi. V první řadě se jednalo o velmi dobrou spolehlivost, a dále také o kvalitu jízdy, v různých terénech. A v této době se na trhu objevil i model označovaný jako Toyota RAV4. Ten se stal téměř ihned po uvedení celkem úspěšným autem. A tak není divu, že jeho výroba stále trvá. Právě nyní byla představena již pátá generace modelu Toyota RAV4. Automobilka si k tomu nevybrala domácí trh, ale vůz představila za velkou louží, na autosalonu v New Yorku.

Na první pohled dravější, ale rozměrově stejná

Jak pátá generace Toyoty RAV4 vypadá, když se na ni podíváte úplně poprvé? Na první pohled vás jistě zaujme její výraznější dravost, kterou zajišťují použité ostřejší tvary. V tomto směru auto rozhodně prokouklo a nevypadá tak obyčejně a nudně, jako tomu bylo u generace předchozí.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda na Tokyo Auto Salon 2013!

Pokud jde o rozměr vozu, tak si rozhodně nevšimnete, že byl upravený. To proto, že změny jsou opravdu nepatrné. Šířka byla zvětšena o 10 milimetrů, o něco klesla její výška a největším rozdílem je změna rozvoru náprav o 3 centimetry. Ani to není nic, čeho byste si pouhým okem všimli. V tomto směru výrazné změny nečekejte.

Platforma? Ta je zcela nová

Nelze však říci, že by stará Toyota RAV4 dostala jenom nový kabát a nějaké ty funkce navíc. To opravdu ne. Hlavní novinkou je zde to, že je postavena na zcela nové platformě, která dostala název TNGA. Tato nic neříkající zkratka však odkrývá označení Toyota New Global Architecture. Jednoduché vyjádření toho, jakým směrem se chce automobilka vydávat. Cílem je hlavně zkvalitnění jízdních vlastností, pokud jde o charakteristiku podvozku vozu, který by měl obstát jak na silnicích, tak i v terénu. I když tomu se vzhledem k lehkému snížení výšky chce vůz pravděpodobně i lehce vzdalovat.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda Octavia RS iV jako liftback i combi. V obou případech na elektřinu

Výbava? Hlavně s důrazem na bezpečnost

Toyoty RAV4 dokáže rozhodně překvapit svou výbavou. A to primárně tou, která je zaměřena na bezpečnost na silnicích. Jelikož dané bezpečnostní prvky jsou stále více zohledňovány i v testech, dá se očekávat, že jí k dobrému hodnocení zaručeně pomohou.

Namátkou můžeme zmínit třeba automatické brzdění, které detekuje nejenom zpomalující vozy, ale také chodce. Nechybí ani systém udržení vozidla ve správném jízdním pruhu, nebo systém detekující dopravní značky. O bezpečí pasažérů se stará hned osmice airbagů.

Co najdeme pod kapotou?

Nebude to jenom nová podvozková platforma, která se má podepsat na kvalitě jízdních vlastností. V tomto směru určitě zaujme také motorizace. Základem vozu bude dvoulitrový čtyřválcový motor. Pro náročnější bude připravený taktéž čtyřválcový benzinový agregát, a to v objemu 2,5 litru.

Mohlo by vás zajímat:  Honda na Tokio Auto Salon 2013

Jak je patrné, nafta bude chybět. Dá se očekávat, že je to i z důvodu ekologičnosti vozu. Ta bude podpořena i tím, že druhý typ motorizace bude k dispozici i ve verzi hybridní, která navíc dostane i elektromotor.

Shrnuto, podtrženo, dá se tedy říci, že Toyoty RAV4 ve své páté generaci bude celkem dobrým nástupcem současné čtyřky. Ta se vyrábí již od roku 2013 a v základní verzi ji lze sehnat s pohonem čtyř kol za cenu lehce přes 600 000 Kč. Pokud si tento styl udrží i nová generace, dá se očekávat, že by zájem o vůz neměl nijak rapidně klesnout.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora