Toyota zmodernizovala SUV RAV4

Před dvaceti lety Toyota s modelem RAV4 prakticky založila segment SUV a i přes narůstající konkurenci se jí podařilo udržet ve vedoucí skupince celého pelotonu. Po zhruba dvou letech přichází modernizace aktuální čtvrté generace jejíž součástí je i hybridní provedení.

Mnoho informací o RAV4 Hybrid však Toyota zatím nevypustila. Co se týče pohonného ústrojí víme pouze tolik, že spojuje zážehový motor o objemu 2.5 litru s hybridní jednotkou a dalším elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Jedná se tak o čtyřkolku, přičemž na kola přenáší nespecifikovaný výkon automat eCVT. Japonská automobilka se dále chlubí možností táhnout přívěs o nejvyšší přípustné hmotnosti 1650 kg. Vizuálně je hybrid od klasického modelu odlišen unikátním designem 17palcových kol a celkem šesti laky karosérie.

Modernizace celé modelové řady se nese především v duchu sjednocení vnějšího vzhledu s dalšími modely značky. Nové jsou full-LED světlomety, užší maska chladiče nebo větší nasávací otvor v nárazníku. Z profilu vyniknou přepracované prahy dveří, které dodávají autu vyšší míru elegance. Nového tvaru se dočkala také koncová světla, nárazník a páté dveře. Paleta laků karosérie čítá tři nové odstíny, lehce upraven byl i design litých kol.

Kabina je z velké části vyrobena z měkčených plastů, potěší však především zaměření se na drobnosti. Tak třeba držáky nápojů nově pojmou vysoké hrníčky s uchem, řadící páka padne lépe do ruky a díky dodatečnému úložném prostoru je kam uložit brýle. Přepracován byl přístrojový panel s barevným TFT displejem.

Výrazným vylepšením bezpečnostní výbavy modernizované RAV4 je doplnění systému Toyota Safety Sense. Kromě asistenta pro jízdu v pruzích, automatických dálkových světel a systému rozpoznávání dopravních značek bude SUV nabízet i adaptivní tempomat a dvě výrazná vylepšení bezpečnostního systému pro předcházení kolizím. V případě hrozícího střetu s jiným vozidlem pracuje systém s rozšířeným rozsahem relativních rychlostí od asi 10 km/h až po maximální rychlost vozidla a dokáže snížit rychlostí jízdy přibližně o 40 km/h. Navíc je technologie schopna odhalit riziko střetu s chodci, a v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h, přičemž rychlost jízdy vozidla se může brzděním snížit asi o 30 km/h. Manévrování v úzkých prostorech má zlepšit 360stupňový kamerový systém.

Mohlo by vás zajímat:  Ram představuje pickup 1500 v edici Mossy Oak

Upravená Toyota RAV4 se bude nabízet od prosince letošního roku, RAV4 Hybrid se v evropských autosalonech objeví počátkem roku 2016.

Zdroj: Toyota