Toyota začne příští rok s produkcí vodíkového sedanu

Toyota s vodíkovým pohonem koketuje již přes dvě dekády, až nyní se však dostala do fáze, kdy je auto s tímto pohonem schopna prodávat i běžným zákazníkům. Její model s provizorním názvem FCV se na trh dostane již v příštím roce.

Koncept sedanu FCV jsme viděli loni na tokijském autosalonu a prakticky ten stejný design pustila automobilka také do výroby. Znamená to, že v přední části najdeme velká otvory pro nasávání vzduchu s didami pro denní svícení a úzké LED diodové hlavní světlomety, zadní části dominují velká trojúhelníková světla, nad nimiž najdeme ještě světelný pás. 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota vyvíjí užitkové vozy na elektřinu a vodík

Loňský koncept měl na délku 4870 mm, na šířku 1810 mm, na výšku 1535 mm a rozvor náprav o délce 2780 mm, nedá se tedy předpokládat, že by se sériová verze nějak výrazně odklonila

Vodíkový motor konceptu využíval pro svůj pohon dvě vysokotlaké (70 MPa) nádrže na vodík a lehkou sadu palivových článků FC Stack, které vykazují výkonovou hustotu 3 kW/l. Výkon soustavy pohonu byl minimálně 100 kW, udávaný minimální dojezd byl kolem 500 km. Jak tomu bude u sériového modelu zatím není jisté. Toyota totiž o pohonu žádné informace nezveřejnila.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Kia EV9: Plně nabitá baterie vozidla vám zajistí elektřinu pro celý dům až na 4 dny

Naopak bezpečně víme, že produkce odstartuje příští rok a první reální zákazníci si mají auto v Japonsku, konkrétně v regionech, kde se vyvíjí vodíková infrastruktura, koupit již v dubnu 2015. Evropa a Severní Amerika jsou na řadě příští léto. Cena však nebude z nejnižších – cca 7 milionů jenů (cca 1 384 000 Kč).

Zdroj: Toyota