Toyota uvádí na trh novou RAV4

V roce 1994 se světu poprvé ukázalo auto s označením RAV4. Toyota tehdy prakticky z ničeho vytvořila dnes tolik populární segment kompaktních SUV. Od data narození až doposud se ve třech generacích prodalo neuvěřitelných 4,5 miliónu RAV4. Nyní na trh přichází generace nová. 

Design evropské verze čtvrté generace RAV4 si nemusí nijak dlouho představovat, protože se od své americké kolegyně, o které jsme psali již v listopadu, prakticky neliší. Připomenu tak pouze, že vzhledově je nová RAVka na míle vzdálená předchozí generaci. Pryč je usedlost, nová generace je sportovnější a odvážnější než doposud. 

Interiér odpovídá popisu sportovnější a odvážnější také dokonale. Nová je celá středová konzole, kterou rozděluje na pomyslné dvě části čalouněná příčka s integrovaným ovládáním ventilace a klimatizace. Největší dominantou je ale stejně displej multimediálního systému, který je k dispozici od prostředního stupně výbavy. V základní verzi místo něj nalezneme rádio. 

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover Discovery 4 / LR4 odhalen

Velikostně RAVka narostla – do délky na 4570 mm a do šířky na 1845 mm. Oproti minulé generaci se však RAV4 snížila na 1660 mm. Rozvor náprav 2660 mm zajistí více místa cestujícím vzadu. Ti už mohou být mimochodem pouze 3. Praktickou změnou je otevírání víka kufru směrem nahoru, nikoliv do boku, jak tomu bylo u minulé generace. Po otevření na vás čeká 547 litrů prostoru pro zavazadla a po sklopení sedadel dokonce 1746 litrů. Praktická je také sto litrová schránka pod podlahou kufru. 

Mohlo by vás zajímat:  Renault Koleos Bose Edition odhalen

Pod kapotou dostanou prostor tři motory – jeden zážehový a dva vznětové. Roli základní jednotky plní benzínový čtyřválec 2.0 Valvematic o výkonu 151 koní. Ten je výhradně spojen s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou, která se však může za příplatek změnit v automat CVT. Základní dieselová varianta 2.0 D-4D má výkon 124 koní a je vybavena pouze pohonem předních kol a výhradně šestistupňovým manuálem. Posledním do party je vznětová jednotka 2.2 D-Cat o výkonu 150 koní, která má pohon všech čtyř kol a na výběr manuální převodovku se šesti stupni nebo automat CVT. 

Mohlo by vás zajímat:  SsangYong představil nový koncept XAV

Nejdůležitější otázkou však je, kolik si za RAVku Toyota naúčtuje. Základní verze Power s motorem 2.0 D-4D přijde v základu na 614 900 Kč. Za benzínový motor se připlácí 27 000 Kč, za silnější diesel pak 72 000 Kč. Prostřední verze Active vyjde v základní verzi s motorem 2.0 D-4D na 654 900 Kč. Benzín stojí opět o 27 000 Kč víc, silnější diesel o 72 000 Kč více. Nejvyšší stupeň Style už je v nabídce pouze s benzínovým motorem a silnější dieselem. Benzín stojí v základu 781 900 Kč, diesel 826 900 Kč. Kompletní ceník hledejte na oficiálních stránkách značky

Zdroj: Toyota