Toyota se připravuje na výrobu vodíkem poháněných modelů

Toyota je už nyní světovou jedničkou ve výrobě i prodejích automobilů s hybridním pohonem a od roku 2015 se chce ve světě alternativních pohonů angažovat ještě více. Jak to totiž vypadá, palivem budoucnosti je nyní vodík

První vodíkovou vlaštovkou Toyoty se stane sedan FCV-R, který má na délku 4745 mm, na šířku 1790 mm a na výšku 1510 mm. Jeho podobu již sice známe z tokijského autosalonu 2011, ve Frankfurtu se ale model ukáže znovu, nyní s detailnějším popisem pohonného ústrojí. 

Mohlo by vás zajímat:  Fiat 500e - Elektrická 500 ukazuje svoji tvář!

Základem vodíkového pohonu je technologie Toyota Hybrid Synergy Drive, který je používán třeba v hybridním Priusu. Na rozdíl od něj však místo klasického spalovacího motoru používá FCV-R sadu palivových článků. Akumulátory o výkonu 21 kW, které pohánějí podpůrný elektromotor, se však nemění. Jak palivové články, tak akumulátory jsou umístěny vpředu pod podlahou. 

Klasickou palivovou nádrž nahradila dvojice vysokotlakých nádrží na vodík (původně měly být v automobilu zabudované čtyři nádrže), jež jsou umístěny vzadu pod podlahou kufru a pod sedadly. Maximální dojezd vodíkového sedanu, ve standardních podmínkách, je podle Toyoty 675 km.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Soul 2013 v elektrické verzi

Takovou techniku si budeme poprvé moci koupit v roce 2015, kdy Toyota zahájí experimentální prodej vodíkového sedanu. Okolo roku 2020 se pak čeká masové rozšíření této technologie a to hlavně díky vybudování vodíkových stanic. V ČR je kupříkladu momentálně pouze jedna – v Neratovicích

Zdroj: Toyota