Toyota vrací v Japonsku do výroby LC 70

V roce 1984 se na japonský trh dostala Toyota Land Cruiser 70, která se dodnes prodává na některých trzích na Středním východě, v Austrálii nebo Africe a to v počtu, přesahujícím průměrně 6400 kusů za měsíc. V Japonsku nicméně populární model skončil již před deseti lety a tamní příznivci zatím marně volali po znovuobnovení jeho výroby. Důležité je však to slovíčko „zatím“.

Letos totiž Land Cruiser 70 slaví třicáté narozeniny a Toyota se tak rozhodla dát jeho příznivcům ten nejlepší dárek – na rok obnoví výrobu a prodej modelu na domácím trhu a navíc ke klasické verzi s uzavřenou karosérii a názvem Van přidá také Pickup s dvojitou kabinou – ten v Japonsku nikdy nebyl k dostání. Oproti verzi z před deseti let se „novinka“ designově změnila, když dostala upravenou masku chladiče, jinou kapotu, nová světla se zakomponovanými blinkry nebo jiný nárazník vpředu i vzadu. Na základním tvaru karosérie s náhradním kolem na pátých dveřích se však zub času nepodepsal. Na výběr jsou ocelová nebo litá kola o velikosti 16 palců, celkem sedm barev karosérie v kombinaci s logy 30th Anniversary a terénní ambice podtrhující přední naviják, který prodlouží auto o 40 mm.

Na interiéru je pokrok poznat více než na karosérii – Toyota totiž vyměnila kapličku přístrojů a výrazně modernizovala rovněž středový panel, který může být za příplatek vybaven dokonce navigací! Ve standardní výbavě najdeme přední airbagy a ABS, tedy jen to nejnutnější z bezpečnostní výbavy. Land Cruiser 70 Van má na délku 4810 mm, na šířku 1870 mm a na výšku 1920 mm, Pickup je o něco větší, když má na délku 5270 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1950 mm. Jezdí také na delším rozvoru o délce 3180 mm, přičemž Van má „pouze“ 2700 mm. Oby modely pojmou pětici cestujících a náklad, v případě Vanu o hmotnosti 500 kg a v případě Pickupu o hmotnosti 600 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Menší GLK dostane poprvé ve své historii benzínový čtyřválec

Co moderního nabrala Toyota uvnitř i zvenku, to nenajdete pod karosérii off-roadu. Stále totiž platí, že je Land Cruiser vybaven žebřinovým rámem a díky příčným výztuhám nabízí nejen příkladnou tuhost na nezpevněných cestách, ale také komfort na těch klasických. Vpředu bychom našli vinuté pružiny, zatímco vzadu jsou listová pera. Samozřejmě nechybí pohon všech kol, který je však přiřaditelný. Za normálních podmínek, třeba ve městě nebo při jízdě po dálnici, jsou poháněna pouze zadní kola, při vjezdu na nezpevněnou cestu však řidič mechanicky, přes redukční převodovku, přiřadí také pohon přední nápravy. Za příplatek je navíc možné dostat elektricky uzamykatelný diferenciál vpředu i vzadu. Konkrétní čísla říkají, že Van má světlou výšku 200 mm, přední nájezdový úhel 33 stupňů, přejezdový úhel 26 stupňů a zadní nájezdový úhel 23 stupňů, Pickup má světlou výšku 225 mm, přední nájezdový úhel 35 stupňů, přejezdový úhel 27 stupňů a zadní nájezdový úhel 25 stupňů. 

O pohon se stará zážehový čtyřlitrový šestiválec s proměnným časováním ventilů VVT-i a lehkým hliníkovým blokem válců, který má výkon 231 koní v 5200 ot./min a maximální točivý moment 360 Nm při 3800 ot./min. Vedle již zmíněné redukční převodovky má Land Cruiser 70 také pětistupňovou manuální převodovku, se kterou spotřebuje (podle japonské cyklu JC08) 15,2 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Třetí generace Kii Sorneto se pomalu blíží

Základní cena byla stanovena na 3 600 000 jenů (cca 728 000 korun) za Land Cruiser 70 Van a na 3 500 000 jenů (cca 708 000 korun) za Land Cruiser 70 Pickup. Výroba bude probíhat jeden rok v továrně Yoshiwara a Toyota počítá s asi 200 objednávkami za měsíc. K vozu dostanete také speciální koženou krabičku na klíčky a kožený záznamový bloček. Své auto pak můžete nechat vylepšit u firmy Modellista, která vymění masku chladiče, dodá ochranný vak na náhradní kolo, do interiéru přidá alarm, nové koberečky a třeba i již zmíněný navigační systém.

##landcruiser70##

Zdroj: Toyota