Když se řekne downsizing, mnoha lidem se v obličeji objeví ustaraný, někdy dokonce naštvaný výraz. Kdo neví, o čem je řeč, pro toho začneme trochou teorie. Jedná se o trend v oblasti moderních motorů, který má přinášet především kýžené snižování emisí, často i paliva. Výsledkem jsou motory, které mají menší objem, často i tři válce a nechybí jim turbo. Mají jak své klady, tak pochopitelně i několik záporů.
Nevýhoda pro pojišťovny
Od motorů k pojišťovnám, jelikož tyto dvě oblasti jsou více provázány, než si mnozí myslí. Řeč je totiž o pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla – laicky řečeno o povinném ručení. To si musí sjednat každý a cena se odvíjí i od parametrů auta. Konkrétně od motoru. A současný trend downsizingu může být pro pojišťovny lehce nevýhodný.
Roli hraje objem motoru
Co při tvorbě ceny povinného ručení hraje jednu z hlavních rolí? Je to objem motoru. Tabulkové ceny pojistek jednoduše uvádějí, že čím je objem motoru vyšší, tím je také vyšší cena. To bylo v minulosti pro pojišťovny značně výhodné. Silnice byly plné dvoulitrů, atmosfér s velkým objemem, ale i šestiválců, občas i osmiválců. Dá se říci, že šlo o žně pro pojišťovny. Nyní však musí počítat s tím, že od pojištěných lidí vyberou méně. A může za to pouze nastavený systém počítání ceny.
Jednoduchá úspora na pojištění
I když má motor malý objem a jenom tři válce, neznamená to, že nemá ani výkon. Auto tak může být dostatečně výkonné, přesto vzhledem k parametrům motoru spadá do kategorie poměrně nízkého pojištění. To je značná výhoda pro majitele takového auta, jelikož se vyhne drahé pojistce, třeba v porovnání s atmosférickým motorem. Pro pojišťovny je tento trend naopak nevýhoda, protože výběr peněz na pojištění může být vlivem kalkulace ceny podstatně nižší než dříve, kdy byly motory v autech ještě normální.
Zdroj: https://www.everquote.com/blog/car-insurance/save-insurance-one-car