Toyota začne příští rok s produkcí vodíkového sedanu

Toyota s vodíkovým pohonem koketuje již přes dvě dekády, až nyní se však dostala do fáze, kdy je auto s tímto pohonem schopna prodávat i běžným zákazníkům. Její model s provizorním názvem FCV se na trh dostane již v příštím roce.

Koncept sedanu FCV jsme viděli loni na tokijském autosalonu a prakticky ten stejný design pustila automobilka také do výroby. Znamená to, že v přední části najdeme velká otvory pro nasávání vzduchu s didami pro denní svícení a úzké LED diodové hlavní světlomety, zadní části dominují velká trojúhelníková světla, nad nimiž najdeme ještě světelný pás. 

Loňský koncept měl na délku 4870 mm, na šířku 1810 mm, na výšku 1535 mm a rozvor náprav o délce 2780 mm, nedá se tedy předpokládat, že by se sériová verze nějak výrazně odklonila

Vodíkový motor konceptu využíval pro svůj pohon dvě vysokotlaké (70 MPa) nádrže na vodík a lehkou sadu palivových článků FC Stack, které vykazují výkonovou hustotu 3 kW/l. Výkon soustavy pohonu byl minimálně 100 kW, udávaný minimální dojezd byl kolem 500 km. Jak tomu bude u sériového modelu zatím není jisté. Toyota totiž o pohonu žádné informace nezveřejnila.

Naopak bezpečně víme, že produkce odstartuje příští rok a první reální zákazníci si mají auto v Japonsku, konkrétně v regionech, kde se vyvíjí vodíková infrastruktura, koupit již v dubnu 2015. Evropa a Severní Amerika jsou na řadě příští léto. Cena však nebude z nejnižších – cca 7 milionů jenů (cca 1 384 000 Kč).

Zdroj: Toyota

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen začal nabízet model se spalovacím motorem k e-up!u