Toyota ukázala modernizované členy rodiny Corolla

Corolla je dost možná vůbec nejznámějším modelem japonské Toyoty, poslední generace se však v Evropě prodává jen jako sedan. To v domovském Japonsku je rodina modelů přece jen rozvětvenější, když je vedle sedanu Axio v nabídce také kombi Fielder. A právě tyto dva modely prošly nedávno průběžnou modernizací.

Hlavním prvkem faceliftu je zavedení balíčku bezpečnostních asistentů Toyota Safety Sense C, který pracuje s laserovým radarem i kamerou. Jeho součástí je přednárazový systém, varování při vybočení ze zvoleného jízdního pruhu a automatická dálková světla. Specialitou je funkce, jež nedovolí řidiči přidat plyn například na semaforu dřív, než se rozjede vůz před ním. 

Změnám designu vévodí přední partie ve stylu Under Priority s lichoběžníkovým nasávacím otvorem v nárazníku. Celkové ztvárnění přední části je navíc mnohem aerodynamičtější a v případě nehody také přívětivější k chodcům. Proměnou prošel rovněž tvar světlometů na obou koncích auta, okolí registrační značky v pátých dveřích je nyní výrazněji tvarováno. Paleta barev karosérie byla u sedanu doplněna o hnědý odstín Vitnage Pearl Crystal Shine, kombi dostalo novou oranžovou metalízu. V rámci individualizace nabízí Toyota hned několik designových balíčků, mezi nimi také W x B a Aerotourer s LED diodami nebo aerodynamickým bodykitem pro Corollu Fielder. První jmenované provedení může být lakováno také příplatkovým odstínem Cool Bordeaux Glass Flake.

Volant je spolu s hlavicí řadící páky potažen kůží, přičemž v některých výbavách je doplňují dekory v černém klavírním laku. Přepracovány byly boční výdechy ventilace na palubní desce, pro cestující vpředu jsou určeny rovněž LED diodami podsvícené držáky nápojů. Pouze řidič bude moci ve verzích s automatickou převodovkou využívat dodatečně montovanou podnožku. V rámci příplatkové výbavy je nabízeno bílé čalounění interiéru, to má v kombinaci s černou barvou ve standardu provedení W x B. Specialitou japonských automobilů je provedení pro invalidy, u Toyoty označované jako Welcab, s vysouvacím sedadlem řidiče. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda představila Octavii III ve verzi Combi

Pod kapotou je největší novinkou zabudování zážehové patnáctistovky VVT-iE řady 2NR-FKE o výkonu 109 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 136 Nm při 4400 ot./min, pracující v Atkinsonově cyklu. Jednotka je u sedanu i kombi spřažena s pohonem přední nápravy a automatem Super CVT-i, výsledná spotřeba je tak 4,2 l/100 km v případě Corolly Axio a 4,3 l/100 km v případě Corolly Fielder. Oba modely dále nabízejí také starší patnáctistovku VVT-i řady 1NZ-FE v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol a pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou, respektive hybridní provedení o celkovém výkonu 100 koní a se spotřebou 2,9 l/100 km. Corolla Axio dostala rovněž základní třináctistovku s pohonem předních kol a automatem Super CVT-i, Corolla Fielder se pro změnu dočkala zážehové osmnáctistovky v kombinaci s pohonem předních kol a automatem Super CVT-i. Ani jednu z těchto motorizací však nelze mít ve verzi Welcab.

Sedan Axio startuje v Japonsku na 1 446 218 jenech (cca 305 000 korun), kombi Fielder přijde minimálně na 1 611 163 jenů (cca 340 000 korun). 

Zdroj: Toyota